JBlack Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 4. trenger vi egentlig leve? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 4. trenger vi egentlig leve? Jeg synes egentlig livet er ganske fint. For de som ikke gjør det finnes det et helt behandlingstilbud inne det psykiske helsevesenet. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Denne posten har skeiet totalt ut. Var hensikten å starte en diskusjon om TV2's avstemninger eller starte en debat om hvorvidt bompenger er en "god" ting? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Denne posten har skeiet totalt ut. Var hensikten å starte en diskusjon om TV2's avstemninger eller starte en debat om hvorvidt bompenger er en "god" ting? Det første. Probelmet er at folk hang seg opp i spørsmålet som stod i første post. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Denne posten har skeiet totalt ut. Var hensikten å starte en diskusjon om TV2's avstemninger eller starte en debat om hvorvidt bompenger er en "god" ting? Det første. Probelmet er at folk hang seg opp i spørsmålet som stod i første post. Men altså. det første punktet er jo ikke noe å diskutere da. Alle er vel enig i at meningsmålingene i holmgang og liknende programmer er populistiske og teite. EOD. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Men altså. det første punktet er jo ikke noe å diskutere da. Alle er vel enig i at meningsmålingene i holmgang og liknende programmer er populistiske og teite. EOD. Mulig det er noen som ikke mener det, det er jo tross alt 250000 nordmenn som svarer på slikt. Hva med resten av programmet da? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg er for bompenger. Denne avgiften treffer de som bør betale for veiutbygging, de som benytter veiene. Vei? Betaler vi for vei? Neidu, det gjør vi nok ikke. Les denne. 53% av det man betaler går til veien. Det er bare såvidt over halvparten og det er elendig. Resten (47%) går altså til administrasjon og låneutgifter. Det synes jeg er litt vel mye. Nei, bompenger er noe herk. Staten HAR ansvaret med å bygge vegen og de får inn MER bilrelaterte avgifter som SKAL gå til veg enn det som faktisk blir brukt. Jeg ser virkelig ikke vitsen med bompenger. Det har kanskje noe for seg rundt byer som Oslo for å få ned trafikken i sentrum elns, men som miljøtiltak? Nei, vask de vegene. Det er nok et mye bedre miljøtiltak. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Skal bilrelaterte avgifter gå til vei? Da tror jeg du har misforstått noe. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Skal bilrelaterte avgifter gå til vei? Da tror jeg du har misforstått noe. Hva skal de ellers gå til? Trygd og velferdsordninger? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Skal bilrelaterte avgifter gå til vei? Da tror jeg du har misforstått noe. Hva skal de ellers gå til? Trygd og velferdsordninger? Bilrelaterte avgifter er en generell inntektskilde for staten, og skal gå til diverse formål. Dette har Stortinget uttalt klart. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Skal bilrelaterte avgifter gå til vei? Da tror jeg du har misforstått noe. Jaha? Skal årsavgiften og div. avgifter ved bilkjøp gå til noe annet enn vei og bil? Det er såvidt jeg vet avgifter som skal gå tilbake til bilistene i form av veger osv. Endret 10. desember 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Jaha? Skal årsavgiften og div. avgifter ved bilkjøp gå til noe annet enn vei og bil? Det er såvidt jeg vet avgifter som skal gå tilbake til bilistene i form av veger osv. Skatter og avgifter går inn i det som kalles statskassen uten å være øremerket. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Bilavgifter burde vært øremerket og politikerene burd blitt dratt hardt i begge ørene.Skjønner ikke hvordan det går an å godkjenne et så kostbart avgiftsystem som bomstasjon. Frekkas:Kjøp deg hest og kjerre! Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Frekkas:Kjøp deg hest og kjerre! Hvorfor det når jeg heller kan ta buss? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Bilavgifter burde vært øremerket og politikerene burd blitt dratt hardt i begge ørene.Skjønner ikke hvordan det går an å godkjenne et så kostbart avgiftsystem som bomstasjon. Frekkas:Kjøp deg hest og kjerre! Bilavgiftene burde gått til vei og kollektivtrafikk. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Bilavgiftene burde gått til vei og kollektivtrafikk. Her er vi helt på linje (når vi først har avgifter, vel å merke.) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Bilavgifter burde vært øremerket og politikerene burd blitt dratt hardt i begge ørene.Skjønner ikke hvordan det går an å godkjenne et så kostbart avgiftsystem som bomstasjon. Frekkas:Kjøp deg hest og kjerre! Bilavgiftene burde gått til vei og kollektivtrafikk. Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Poenget er at Staten skal få inn penger på en måte som er rettferdig. Lenke til kommentar
farke Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Dobbelpost Endret 11. desember 2004 av farke Lenke til kommentar
farke Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Poenget er at Staten skal få inn penger på en måte som er rettferdig. Den eneste måten staten rettferdig kan få inn penger er hvis folk frivillig gav dem penger, altså ren veldedighet. Alt annet er tvang ved trussel om vold, antitesen til rettferd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå