Lapette Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har hatt dataen min i snart 1 år, specs står sikkert på profilen min. Her om dagen begynte den plutselig å restarte sånn helt uten videre, uten noen slags feilmelding på oppstarten. Deretter ble dataen generelt ustabil, den går plutselig ut av programmer og får ofte "send \ dont send" error på det meste. Jeg skjønner ikke hva dette kan være. Jeg får graphic feil på mange spill, og enkelte spill kan jeg ikke spille i det hele tatt. Jeg legger merke til at når jeg spiller musikk skrur den seg oftere av. Dette kan variere fra 10 sekunder - 1 time, ikke mer. Temperaturen er helt fin HVA ER PROBLEMET? Jeg har prøvd å klappe litt fornuft i henne, stryke henne ømt over plexiglasset, men ingenting virker Bah Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 wow, nå fikk jeg sånn MSblast melding sånn "Din maskin skrur seg av om 40..39...38" Det var ikke så hyggelig. Har scannet mange ganger for virus uten resultat med nyeste norton og har kjørt MSblast og har Service Pack 2. Jeg skjønner ingenting! Hvorfor er det ingen som sier noe? Bah Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Prøv formatering.. Også, når du får den shutdown-meldinga, så skriv: shutdown -a Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 I kjør? Lenke til kommentar
ToXeY Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hallo Lapette... Jeg har akkurat samme problem som deg... Pc'en restarter seg selv helt uten videre, og den detter ut av alle spill... Temperaturen er meget lav (mellom 25 - 38 grader) Men jeg finner helller ikke ut av feilen! Og når det gjeller det Kasp sa om formatering, så har jeg allerede prøvd det 3 ganger i det siste... Med forskjellig widows cd hver gang, så si gjerne fra om noen har en løsning!!! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det kan være kompatibilitetsproblemer mellom hardwaren. Minnet pleier oftest å ikke like de andre komponentene så godt. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 hadde det bare vært så enkelt. Som nevnt har jeg hatt dataen i over ett år. hvorfor skulle ikke komponentene samsvare med hverandre nå lengre? Hmm, bra noen har samme problem som meg da, si ifra hvis du finner det ut!! Nå kommer jo snart World of Warcraft. Må jo ha velfungerende data til da. Hvilken komponent kan det være da? rammet? Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ting du kan prøve: - Kjør Memtest86 for å se om det er noe galt med minnet ditt. - Selv om du ikke finner noe feil med minnet med det programmet betyr ikke det at det ikke kan være noe galt. Test derfor med bare en brikke i og bytt for å se om det blir noen forskjell.(forutsetter at du har 2 brikker da) - Sjekk fysisk at viften(e) i maskinen din surrer og går. - Sjekk overflaten på hovedkortet for å se om det er noen kondensatorer som er sprunget lekk og lekker væske over hovedkortet. Er dette tilfelle må du ikke prøve å vaske den bort, du skal faktisk ikke røre væsken i det hele tatt, men skru kortet ditt ut og sende det inn på garantien. - Det kan faktisk være et problem med harddisken din, test med en annen disk hvis du har muligheten til dette. Der har du noen småting som du kan sjekke, lykke til, håper du finner ut av det Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Takk for det! Skal begynne testene nå FLott at forumet har sånne som deg edit: men hvordan får jeg memory testen til å funke? Er jo bare en rar boot fil der? skal jeg legge den på en diskett og boote fra den? Har ikke diskettstasjon. CD? Endret 13. desember 2004 av Lapette Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei, last ned denne: memtest86 og unrar denne et sted. Kjør deretter install.bat db Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Høres ut som en minnefeil ja, finner det nok ut med en memtest. Det kan legges på cd og diskett, testen starter automatisk når du starter pcen. Hvis du har to ram brikker lønner det seg å kjøre en og en, så finner du hvilken brikke feilen ligger på, lite sannsynlig at begge har klikka. Du kan også prøve å laste ned nye skjermkortdrivere Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Du brenner bare .iso filen på en CD og booter på den, så starter det av seg selv Edit: Merk, brenn isoen, ikke selve iso filen... Endret 13. desember 2004 av NeoTech Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Jess flott, skal prøve det etterpå! Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har akkurat det samme problemet som deg sliter med at pcen booter plutselig uten grunn, og at jeg får en systemfeil som automatisk avslutter pcen (det er ikke virus). virker som det skjer oftere når jeg stresser pcen, og den er generelt veldig ustabil! Fant du ut noe ved å kjøre memtesten? skal teste det etter jobb. men tviler på at det er problemet, for jeg kjøpte ny ram og problemet har ikke forandret seg. Har byttet ganske mange komponenter nå, bortsett fra hovedkort, cpu og psu. Det virker som om problemet blir mindre og skjeldnere om jeg kobler fra komponenter som trekker strøm, så jeg skal teste med en annen psu for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå