horebore Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har noen her peiling på hvordan jeg kunne fått koblet opp et slags lykkehjul til en pc, slik at avhengig av hvor det stoppet ville det spille en mp3 på pc'en? Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 HAHA - skal du ha fest nå! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Bruke fks. Winamp og velge Shuffle. Samme funksjon, den velger jo tilfeldig. Men å koble til et lykkehjul blir verre. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Kverk et gammalt tastatur.. Lag et prog i VB el.lign som kjører valgt fil for de bestemte knappene. Funker vel fett Lenke til kommentar
horebore Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Denne pc'en er i vanlig bruk, dvs med tastatur/mus tilkoblet (dvs ps/2 kontakter opptatt), men skal i tilleg ha dett lykkehjulet koblet til. da må vel kanskje en com port brukes? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 oh! Dette prosjektet har jeg stor tro på! Ikke at jeg har noen kraftidè på stående fot, men kanskje noe kommer dettende! Send inn ideen til mythbusters eller noe o_0 Lenke til kommentar
horebore Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 hva om jeg hadde koblet til et usb-numpad tastatur... er det mulig å få pcen til å skille mellom tall-input fra ps/2 tastaturet og usb-numpaden? Lenke til kommentar
horebore Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hjelp trengs ikke lenger, google hjalp meg:P Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 og løsningen ble?? Lenke til kommentar
Cactus Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hjelp trengs ikke lenger, google hjalp meg:P Hey, så bra ! Hadde jo vært litt fett da om du kunne fortelle seinere om du får det til og eventuelt åssen du gjorde det. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 mitt største problem var hvordan jeg skulle få satt opp kommunikasjon med pcen... men på http://modasylum.com/guides.php?guide=21 fant jeg en lett bygg-selv guide til å lage en 15-knappers com-port interface som kan kommunisere enten med winamp plugin eller et program kalt girder. alt en trenger til å lage det knappesystemet selges på clas, ser ikke ut til at det vil koste mer enn en hundrelapp... nå må jeg bare finne ut en god løsning på hvordan lage et lykkehjul som trykker på en knapp når det stopper.... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bruke fks. Winamp og velge Shuffle. Samme funksjon, den velger jo tilfeldig. Men å koble til et lykkehjul blir verre. dette er faktiskt ikke sant, den velger IKKE tilfeldig, har ca 7-8000 sanger, men får høre de samme og samme låtene om igjen når jeg setter på shuffle, ganske irriterende! hvorfor ikke fikse en ordentlig? noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 dette er faktiskt ikke sant, den velger IKKE tilfeldig, har ca 7-8000 sanger, men får høre de samme og samme låtene om igjen når jeg setter på shuffle, ganske irriterende!hvorfor ikke fikse en ordentlig? noen som vet hvorfor dette skjer? Jeg skal ikke si jeg vet hvorfor men jeg har et par ideer til hvorfor det kan skje. En ting er at det er vanskelig å lage virkelige tilfeldige tall med datamaskiner. En annen ting er at hvis det er virkelig tilfeldig så er det sannsynlig at noen kommer oftere enn andre sanger Lenke til kommentar
auditman Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bruke fks. Winamp og velge Shuffle. Samme funksjon, den velger jo tilfeldig. Men å koble til et lykkehjul blir verre. dette er faktiskt ikke sant, den velger IKKE tilfeldig, har ca 7-8000 sanger, men får høre de samme og samme låtene om igjen når jeg setter på shuffle, ganske irriterende! hvorfor ikke fikse en ordentlig? noen som vet hvorfor dette skjer? Har du virkelig 7-8000 sanger liggende i spillelista til winamp? Rått! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 det er jo iikke mye, før jeg måtte formatere hadde jeg rundt 25000! hehe velkommen til forumet btw! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kjøp en microcontroller, feks fra Microchip. Her har du mange å velge mellom. Disse har digitale innganger og mulighet for RS232 kom til pc. Lykkejulet kan lede 5v, og veksle mellom inngangene. Du vil da når hjuet stopper få satt en av inngangene. Dette kan i enkel C kode sendes på RS232 til pc. Her må du igjen lage et VB eller VC++ program som tolker denne informasjonen og starter winamp. Eller du kan hyre din lillebror til å skifte sang hver gang han får 5v koblet til ustatte hulrom i kroppen.... Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 dette er faktiskt ikke sant, den velger IKKE tilfeldig, har ca 7-8000 sanger, men får høre de samme og samme låtene om igjen når jeg setter på shuffle, ganske irriterende!hvorfor ikke fikse en ordentlig? noen som vet hvorfor dette skjer? Jeg har ~20k sanger i playlista til WinAMP og jeg kan bare bekrefte at det er en del sanger som kommer oftere enn andre sanger når shuffle er på i WinAMP. Jeg skal ikke si jeg vet hvorfor men jeg har et par ideer til hvorfor det kan skje. En ting er at det er vanskelig å lage virkelige tilfeldige tall med datamaskiner. En annen ting er at hvis det er virkelig tilfeldig så er det sannsynlig at noen kommer oftere enn andre sanger Og hvis det virkelig hadde vært tilfeldig så hadde alle sangene blitt spilt like mye i det lange løp... Det er to måter å lage random tall på (eller skaffe "entropy"). Det ene er å ta imot input fra disker, tastatur og mus og lignende. Den andre måten er ved hjelp av en algoritme. Men du får ha lykke til med lykkehjulet ditt Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Syntes også det er for dårlig at den random funksjonen ikke funker slik den skal. Hvor vanskelig kan det egentlig være å lage en som faktisk funker ? La oss si at man har 10 sanger på playlisten. Da vil man at en tilfeldig rekkefølge skal være noe slik som dette: 5, 8, 3, 4, 1, 9, 7, 2, 10, 6. Først når alle tallene har blitt spilt én gang hver, så kan dette gjentas i et nytt random mønster. Det burde da ikke være så forbanna vanskelig Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Og hvis det virkelig hadde vært tilfeldig så hadde alle sangene blitt spilt like mye i det lange løp... Det er vel ikke riktig. Om man har en tilnærmet perfekt random-rutine er det ingenting som tilsier at "alle sangene skal bli spilt like mye i det lange løp". Det er to måter å lage random tall på (eller skaffe "entropy"). Det ene er å ta imot input fra disker, tastatur og mus og lignende. Den andre måten er ved hjelp av en algoritme. Hva tror du egentlig input fra tastatur etc. brukes til? Random seeds til algoritmen som ligger til grunn for random-genereringen. Endret 9. desember 2004 av transistorbass Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Og hvis det virkelig hadde vært tilfeldig så hadde alle sangene blitt spilt like mye i det lange løp... Det er vel ikke riktig. Om man har en tilnærmet perfekt random-rutine er det ingenting som tilsier at "alle sangene skal bli spilt like mye i det lange løp". Nei vel? Hva tror du en perfekt random-funksjon gjør da? En "perfekt randomfunksjon" har like stor sannsynlighet for alle utfall. I det lange løp vil dermed alle sanger bli spilt like mange ganger. Når det er sagt så er ikke winamp sin shuffle random av to grunner. 1. Winamp sin algoritme for å regne ut dette er ræv, vet ikke hvordan de gjør det, men den er ikke god. 2. Den har helt sikkert endel ikke randomiserte features, som feks at det er mindre sannsynlighet for at samme sang spilles to ganger på rad en det egentlig skal være. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå