Gå til innhold

"Meningsmålingene" i Holmgang


Anbefalte innlegg

I dagens "meningsmåling" som Oddvar Stenstrøm sa, var spørsmålet følgende:

Er du for eller mot bompenger?

Hvor patetisk går det an å bli? Dette sitter den gjennomsnittlige nordmann å ser på og tror han er engasjert i politikk, makan til tendensiøst program skal du lete lenge etter. Minner mye om Foxnews og O'Reilly factor i stil og gjennomføring.

Holmgang gir jeg herved terningkast 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er for bompenger. Denne avgiften treffer de som bør betale for veiutbygging, de som benytter veiene.

Et annet alternativ er å å en lokal drivstoffavgift slik som vi har her i Tromsø. Vi betaler 70 Øre pr liter i tillegg for å finansiere veiutbygging. Dette er en billigere og mye enklere ordning å administrere.

Lenke til kommentar
Problemet med en slik løsning er at besin kan fylles andre steder. Bompenger betales gjerne inn før en kjører gjennom en bestemt tunnell, og betalingen skyldes bruken av denne. Hvordan du vil løse dette med tillegg i bensinen er jeg nysgjerrig på?

Selvsagt kan bensin også fylles andre steder. Her er det nå engang sånn at kommunen er veldig stor og det er langt for å fylle billig bensin. De er de færreste som vil kjøre en time for å fylle bensin som er litt billigere. Det kan også tenkes at man har et diffrensiert system utover kommunen/fylket slik at denne problematikken avtar. En bompenge praksis er dyr og på mange måter unødvendig. For enkeltfinansiering av prosjekter er den derimot helt grei.

Personelig kunne jeg heller tenke meg en bensinpris på 20 kroner literen for å begrense biltrafikken.

Lenke til kommentar

Seerkonkurransene i diverse spørreprogrammer på TV om dagen består av latterlig enkle spørsmål som det koster kroner 20+ å besvare via. SMS. Seerspørsmålene i Holmgang er tuftet på samme prinsipp; de appelerer til bermen slik at flest mulig skal stemme og TV2 tjene mest mulig penger.

Lenke til kommentar
Seerkonkurransene i diverse spørreprogrammer på TV om dagen består av latterlig enkle spørsmål som det koster kroner 20+ å besvare via. SMS. Seerspørsmålene i Holmgang er tuftet på samme prinsipp; de appelerer til bermen slik at flest mulig skal stemme og TV2 tjene mest mulig penger.

So? Tv2 er jo en bedrift som lever av bunnlinjen sin de, og står fritt til å "selge" folk "tjenester" som de er VILLIGE til å betale for (innenfor gitte rammer selvsagt).

At den bermen du refererer til faktisk benytter seg av muligheten til å berike tv2, er da ikke dems feil.

Lenke til kommentar
Jeg er for bompenger. Denne avgiften treffer de som bør betale for veiutbygging, de som benytter veiene.

Flott innstilling , hva med deg da går du i grøfta??

Hva med når du tar buss ,taxi , eller den dagen du får lappen ,hvor skal du kjøre siden du ikke har vært med ,snylte på andre eller la bilen stå hjemme til du har betalt inn nok så du også har tilgang til veinettet .

For med din innstilling kan det jo kun være dem som har betalt som får benyttet veinettet , ikke sandt ??

Lenke til kommentar
Personelig kunne jeg heller tenke meg en bensinpris på 20 kroner literen for å begrense biltrafikken.

Hvorfor stoppe på kr 20?

For ikke gjøre det for drøyt for de som faktisk har et behov. La oss si 30 Kroner i byene og 15 kroner i mer grisgrendte strøk

Hva med alle dem som har 4-5 mil til jobben det blir 8-10 mil pr dag som med 15 kr blir 120- 150 kr dag og ved 30 blir det 240 -300 kr dag ,dette bare for å komme til fra jobb og ja det er svært mange som har så lang vei , blir jo nesten ikke vits i å dra på jobb da .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...