Gå til innhold

Promlemer med innlogging - maskinstans

olar0701

Anbefalte innlegg

Solgte en pc til en kollega for en tid tilbake og lovet han "livstid" support. Nå angrer jeg. Følgende problem har oppstått : Greier ikke å logge inn i win XP. Under innlogging får jeg leksa om at windows ikke startet riktig forrige gang, så får jeg valget mellom å velge sikkerhets modus, osv osv.

Har prøvd alle alternativer - enten slår maskinen seg av og reagerer ikke på strømknappen før om 5 min - ellers kommer jeg inn i en slags sikkerhetsmodus(sikkerhetsmodus står "i margen på skjermen" men skjermen er svart ellers.

Lurer litt på om det er problemer med skjermkortet, men jeg får standard innloggings XP bilde m/farger så det kan vel ikke være skjermkortet.

Det er jo snålt at maskinen slår seg av og forblir død i flere minutter. Greier heller ikke å installere windows på nytt. Får beskjed om å trykke en tast for å starte dra cd, men ingenting skjerm.

Hadde vært utrolig flott med noen innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der med at strømknappen ikke virker kan muligens fikses ved å tømme systemet for strøm, dvs. å ta strømmen fra strømforsyning og holde påknappen inne noen sekunder.

Ble fort sur da jeg var yngre :roll: og pleide og hamre inn restart knappen opptil 20 ganger kjapt etter hverandre, fikk da samme symptom med påknappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...