Stian_ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har et lite problem med fremvisning av min side i firefox. siden det er snakk om: http://stian.bang.dot.no/homepage/v2/_temp/index.html Som du ser så er det et lite opprom mellom bottom og main... script: div#wrapMiddle { width: 750px; background: url('../images/bg/main.png') repeat-y; margin-left: auto; margin-right: auto; overflow: hidden; } div#bottom { width: 750px; height: 100px; background: url('../images/bg/bottom.png') no-repeat; margin-left: auto; margin-right: auto; } html fila sin struktur er: <div id="wrapMiddle"> <div id="menu"></div> <div id="main"></div> </div> <div id="bottom"> bla bla </div> i css fila er det overflow: hidden; fordi eller så ville main teksten og menyen ikke få en blå bakgrunn, kun den oransje. takker for svar. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 html, body { margin: 0; padding:0; } Hvis jeg husker riktig, og forstod riktig. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 p#bottom_text { padding-top: 50px; color: #444488; font-size: 1em; line-height: 1.25em; } Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Det går ikke med margin og padding lik 0... Takker polecat siden han fant feilen i stede. Endret 8. desember 2004 av Thurloc Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 html, body { margin: 0; padding:0; } Hvis jeg husker riktig, og forstod riktig. Er det ikke lettere og raskere å skrive * { margin: 0; padding: 0; } siden man da vil få dette på alt det ikke er definert noe på senere i dokumentet..? (dvs at siden HTML/Body ikke skal ha noe spesielt, så vil de arve dette? ) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Edit: Hvor i helvete er det jeg skriver... Endret 8. desember 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 html, body { margin: 0; padding:0; } Hvis jeg husker riktig, og forstod riktig. Er det ikke lettere og raskere å skrive * { margin: 0; padding: 0; } siden man da vil få dette på alt det ikke er definert noe på senere i dokumentet..? (dvs at siden HTML/Body ikke skal ha noe spesielt, så vil de arve dette? ) Jo, bruker det selv jeg, men ville bare definere hvor feilen faktiskt lå, i så fall Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) og takker PoleCat, godt å få ros. Huh? Endret 8. desember 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Nevermind, skjønte hva du mener nå fjerna margin: 50px men hvordan kan jeg få den teksten litt lengre ned da? og hvordan gikk det trikset før og ikke nå? min tidligere side: http://stian.bang.dot.no/homepage/v2/_temp/index2.html EDIT: La til en overflow: hidden; til div#bottom og behold margin-top: 50px; i min p-tag. takker alle sammen. Endret 8. desember 2004 av Thurloc Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Trodde du skjønte at du skulle bytte din kode med min. Jeg bytta margin-top med padding-top. Enkelt og greit. Endret 9. desember 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Er det mer korrekt og ha padding-top i stede for margin-top der? Eller går det for det samme? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det mer korrekt og ha padding-top i stede for margin-top der? Eller går det for det samme? Margin-top: Gjør at elementet starter npx nedenfor foregående element. Padding-top: Gjør at elementet starter med en gang, men innhold (marg) blir lagt npx innenfor rammene til elementet. n (som i npx) = ukjent (Mulig det ikke var det du lurte på, men) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det mer korrekt og ha padding-top i stede for margin-top der? Eller går det for det samme? Går vel i grunn for det samme ja, men ved margin "mister" FF bakgrunnen i visse tilfeller. --------- | | Padding | | --------- Margin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå