daffyr Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har tenkt til å ha viftestyring på dell pc`n min,men lurer på om det går ann siden det er dell.Er det noen som veit om det går. jeg har en dell dimension 8400. Takker for seriøse svar Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 regner med at de bruker helt standard viftekontakter og ikke noe dell-patent, så jeg regner med at det skal gå helt bra.. Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 ok,takk for hjelpen Lenke til kommentar
svirrethasverr Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 siden vi er inne på viftestyring. jeg lurer bare på om det er noe spess vanskelig å koble til en viftestyring? takk for alle svar !! Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 nope, det er som regel plugging av ledninger og festing av selve bracketen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Bare pass på at du ikke har Dells kombinerte CPU og systemvifte med tempstyring. Da går det fort for varmt inni der. Jeg så inni kassa på en dell dimention 8300 med 3,2Ghz P4 prosessor. Den hadde bare en 120mm vifte som kjølte CPU samtidig som den ventilerte kassa. Dvs. vifta var montert i bakkant av kabinettet med en trakt til kjøleribba på prosessoren slik at vifta trekker luft fra kassa over kjøleribba og ut. Denne vifta var i tillegg semperaturstyrt slik at den gikk fortere jo varmere prosessoren ble, og den lufta som kom ut bak var varm. I front og bakkant av kabinetet er var det perforeringer lufta kunne komme inn igjennom. Med andre ord støvsugerløsning. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 noen viftestyringer har en shutdownfunksjon og di er litt avansert og koble i og med at man må ta løs ledningene for power og reset bryter fra hovedkortet for og koble di da må man enten merke hvor ledningene satt før man tar dem av eller ha hovedkortmanualen og se etter Lenke til kommentar
svirrethasverr Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 hadde slev dell kabinett før jul og alt du sier er korrekt perpyro. Det er jo bare en vifte der som trekkker luft utenifra og inn på kjøleribba via en slik kanal nermest.(dette kjøler ikke kabinettet i det hele tatt.) så man bør ha en vifte til for kabinnettet blir fort varmt. men slik som på mitt dell kabinett var det ikke plasss til noe ny vifte så hvis du bare har den ene vifta så ville jeg kanskje vurdert om det i det hele tatt er noe vits. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Det går, men det er ikke vits, vurder seriøst ett nytt kabinett først du - Godt nyttår Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 gåkke ann å skifte kabinett på dell uten å skifte ut alt hardware nesten ! Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 gåkke ann å skifte kabinett på dell uten å skifte ut alt hardware nesten ! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det er da automatisk viftestyring på dessa sakene, da vel? Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Lagde nytt hardiskdrev i mitt dell dimension kabinett, satte inn en vifte foran,(mellom frontdekselet og selve kabinettet, kutta litt av gitteret for å få bedre luftsrøm) og satte inn en sånn vifte som festes over et pci spor og blåser ut av kabinettet. Funka utrolig bra. btw: Noen som har erfaringer med å bytte cpu kjøler på dell system? Endret 11. mars 2005 av Jozzy Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) *Dobbeltpost* Endret 11. mars 2005 av Jozzy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå