ggp Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Går det ann å lage et script, slik folk kan sende kommentarer til meg via mail. Altså en textfield og submit knapp så de skriver inn teksten, så kommer det opp på mailen. ( jeg vil ikke at det skal komme opp 'outlook express' når jeg trykker 'send' ) Noen som kan guide meg litt ? Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Bruk denne: mail($adress,$subject,$text,"From: $name <$email>"); Jeg skjønner ikke helt hvor den mailen blir sendt fra da, og hvorfor det går ann å få det til å se ut som det kommer fra en hvilken som helst epostadresse du setter $email til å være. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Enkelt komplett eksempel: http://php.senteret.net/index.php?meny=menyscripts&side=s001 Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg skjønner ikke helt hvor den mailen blir sendt fra da, og hvorfor det går ann å få det til å se ut som det kommer fra en hvilken som helst epostadresse du setter $email til å være. Den blir sendt fra den SMTP-serveren som er angitt i konfigurasjonen av php på webserveren. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 phpmailer.sourceforge.net Gjør det samme som mail() i sin enkleste variant, men kan konfigureres til å gjøre adskillig mer. Jeg benytter meg spesielt av funksjonen som lar deg spesifisere hvilken SMTP-server du vil sende epost fra. Den har også bedre feilsjekking enn mail(). MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå