Gå til innhold

Hjelp til ny pc....

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg tror jeg blir klin gal. Jeg har lest tester på Anandtech og hardware.no, men blir ikke klokere. Jeg vil ha ny PC. Trenger da hovedkort, prosessor, minne og skjermkort. Kanskje et par 200-250GB S-ATA harddisker også. Fra det lille jeg har klart å lese meg frem til er AMD 64 noe å satse på. Eventuelt Intel's 775.

*sukk* !! :p

Maskinen skal brukes til internett/bildebehandling og videoredigering. Hovedvekt på bildebehandling (photoshop). Stabilitet er er faktor ettersom maskinen mest sannsyneligvis vil gå 24/7. :)

Sånn utenom det vil jeg helt sikkert spille litt også.Americas Army, Half Life 2.

En annen ting, jeg tar en hel masse bilder. Det er absolutt kritisk at jeg ikke mister dem. Jeg har til nå tatt backup på DVD, men jeg beholder et lite "best-of" arkiv på harddisken. Leste et sted at man kunne sette opp Raid 0 på f.eks. OS og applikasjoner, og Raid 1 på kritiske data. Noe for meg, tro?

Ca. pris? Tja. Man vil jo gjerne ha mest mulig, og aller helst helt gratis. Men hvis vi holder oss rundt 10 000, håper jeg å kunne snekre sammen et brukbart system.

Ser frem til forslag! Takker og bukker på forhånd. ;)

[Edit]

Kikker litt rundt på forumet her, og ser litt av hvert om WDs 74GB Raptor harddisk. Hadde dette vært noe som OS / Photoshop scratch disk, tro?

[/Edit]

Mvh,

Fredrik

Endret av bantha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ser ut til at man kan lese seg til det meste iallefall. Her er en foreløpig handlevogn. Kommentarer? :p

Tror egentlig jeg vil vente på Nforce4. Og er temmelig usikker når det gjelder hovedkortet og skjermkortet jeg har funnet. Forslag?

Også mulig jeg tar en AMD 64 3000+ i stedet for 3500+. Får se hva de koster på nyåret. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...