hinduuu Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg får utrolig dårlig bildekvalitet når jeg skal se divx osv på pc'n veit ikke helt om det er pga skjermen eller codec'n jeg har. Jeg bruker i allefall denne "klcodec204f" Noen som har noen codecer å anbefale ? Lenke til kommentar
ias Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Prøv å bruke "ekte" codec fra DivX i stedet for den kodekpakken du har installert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Anbefaler generellt å styre unna store codec-pakker. Du får stort sett 2-3 du faktisk har bruk for, og 10 småprogrammer og skitt som tetter opp registeret som du aldri bruker. De 2 viktigste å laste ned er ffdshow (som viser divx og de vanlige formatene), og ac3sound (den orginale AC3-lyd codec for å få lyd på DVD-rips og andre filmer). Husk, codecs er ikke som .dll-filer som bare ligger der ubrukt til et program kaller på dem. En codec er et lite program i seg selv som alltid ligger resident i minnet og tar opp plass. Og jo flere søplecodecs, jo mere ustabilitet og jo mere minne tar de. Kan ikke slå dem av som man vil. ffdshow og ac3codec er gratis og orginale. Ingen ekstra playere elns, filmene spilles i mediaplayer med mindre du setter opp noe anna i windows. Lenke til kommentar
ias Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 ffdshow er veldig bra, men usk å være litt forsiktig med denne da den ofte krever mye ressurser på en del innstillinger. Så hvis du har en litt "treg" maskin så er nok enkeltkodeker det beste. Mye bra informasjon om kodek etc. finner du på Videohelp. Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 K skal prøve tipsa nå Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Divx er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå