Gå til innhold

"Meningsmålingene" i Holmgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne posten har skeiet totalt ut. Var hensikten å starte en diskusjon om TV2's avstemninger eller starte en debat om hvorvidt bompenger er en "god" ting?

Det første. Probelmet er at folk hang seg opp i spørsmålet som stod i første post.

Men altså. det første punktet er jo ikke noe å diskutere da.

 

Alle er vel enig i at meningsmålingene i holmgang og liknende programmer er populistiske og teite.

EOD.

Lenke til kommentar
Men altså. det første punktet er jo ikke noe å diskutere da.

 

Alle er vel enig i at meningsmålingene i holmgang og liknende programmer er populistiske og teite.

EOD.

Mulig det er noen som ikke mener det, det er jo tross alt 250000 nordmenn som svarer på slikt. Hva med resten av programmet da?

Lenke til kommentar
Jeg er for bompenger. Denne avgiften treffer de som bør betale for veiutbygging, de som benytter veiene.

Vei? Betaler vi for vei? Neidu, det gjør vi nok ikke. Les denne. 53% av det man betaler går til veien. Det er bare såvidt over halvparten og det er elendig. Resten (47%) går altså til administrasjon og låneutgifter. Det synes jeg er litt vel mye.

Nei, bompenger er noe herk. Staten HAR ansvaret med å bygge vegen og de får inn MER bilrelaterte avgifter som SKAL gå til veg enn det som faktisk blir brukt. Jeg ser virkelig ikke vitsen med bompenger. Det har kanskje noe for seg rundt byer som Oslo for å få ned trafikken i sentrum elns, men som miljøtiltak? Nei, vask de vegene. Det er nok et mye bedre miljøtiltak.

Lenke til kommentar
Skal bilrelaterte avgifter gå til vei? Da tror jeg du har misforstått noe.

Jaha? Skal årsavgiften og div. avgifter ved bilkjøp gå til noe annet enn vei og bil? Det er såvidt jeg vet avgifter som skal gå tilbake til bilistene i form av veger osv.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...