Gå til innhold

Metall'ens påvirkning på ungdom

cwerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit at ungdommen hører på metall, men det er ikke bare det. De må kle seg, sminke seg og gjøre masse andre teite ting som jeg finner totalt urkomisk. Hva er vitsen med å ha langt hår, barbere bort øyenbryna, sminke leppene svarte og gå i stramme skinnklær med alskens juggel på, bare fordi en liker en viss type musikk.

Jeg liker Pink Floyd, men kler meg ikke ut som Roger Waters av den grunn. Er det enkle sjeler som søker et miljø for å føle seg bedre, disse metall og gothfolka, eller har musikken alt for stor innvirkningskraft på hjernen deres?

Edit: Lol, avataren har ingenting med meg personlig å gjøre :D

Vel, det du refererte til var vel ikke akkurat Mettallhuer... Det var vel mere gothere... Gotherne er rare, og for å være en gother, må du kle deg i den stilen du beskrev. Det er i hvert fall det definisjonen sier (den sier riktignok ikke at de er rare, men det er min tolkning av det)... Jeg er er godt eksempel på et mettallhue, men jeg har ikke annet enn langt hår og en beltespenne med et pentagram på. Men hvorfor er det egentlig så ille å følge en litt annen stil enn de fleste? Det finnes langt flere folk som kler seg etter Britney Spears, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Brad Pitt eller David Beckham...

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det egentlig så ille å følge en litt annen stil enn de fleste? Det finnes langt flere folk som kler seg etter Britney Spears, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Brad Pitt eller David Beckham...

Det er jo det som er "normalt". :roll:

Kle deg litt annleis, og *Boom!* You're a fuckin' faggot!

Lenke til kommentar
PS: Denne siden sier jo alt om metalldotthodene: Se nettside

Legg spesielt merke til det nederste bildet.

HAHAHAHAHA! :!:

Men seriøst... HipHoppere kler jo seg i hiphop klær og masse gulljuggel. Hvis du skal mene at det er noe galt med metalsubkulturen på den måten så burde du mene at alle subkulturer ikke skal bry seg om hvordan de ser ut. Ergo: at absolutt alle skal kle seg likt. Fy faen så kjedelig det hadde blitt...

Forøvrig så var den ene duden'n på den bilde serien din helt "vanlig", altså... hva er det som er så ekstremt med ei Dimmu sjorte og litt langt hår? :dontgetit:

Forøvrig ironisk at du mener dette når du selv har Marilyn Manson som avtar... :lol:

Såkalte "gothere" som kler bryr seg kun om å kle seg anereldes KUN for å være kul er eg enig i at er teit. Goth er mer en tankegang enn en klestil. En kan kle seg helt normalt og likevel være goth. De som kun bryr seg om klestilen kaller vi for posere. ;)

Lenke til kommentar

Mange fine synspunkter. Og ja, det gjelder ikke bare Black Metal. Det dumme er dog at de skal være så esnporet i musikken, bare fordi stilen deres krever det. Jeg hører også på metall, men mye annet i tillegg. Alt fra Rick Wakeman til Cannibal Corpse uten å adaptere en eneste stil. Jeg er meg selv. Gothene og headbangerne er en del av en subkultur og det er kulturen som bestemmer hvilken musikk de skal like. Ja til all den gode musikken der ute, nei til alle de ekstreme og vel så komiske kulturene :roll:

Lenke til kommentar

Tror de som hører på metal og biter hodet av katten sin osv ville funnet på noe dumt uavhengig av musikken. Mulig typen musikk kan ha noe påvirkning på handlingen, men poenget mitt er at disse har problemer og ville latt de få utløp på andre måter uansett. En som hører på pop ville kanskje gjort en Van Gogh på katten sin istedet(Virker som det mest logiske for meg)

Lenke til kommentar
Mange fine synspunkter. Og ja, det gjelder ikke bare Black Metal. Det dumme er dog at de skal være så esnporet i musikken, bare fordi stilen deres krever det. Jeg hører også på metall, men mye annet i tillegg. Alt fra Rick Wakeman til Cannibal Corpse uten å adaptere en eneste stil. Jeg er meg selv. Gothene og headbangerne er en del av en subkultur og det er kulturen som bestemmer hvilken musikk de skal like. Ja til all den gode musikken der ute, nei til alle de ekstreme og vel så komiske kulturene :roll:

For meg virker det mer som du snakker om posere...

Eg har ikke til nå møtt 'metalheads' som KUN hører på metal.

Har heller egentlig ikke møtt noen metalheads som drar stilen sin ut ekstrem. Men de eg har møtt har alle vært ganske individualistiske og blander seg absolutt ikke inn i mengden av metalheads. Egentlig så vil vel ikke så mange av de definerer seg som metalhead heller. Bare som noen som liker metal(og mange andre typer musikk), ihvertfall sånn eg tenker. :)

Lenke til kommentar
PS: Denne siden sier jo alt om metalldotthodene: Se nettside

Legg spesielt merke til det nederste bildet.

HAHAHAHAHA! :!:

Men seriøst... HipHoppere kler jo seg i hiphop klær og masse gulljuggel. Hvis du skal mene at det er noe galt med metalsubkulturen på den måten så burde du mene at alle subkulturer ikke skal bry seg om hvordan de ser ut. Ergo: at absolutt alle skal kle seg likt. Fy faen så kjedelig det hadde blitt...

Forøvrig så var den ene duden'n på den bilde serien din helt "vanlig", altså... hva er det som er så ekstremt med ei Dimmu sjorte og litt langt hår? :dontgetit:

Forøvrig ironisk at du mener dette når du selv har Marilyn Manson som avtar... :lol:

Såkalte "gothere" som kler bryr seg kun om å kle seg anereldes KUN for å være kul er eg enig i at er teit. Goth er mer en tankegang enn en klestil. En kan kle seg helt normalt og likevel være goth. De som kun bryr seg om klestilen kaller vi for posere. ;)

Må si meg veldig enig der, jeg begynner å bli ganske lei av at HipHoppere og Christina aguilera, britney spears ect ect fans kan kle seg bevisst slik som "idolene" deres kler seg og ikke bli rakket ned på. Eneste forskjellen er at det er ferre metalheads og gothere enn det er "vanlige" folk derfor blir de sett på som rare og syke, en annen ting vil jeg tro et at mange av de virker som satanister, men som mesteparten av de jeg har møtt på så kaller de seg for ateister eller anti-kristne eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Det finnes langt flere folk som kler seg etter Britney Spears, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Brad Pitt eller David Beckham...

Her har du kanskje et poeng.

Jeg tror denne tyggis-popen er kanskje vel så skadelig som metal. Når fjortisjentene får seg syltynne idoler og vil bli som de, så får man slankeproblemet. Dessuten påvirker det holdningene!

De får helt feil verdier, de lar selvforherligelsen og matrealismen råde.

Lenke til kommentar
Det finnes langt flere folk som kler seg etter Britney Spears, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Brad Pitt eller David Beckham...

Her har du kanskje et poeng.

Jeg tror denne tyggis-popen er kanskje vel så skadelig som metal. Når fjortisjentene får seg syltynne idoler og vil bli som de, så får man slankeproblemet. Dessuten påvirker det holdningene!

De får helt feil verdier, de lar selvforherligelsen og matrealismen råde.

Jeg gidder ikke følge moter og kjøpe nye klær hver uke. Jeg finner en egen stil som jeg liker, og kjører den. Det er det flere som gjør, og blant dem er det ikke bare "mettallhuer". Dessuten synes jeg det er litt kjedelig å gjøre som alle andre. Det er greit at mange faktisk liker den Christina- / Britney- / Jennifer-musikken, men jeg tror at flere av dem ikke egentlig liker musikken, bare hører på den fordi andre gjør det. Det samme tror jeg at gjelder for motene. De føler seg annerledes og svake og er redde for å ikke bli akseptert... Hvis du kjører goth-stilen, er du i det minste ikke som alle andre, og da er du heller ikke redd for å ikke bli akseptert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...