Gå til innhold

Metall'ens påvirkning på ungdom

cwerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synst at metal begynner å bevege seg innover mot pop, eks: Metallica, HIM, Marilyn Manson ect ect. Ikke kom og bli sint fordi jeg kaller dette for pop, pop er ikke en negativ ting egentlig, pop er den typen musikk som "folket" hører på. Det er bare det at pop i de siste årene har vert slikt som Britney Spears, Chrisina Aguilera o.l. Men i det siste har noe metal kommet inn i pop'en, ikke så mye foreløbig men jeg synst det virker som om flere og flere folk begynner å like litt hardere musikk.

Det har ikke noen spesiell innvirkning på ungdommen synst jeg, eneste motekleder o.l. som er blitt mer og mer vanlig at folk går i eks: HIM luer..

Kanskje noen blir litt rebelsk? Jeg tror ikke at metal har noen spesielt negativ innvirknig på ungdommen i dag.

Lenke til kommentar

Ingen tvil at de drev med litt suspekte ting på starten av 90-tallet, men satanist var nok ikke Varg. Vet ikke om han noen gang har uttalt at han var satanist, men han var nok ikke mer enn antikristen og lyst til å gjøre litt ugagn. Noe som blir bekreftet av at han nå har sagt at han er ferdig med disse barnslige satanistgreiene. Han er nok mer som satrucci sier, nazi + at han neppe er helt god.

Lenke til kommentar

Greven har jo selv sagt at han ikke var satanist og at han hatet satanister. Burzum er jo nasse-metall og har egentlig lite med satanisme å gjøre. Men så lenge folk lager bra msikk er det samme f*en om de er satanister, homser, siamesiske tvillinger, kristne, muslimer, mangler armer og ben osv. bare de lager god musikk.

Lenke til kommentar
Er det ikke Dimmu som har en tekst som går noe slikt som "Jeg skal finne meg en kristen liten jævel... blablabla... kveste skalle... blablabla... voldta kvinner og barn"?

Det var en av deres tidligere sanger...

Som de skrev før de "vokste opp" kan en si..

Tekstene som de skriver nå er ikke fult så tåpelige :)

(Liker forøvrig ikke tidlig Dimmu i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Dimmu Borgir er ikke satanistiske. De er kanskje antikrister, men ikke satanister.

Shagrath har sagt i et intervju at han var satanist. Han tilber ikke Satan, bare satanist... Men jeg husker ikke hvor gammelt det intervjuet var, så hva han kaller seg nå vet jeg ikke.

Hvor mange virkelige satanistiske band vet dere om egentlig? Eneste kjente jeg vet om er Gorgoroth.

Dimmu Borgir, Darkthrone, Akercocke, Carpathian Forest, Ragnarok, Dissection, Emperor, Mayhem osv. Hvis du søker på 'satanism' på Metal-Archives så finner du 615 sataniske treff...

Og Burzum har aldri vært særlig satanisk, Vikernes sa han var det til en avis for å få blåse opp litt presse storm. Det var her han sa at han hadde vært med på å brenne ned en kirke. Noe han absolutt ikke burde ha gjort siden journalisten løp rett til politet. Men et skikkelig svar fins vel ikke fordi det er så mange rykter og dritt ute å går om den mannen.

Lenke til kommentar
Så spennende og tøft da.

Kanskje du skal finne deg en annen tråd dersom ikke dette er spennende nok for deg?

Syns Mayhem har fått et ufortjent rykte pga. Greven. De som kjenner litt til saken assosierer vel bare Mayhem med Greven, drap, satanisme og nazisme. Han var vel bare med på et album ellernoe, og har ikke hatt noen som helst betydning for Mayhems tidligere/senere musikk.

Lenke til kommentar

Ingardj selv om dette ikke er en trance/pop tråd så trenger du ikke rakke ned på sjangrene. Du blir ikke "mer metal" av å rakke ned på andre sjangre, det er bare teit...

Det Shagrath mener med at han er satanist er muligens at han er tilhenger av livsynet "Church of Satan". Som er en slags livsyns-humanisme uten den humanistiske delen.

Lenke til kommentar

Greit at ungdommen hører på metall, men det er ikke bare det. De må kle seg, sminke seg og gjøre masse andre teite ting som jeg finner totalt urkomisk. Hva er vitsen med å ha langt hår, barbere bort øyenbryna, sminke leppene svarte og gå i stramme skinnklær med alskens juggel på, bare fordi en liker en viss type musikk.

Jeg liker Pink Floyd, men kler meg ikke ut som Roger Waters av den grunn. Er det enkle sjeler som søker et miljø for å føle seg bedre, disse metall og gothfolka, eller har musikken alt for stor innvirkningskraft på hjernen deres?

Edit: Lol, avataren har ingenting med meg personlig å gjøre :D

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...