Gå til innhold

Kjøpe PC før jul.. AMD eller Intel ?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil helst kjøpe meg pc før jul (16 des..), og vil helst ha nForce 4.

Men jeg har jo forstått at i pose og sekk kan bli vanskelig..

 

Jeg har, slik jeg ser det, 3 valg.

Sokkel 939 agp

Intel i915/i925 PCIe

Vente på nForce 4

 

nForce 4 oppsett: - http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=8950.

Intel i915 oppsett:- http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=10634.

 

Jeg har fulgt mye med på AMD 64 og winchester osv, men ikke på intel. Lurer på hvordan det er å gå for en intel-løsning?? er det noe fremtid i LGA775 sokkelen?? Vil neste generasjons prosessor passe til HK??

Jeg har planer om å kjøpe billig men bra cpu og skjermkort, og heller bytte når det trengs..

 

PC'n skal brukes til spill, nett, noe matlab, evt noe 3d rendering osv.

Prisen skal være en ca 11-12 000. inkludert BenQ FP937s...

 

Håper dere kan hjelpe meg.

Gjerne litt forklaring om Intel, sammenligning, råd, synsing osv.

Endret av gaut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville defitinitivt ventet til våren med å kjøpe pc nå. Nforce 4(som har PCIe) sammen med en A64 3000+ prosessor og 1GB ram burde da være økonomisk forsvalig og et godt kjøp, ganske godt egnet for dine bruksområder.

 

775-plattformen til intel vet man lite om hvor framtidsrettingen. Prescott 3,8GHz el 3,6GHz er sistemann i denne serien, ingen vet vel sikkert hva som skjer på den sokkelen videre etter dette trur jeg. Mulig det kommer Dobbeltkjerner basert på "Dothan"(samme som Pentium M), men dette er visst en god stund til.

 

Ville titta mest på A64 jeg da, men det har vel noe med at jeg har AMD selv oxo. så, jeg ville kikka på lommebok, regna og sett om man MÅ ha pc'en nå. Kan nemlig lønne seg å sitte litt på gjerdet til etter jul ;)

 

Det er da hvertfal hva jeg ville gjort! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...