Gå til innhold

Vil ha forsinkelse fra videokamera til skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen hjelpe meg med en løsning på dette:

Skal ha et kamera på stativ og en tv skjerm (evt. pc skjerm om det er enklere) stående nedenfor et hopp, og meningen skal være at kjørerne skal kunne se seg selv på skjermen når de har landet og kommet til bunnen for å se hva de gjør galt og riktig.

Jeg må derfor få til en løsning som gjør at det blir ca. et minutts forsinkelse på det som vises på skjermen. Finnes det noen løsning på dette eller kan jeg bare glemme hele ideén?

Er takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bruke JVC GY-DV5001 på bakken og TV på tårnet (med lang ledning mellom de to). Det kameraet recorder 10 hele sekunder før du har trykket på REC-knappen. Det gir nokså nok til å forberede ditt kommende hoppet 1-2 sek før du kan begynne å gå ned. :woot:

Lenke til kommentar

Hvis du kjenner noen med en harddisk-basert videomaskin så kan de fleste disse brukes til å se ting 'forsinket' mens den fortsetter å ta opp.

F.eks. begynne å ta opp et tv-program fra 19:30 men ikke begynne å se på det (fra begynnelsen av) før 19:35 uten at man dermed mister noe som helst av programmet. Burde funke fint med video-inn fra kamera og vil jeg tro - og i tillegg får du alt 'på tape' (eller disk da...) for eventuelt senere bruk.

Lenke til kommentar

De fleste TV-kort har videoinngang, samt programvare som kan forsinke signalet. Det fugerer slik du angir hvor mange minutter det maksimalt skal forsinkes, og så kan du selv hoppe fritt innenfor de minuttene og velge hva du vil se. Kan også kombineres med opptak, og da kan du velge fritt innenfor hva du har tatt opp hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...