hallgeirl Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Hei. Nå har jeg endelig fått lagt inn linux på min PC i dual boot med winxp. Men når jeg starta opp for første gang så hang PC'en seg på "initializing hardware", omtrent med en gang loadinga av linux starter (før en kommer inn i X). Jeg prøvde å disable diverse ting og tang (lydkort, nettverkskort osv.), og kom til slutt til mus og tastatur. Jeg røska musa og tastaturet ut fra USB-porten, og starta opp. Da starta den helt fint. Jeg plugga inn tastaturet og musa igjen etter jeg kom inn i X, og de glei rett inn uten problemer. Men med en gang jeg reboota med mus og tastatur i, så er problemet der igjen. For informasjon så er både tastatur og mus trådløst. Tastaturet er Logitech cordless internet navigator, og musa er en Logitech MX-1000. Jeg kan alltids bruke PS2-pluggene, men jeg vil gjerne bruke USB om det er mulig. Takk for all hjelp jeg får. edit: glemte å nevne at jeg kjører Fedora Core 3 for x86_64 Endret 8. desember 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
TMH Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg bruker PS2-pluggene mine, og har aldri prøvd USBen isteden. Jeg bruker Fedora Core 3. Tror nok det er lurest å bruke PS2-pluggene hvis problemet gjentar seg. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Ja. Om jeg ikke finner noen løsning på problemet så bare setter jeg på de overgangene. Er ikke verre enn det, men hadde vært morro å få brukt USB også Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 rapporter en bug da vel! Kan jo ikke være riktig at det skal være slik? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Ah. Jeg fant en løsning på problemet. Jeg lasta ned ny kernel og kompilerte den, og da ser alt ut til å funke helt fint. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Grattis Hvor lastet du ned fra? *må inrømme at jeg aldri har kompilert meg min egen kernel noensinne* Lenke til kommentar
whoi Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvis det er snakk om å laste ned og compilere en ny kjerne, så ville jeg tippa http://www.kernel.org/ Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hvis det er snakk om å laste ned og compilere en ny kjerne, så ville jeg tippa http://www.kernel.org/ Yepp. Det er nok riktig det. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hadde det samme problemet for 10 minutter siden. Løsningen var å legge nvidia-kernelmodulen inn i udev-mappen. Hadde sikkert gått å legge Logitech-driverne inn der også. Endret 9. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Urk... Fedora-kernelen og kernel.org-kernelen er ikke den samme... Ikke heeelt i alle fall. Forøvrig: Hvis den ikke finner ditt tastatur/mus, er dette en bug. Kan du ikke ta deg en tur til bugzilla.redhat.com og rapportere mot "kernel"? Burde få det til å bli fikset ganske så snart... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Red Hat er jo kjent for å patche ti-talls av patcher inn i kjernen, så det kan oppstå problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå