Gå til innhold

mp3 - lykkehjul

Anbefalte innlegg

2. Den har helt sikkert endel ikke randomiserte features, som feks at det er mindre sannsynlighet for at samme sang spilles to ganger på rad en det egentlig skal være.

Skal innrømme at jeg ikke er sikker (har ikke Winamp tilgjenglig på jobb for tida), men jeg mener å huske at shuffle-funksjonen i Winamp (i tidligere versjoner i det minste) ikke spiller samme sang i playlisten to ganger før man har vært gjennom hele playlisten.

Dessuten minnes jeg at rekkefølgen på sangene er helt lik neste gang man spiller gjennom playlisten (hvis man ikke lukker Winamp i mellomtiden, da). Min teori er at rekkefølgen på sangene blir randomisert når man setter i gang avspillingen og at den rekkefølgen som genereres spilles om og om igjen... Er det noen som melder seg frivillige til å teste ut dette? (Man trenger vel ikke mer enn 4-5 sanger for å se mønsteret, det er en dårlig ide med 20k sanger.)

Unnskyld at det ble mye hvis-og-om-at-men her - hukommelsen er litt dårlig... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Den har helt sikkert endel ikke randomiserte features, som feks at det er mindre sannsynlighet for at samme sang spilles to ganger på rad en det egentlig skal være.

Skal innrømme at jeg ikke er sikker (har ikke Winamp tilgjenglig på jobb for tida), men jeg mener å huske at shuffle-funksjonen i Winamp (i tidligere versjoner i det minste) ikke spiller samme sang i playlisten to ganger før man har vært gjennom hele playlisten.

Dessuten minnes jeg at rekkefølgen på sangene er helt lik neste gang man spiller gjennom playlisten (hvis man ikke lukker Winamp i mellomtiden, da). Min teori er at rekkefølgen på sangene blir randomisert når man setter i gang avspillingen og at den rekkefølgen som genereres spilles om og om igjen... Er det noen som melder seg frivillige til å teste ut dette? (Man trenger vel ikke mer enn 4-5 sanger for å se mønsteret, det er en dårlig ide med 20k sanger.)

Unnskyld at det ble mye hvis-og-om-at-men her - hukommelsen er litt dårlig... :ermm:

Ideelt sett rpøver winamp seg på dette ja (virker det som for meg ihvertfall), men funksjonen er dårlig (ihvertfall da jeg brukte winamp) og kneler kjapt med mange sanger, har tilogmed opplevd at med to sanger på playlisten så spiller den den ene sangen to ganger, og den adre ingen.

AtW

Lenke til kommentar

Lastet ned random spiller til Vice City og den funker heller ikke. Til vanlig så spilles sangene fra A-B som med alle andre spillere men den random spilleren er enten veldig buggy eller så aner jeg ikke hvordan den har blitt laget. Kanskje den er satt opp til å spille 3 sanger etter hverandre og så 3 andre sanger etter hverandre og så bugger den, og så 4 etter hverandre og så bugger den osv osv... Det er ihvertfall bare rot ... Sikkert en fjortiss som laget sin første random avspiller :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...