Jostein89 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 min temp er på 38C max er det engentlig vits for meg å kjøpe vannkjøling. (før overklokkinga) jeg har MSI 875P Neo-FIS2R og p4 2.8ghz klokka opp til 3.36ghz. pluss en ting til før jeg hadde klokka opp cpu var systemet mitt EKSTREMET ustabilt og etter et par min med spilling restarta pc. og pc var normalt 36C på skrivebordett. men etter overklokkinga har pc min klikka 1-3 gang på 1 og en halv uke, og mindre temp normalt 26C. min minimum temp har vært nede på 19C med cpu vifta på fult koffer har det skjedd?? Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Litt merkelig temp det der, 19 grader min? 26 grader normalt? Hva slags program måler du temp med? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Temp sensoren på hovedkortet ditt er nok blitt tullerusk, hovedkort har en trang til å vise feil. Noen viser mye feil , 10 grader + - og mer. Lenke til kommentar
Jostein89 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 jeg bruker AIDA32 Lenke til kommentar
john_craz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 19grader er helt normal temp Lenke til kommentar
Jostein89 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 ja vist man har vannkjøling Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kan hende du har ustabil VCore. Sjekk hva du har VCore på i BIOSen din, så sjekker du PC health hvis du har det i BIOSen, eller et slags windows program. Hvis du har ABIT mobo, så tror jeg du kan downloade en sånn Hardware Doctor fra hjemme sidene dems. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Måles temp med sensor på HK eller har du satt inn en sensor? Isåfall, hvor (skal sitte under CPU). Lenke til kommentar
Jostein89 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 tempen måles med hk Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 ja vist man har vannkjøling har vært nede i så lavt som 7 grader med en P4 [email protected] northwood =) ( luftkjølt ) =) Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Sensoren på HK har en tendens til å tulle litt, mulig det er derfor du får så bra temperaturer. Vizla: Hvor da, i Kautokeino? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 ja vist man har vannkjøling har vært nede i så lavt som 7 grader med en P4 [email protected] northwood =) ( luftkjølt ) =) da er den absolutt gått "nuts". Lenke til kommentar
ADT Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 ja vist man har vannkjøling har vært nede i så lavt som 7 grader med en P4 [email protected] northwood =) ( luftkjølt ) =) for det første, er 7 grader feil, for det andre, er 19 grader også feil. Verken med luft eller vann er dette mulig om ikke radiator/kjøleribbe er eksponert for lavere temperatur enn rommet pc'en er i. En bjelle burde absolutt ringe i slike situasjoner Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 nei nei nei, har helt det samme min var på 38 når jeg fikk den så smurte jeg litt kjøpepasta på'n og nå er de nedi 18-19 og hvis dere tror at temp måleren er gåen tar dere feil ( har viftestryring som jeg har kobla til under kjøleribba den viser lik temperatur som den andre ) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 nei nei nei, har helt det samme min var på 38 når jeg fikk den så smurte jeg litt kjøpepasta på'n og nå er de nedi 18-19 og hvis dere tror at temp måleren er gåen tar dere feil ( har viftestryring som jeg har kobla til under kjøleribba den viser lik temperatur som den andre ) dette er ikke mulig! Kjernetemperaturen på prosessoren kan ikke være lik, eller bare et par grader over luft-temp. I aller beste tenkelige tilfelle, er den ikke mindre enn 30-35 grader! Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ikke tro på det hovedkortet deres sier... Mitt hovedkort viste konstant 48 grader før jeg oppdaterte BIOS, uavhengig av om CPUen idla eller var under load. Kjøp en temp-probe om du vil ha nøyaktige målinger. Og, eh, ja, 18-19 grader på en CPU er, vel, så og si umulig. Med mindre du har vannkjøling med en radiator nedsenket i isbiter eller noe tilsvarende mystisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå