larstdahl Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har et mail script som skal sende ut mail. Jeg vil ha det sånn at det emnet på mailen er $variabel1 + $variabel2 uten noe opphold eller plusstegn. (Variablene er tekst) Hvordan gjør jeg dette? Så litt i manualen på www.php.net, og jeg fant ingen steder hvor dette sto. Vet noen om en litt enklere, litt mer grunnleggende manual i php, gjerne på norsk? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) For eksempel ved å bruke $var = 'hei'; $var .= ' på deg!'; echo $var; Hvis det var det du mente. Aner ikke om det finnes noen mer grunnleggende manual, i mine øyne er php.net-manualen helt genialt, bare litt vanskelig å vite hva en skal søke etter i blandt. Endret 8. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 eller echo $var1 . $var2 (.(punktum) mellom variablene) Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Var ikke akkuratt det jeg var ute etter. Her er mail-scriptet mitt: mail($adress,$subject,$text,"From: $name <$email>"); og så har jeg et variablel fra en emne-innfyllingsfelt man skal fylle inn, og så skal jeg i tilegg legge til en verdi fra en annen variabel, sånn at hvis det jeg skriver i emnefeltet er "emnet mitt", og den andre variabelen er feks "43", så skal emnet i mailen som blir sendt være "emnet mitt43" Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Hjelper ofte å prøve seg litt selv og. $subject = $var1; $subject .= $var2; echo $subject; $subject = $var1 . $var2; echo $subject; Just improvise Endret 8. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
larstdahl Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) sindreij posta akkuratt etter at jeg begynte å skrive nytt svar, så det først nå. Dessuten la jeg ikke merke til det punktumet du la til, Los Min feil Endret 8. desember 2004 av larstdahl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå