Gå til innhold

Mailto og linker i Firefox/Thunderbird 1.0

Anbefalte innlegg

Nå som versjon 1 har kommet av både Firefox og Thunderbird, er det noen forbedring i hvordan disse programmene snakker sammen? Tenker da i forhold til mailto linker i Firefox og linker i mail.

Er klar over at det er mulig å bruke scripts for å fikse dette, noe jeg bare fikk til å fungere sånn halveis ene veien(linker i mail), men synes den metoden er noe tungvindt.

Hvis ikke, finnes det noen gode extensioner som fikser dette?

Har forøvrig ikke fått testet versjon 1 av Thunderbird ennå, derfor spør jeg de som kanskje har gjort det.

Bruker Archlinux og Enlightenment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var noko som heit mozdev som gjorde jobben, men den er ikkje laga til Firefox 1.0. Har ikkje funne ein extension som løyser problemet endå, men no bruker eg Opera så eg leitar ikkje lenger.

Ja, når eg ha FF oppe, og Thunderbird er installert, så kjem Thunderbird opp på mailto: linker, det er eg rimeleg sikker på.

Lenke til kommentar

Har fulgt en lignende framgangsmåte tidligere, riktignok ikke ved bruk av mozex. Så lenge thunderbird ikke er åpen, så fungerer det. Men hvis thunderbird er åpen, så må jeg velge ny profil. M.a.o. det fungerer ikke. Det samme skjedde nå når jeg prøvde med mozex.

Har fulgt denne.

Dette er min mailto.sh

#!/bin/bash
#
#http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=136157#136157

export MOZILLA_FIVE_HOME=/opt/mozilla-thunderbird/bin/

if [ $(ps aux | grep thunderbird | wc -l) -gt 4 ]; then
# thunderbird is running
       $MOZILLA_FIVE_HOME/thunderbird -remote "mailto($1?subject=$2)"
else
# thunderbird is not running
       $MOZILLA_FIVE_HOME/thunderbird -P default -compose mailto:$1?subject=$2;fi

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...