PoNdUs Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Lurer på om de er dyre eller er det bare jeg som synes det? Fant en pakke med 5 plater til 600kr... Finnes det noen billigere ? evt hvor... Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Fant noen HER i farta... Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 De der er de billigste jeg har sett også, men FY så dyrt allikevel.. Lenke til kommentar
nim83 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 De er veldig dyre for øyeblikket. Men kommer absolutt å synke i pris, etter en liten stund. Mitt råd er å kun kjøpe plater som du trenger, og ikke kjøp masse om gangen, for før du vet ordet av det, så har prisen endret seg drastisk. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det beste med duallayer er jo at du får kopiert vanlige dvd-filmer uten problemer. Men hva er egentlig poenget i det om du har "dvd-shrinker"? For det er jo som oftest masse informasjon på en DVD-film man ikke trenger. Som andre lydspor og extra-materiale. Selv har jeg shrinka filmer ned til 60% av størrelsen og da får jeg brent den på en vanlig plate og det er umulig å se kvalitetsforskjell. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ja duallayer platene er dyre nå.... de kostet jo 100 kr stk når de kom så de har endret seg i pris........ Og kommer til og synke dratisk..... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Det beste med duallayer er jo at du får kopiert vanlige dvd-filmer uten problemer.Men hva er egentlig poenget i det om du har "dvd-shrinker"? For det er jo som oftest masse informasjon på en DVD-film man ikke trenger. Som andre lydspor og extra-materiale. Selv har jeg shrinka filmer ned til 60% av størrelsen og da får jeg brent den på en vanlig plate og det er umulig å se kvalitetsforskjell. Det varierer veldig fra film til film hvor godt de lar seg komprimere. I tillegg kan man generelt si at det er liten forskjell på DVDShrink (og andre transcoders) og profesjonelle encoders når du ligger på 75-100% compression, men hvis du må gå noe særlig lavere ser du forskjellen dersom du kjører det ut på et noenlunde oppegående display (TV/PC-skjerm). Om forskjellen er så stor at du vil legge en del mer tid og arbeid i hver enkelt film, blir en subjektiv avgjørelse. Personlig ville jeg vel brukt DVDShrink på filmer rundt 90-100 minutter, men noe særlig over det så hadde jeg satset på f.eks. CCE. Med andre ord, så er det kjekt med Dual-Layer plater siden du kan ta en sikkerhetskopi av hele filmen uten å miste kvalitet eller rote til kompatibiliteten med standalone spillere (så lenge den kan lese DVDR+DL). Endret 9. desember 2004 av _Xorcist Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Ja duallayer platene er dyre nå.... de kostet jo 100 kr stk når de kom så de har endret seg i pris........ Og kommer til og synke dratisk..... De kostet nå nærmere 200 kroner pr. stk når de kom (jeg så de nå til 187,- pr. stk på en nettbutikk den gangen). Så det vil si at de har gått ned en god hundrelapp i pris i mellomtiden, og det er jo bare bra. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 oki.. sorry.. når jeg skjejkket prisen sist da kostet de 100 kr.... men nå er 75 kr for 5 stk... Verbatim i linken tl han oppi her.. Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 oki.. sorry.. når jeg skjejkket prisen sist da kostet de 100 kr.... men nå er 75 kr for 5 stk... Verbatim i linken tl han oppi her.. Dette er pris per plate, ikke for 5-pakning. Vil nok ikke gå ned til skikkelige godpriser før om 4-5 måneder. (30-40 spenn/plate) Det var ihvertfall det karen fra Verbatim sa til meg sist jeg prata med han. - slem Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 oki.. hehe... sorry.. det var jo bilde av en 5 pakning... men du har jo snakket med de så jeg bøyer meg i støvet.... Den gang de platene ikke e dyrere en dvd+r da jubler jeg... Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 70 kr er jo en hodeløs pris! Er glad jeg ikke har DL brenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå