olar0701 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Solgte en pc til en kollega for en tid tilbake og lovet han "livstid" support. Nå angrer jeg. Følgende problem har oppstått : Greier ikke å logge inn i win XP. Under innlogging får jeg leksa om at windows ikke startet riktig forrige gang, så får jeg valget mellom å velge sikkerhets modus, osv osv. Har prøvd alle alternativer - enten slår maskinen seg av og reagerer ikke på strømknappen før om 5 min - ellers kommer jeg inn i en slags sikkerhetsmodus(sikkerhetsmodus står "i margen på skjermen" men skjermen er svart ellers. Lurer litt på om det er problemer med skjermkortet, men jeg får standard innloggings XP bilde m/farger så det kan vel ikke være skjermkortet. Det er jo snålt at maskinen slår seg av og forblir død i flere minutter. Greier heller ikke å installere windows på nytt. Får beskjed om å trykke en tast for å starte dra cd, men ingenting skjerm. Hadde vært utrolig flott med noen innspill Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Når jeg prøver å boote fra cd, står der :boot from atapi-cd-rom, no emulation. Press any key.... Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det der med at strømknappen ikke virker kan muligens fikses ved å tømme systemet for strøm, dvs. å ta strømmen fra strømforsyning og holde påknappen inne noen sekunder. Ble fort sur da jeg var yngre og pleide og hamre inn restart knappen opptil 20 ganger kjapt etter hverandre, fikk da samme symptom med påknappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå