Gå til innhold

Anbefal meg et fulltower!

Anbefalte innlegg

Da den gamle hermetikkboksen begynner etterhvert å bli stappfull og er heller ikke særlig pen å se på etter diverse modifikasjoner, akter jeg å skaffe meg et realt fulltower. Har tittet rundt i webshopene og sett masse lekkert, men foretrekker tips fra brukerne. Her er mine ønsker:

- Maks ca. kr.1500

- Må ha gode og universelle muligheter for festing av hovedkort da jeg i første omgang skal sette inn mitt trofaste P2B-S, men senere ønsker å oppgradere

- Uten PSU

- MÅ ha gode muligheter for kjøling av disker da jeg bl.a. har 2 stk 10k rpm Cheetah`s

- Muligheter for tilstrekkelig med kabinettvifter, gjerne 120 mm.

- Gjerne litt pent utseende, men innen prisgrensen prioriteres det praktiske samt kvalitet.

:smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-02 19:01 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-02 19:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Chieftec-toweret ser det ut som det er mulighet for å montere vifter i forkant av harddisk-brønnene, men er ikke sikker. Dere som har slikt tower, stemmer observasjonen?

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-02 19:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 19:24, Muffinman skrev:

På Chieftec-toweret ser det ut som det er mulighet for å montere vifter i forkant av harddisk-brønnene, men er ikke sikker. Dere som har slikt tower, stemmer observasjonen?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-02 19:25 ]</font>

På Lian Li følger det med 3 kabinettvifter så. Og så vidt jeg vet er vel minst en av disse til HD'ene? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 19:27, Muffinman skrev:

Lian Li er VEEEELDIG sexy, men Chieftec ser hakket mer praktisk ut...dessuten er det rimeligere. Pent det også forresten. Har nok fattet en avgjørelse her....

Har du lest hva det står om Lian Li? Tre kabinettvofter følger med hvor to av disse styres med medfølgende viftestyring.

Alt festes med thumbscrews.

Uttrekkbar HK-skuff mm. :smile:

Og seff, aluminium - de er ikke like tunge som en mursteinsamling som Chieftec er. :smile:

I need help! :mad:

Vil du være kul? Join oss på #hw.no@undernet :grin:

Fanta er bedre enn cola.

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-06-02 19:32 ]

Lenke til kommentar

Hehe, Lian Li er aluminium ja.. kjekkt med lett.

Får også Chieftec Dragon som aluminium da,

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl (1500 med power, vet ikke hvem som selger uten)

Du kan jo se tester av dem her:

http://www.hardware.no/tester/kabinett/lianli/pc60usb

http://www.hardware.no/tester/kabinett/chi...hieftec_dx-01bd

[ Denne Melding var redigert av: aNti hero på 2002-06-03 15:47 ]

Lenke til kommentar

Har nettopp fått svar på en mail jeg sendte til Microplex, og der ble Addtronics anbefalt i tillegg til de som er nevnt i tråden så langt.

Fordelen med dette merket var bedre kjølemuligheter. Jeg tok en runde og tittet litt rundt, og fant ut at Addtronics ET 7896A Servertower så utrolig praktisk og romslig ut, selv om utseendet kanskje ikke var av det jålete slaget. Lurer faktisk å bestille ett selv om det er midlertidig utsolgt.

Synspunkter (ikke på utseende og vekt da :smile: ) ?

Lenke til kommentar

Det ble Chieftec fulltower i sølv pga at det er veldig romslig, samt at det har gode kjølemuligheter. Likte spesielt vifta i sidedekselet som skal bringe frisk luft til mitt nye G4 ti4400 :smile: ....her skal overklokkes må vite!

At utseendet er dritlekkert gjør heller ikke noe...

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-07 16:22 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...