Gå til innhold

Likte ixus 430, men er usikker?

Anbefalte innlegg

Heisann...! :w00t:

Jeg kikker etter kamera nå, og har falt litt for Canon Digital Ixus 430... Har lest litt om den, og det er veldig mange forskjellige meninger... Ville gjerne vite hva noen av dere "veteraner" her på forumet har å si om kameraet og om dere kan komme med andre anbefalinger...

Det bør være 4 Megapiksler eller mer, video egenskapene bryr jeg meg heller lite om, batteriet bør vare en stund, gode bilder både midt på natta og når sola skinner midt på dagen, utseende har jo litt å si, helst ikke noe stort og klumpete kamera, prisen kan ikke være høyere enn 3500(helst ikke SÅ mye heller, men hvis det er noe som er verdt å nevne så er det bare å ta det med :thumbup: )

Fant en vurdering av Canon Digital Ixus 430 her>>> DCmag

(Som ikke var så veldig god)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt 19.000 bilder med mitt Ixus 400, det er praktisk talt identisk med Ixus 430.

Bra ting:

Bra bilde kvalitet.

Forholdsvis kompakt.

God bygge kvalitet.

Minus:

Liten skjerm.

Batteritid ikke blant de beste.

Tregeste laget.

Jeg ville selv valgt Ixus 40, har tenkt å kjøpe det selv.

Mindre enn Ixus 430.

Bedre video funksjon (selv om du ikke er interessert i det)

Større skjerm.

Langt raskere.

Nyeste modell.

Eneste negative er at bildene faktisk er bittelitt dårligere enn Ixus 430, men ikke noe du vil merke uten streng sammenlikning.

Hvis du velger et Canon kamera så må du nok belage deg på å kjøpe et ekstra batteri ganske snart, da batteritiden ikke er på topp og plutselig tar slutt. Ekstra minnekort må du ha uansett hvilket kamera du velger.

Casio er vel blant de beste på batteritid og har gode og store skjermer, men jeg har alltid foretrukket Canon selv. Litt kjekt med norske menyer også.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Men det finnes mange tester som synes kameraet er meget godt også. Man skal ikke stole for mye på tester, da de går på personlige vurderinger og prioriteringer... og selvfølgelig hva man synes om merket fra før av. Ett kamera som slaktes i en test, kan få toppscore i en annen. Dagbladets "skandale-test" av digitalkamera som ble publisert forrige uke, beviser jo dette mer enn noen gang før (er laget en tråd om denne testen).

Lenke til kommentar

Hei..

Jeg likte også ixus 430 og kjøpte det en gang i april. Angrer meg ikke og sammenlignet med prisen får du temmelig fine bilder for pengene. Setter opp en liten liste:

+

Bildekvalitet, Lite og lekkert, enkelt, forholdsvis billig i dag.

-

Autofokus er treig (fokuserer du før du tar bildet er ikke dette noe problem), kan ikke stille blender og kjappe lukkertider (bare lange).

Vil til slutt si at jeg er storfornøyd med ixusen og anbefaler det på det varmeste. Autofokusen som alle klager på har for meg ikke vært noe problem, da man lett kan fokusere før man tar bildet. Send en PM dersom du vil se noen bilder.

Lenke til kommentar

Alt detta høres jo veldig bra ut :w00t:

Var på El-Kjøp for å sjekke ut kameraet, de hadde ikke Ixus 430, men hadde ixus 40 og ixus 500 (Hva er forskjellen på 430 og 500???)... Ixus 40 var utrolig bra å se på. Det ble mye Ixus, men det virker jo som Ixus 40 er det beste valget her... (selv om bilde kvaliteten er litt dårligere) på ixus 40...

Men det finnes ikke noe annet som kunne passe meg, liker å ha litt mere enn 2 kameraer å velge mellom... ;)

Er ikke noen som veit om noen andre kameraer som kunne passet meg??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...