Gå til innhold

Metall'ens påvirkning på ungdom

cwerner

Anbefalte innlegg

1. En kamerat av meg er superkristen og digger Metallica!

Jeg tror det er åssen man tolker musikken som avgjør :)

2. Jeg går i helt vanlig klær. Tror noen har et behov for å uttrykke seg ved hjelp av åssen de går kledd... Har ikke noe problem med at de gjør det :) Bra for de!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg helt enig med de som sier de føler seg mer komfy i mørke klær her. Jeg går i vanlige klær, bare helst litt mørke i fargen... Jeg kunne egentlig tenkt meg og kle meg som en "metalhead", men gidder ikke bruke penger på å oppdatere garderoben... Visste dere at en sånn jævla svart frakk koster 2500 kr??? (Har bare sett det et sted da.) Det blir alt for mye for lommeboka mi ass....

Lenke til kommentar

Høhø, slike lange, svarte frakkar er det dummaste eg ser. :p

Toppen av alt er hvis dei i tillegg har Dimmu Borgir genser, svartfarga sparesveis og 5-rader på kvart håndledd + halsbånd.

Wannabe tr00 foe lyf3!! :evil:

:p

(Mi meining, no offence om nokon skulle føle seg støtt.)

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Høhø, slike lange, svarte frakkar er det dummaste eg ser. :p

Toppen av alt er hvis dei i tillegg har Dimmu Borgir genser, svartfarga sparesveis og 5-rader på kvart håndledd + halsbånd.

Kniz. Ikke glem den stooore sorte sokken på hodet, kølsvarte cherrox og gitarer stemt i direkte umusikalske tonearter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Svarte skinnfrakker er gjennomført teit.

Uavhengi av musikk så synes nå eg at frakker kan være tøft.

Nå vet eg ikke om eg liker akkurat skinnjakker så godt da, men en sånn frakk kunne vært kult. Jaja, hver sin smak. :)

Forøvrig: bruker ingen nagler eller noe lignende...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hmmm ser folk her inne anbefaler nye til sjangeren å starte med in flames, dimmu og cradle....

Tror strengt tatt ikke det er det mest ideele man kan gjøre. Kanskje det funket for dere, men tror at for folk flest er veien gjennom gothic og doom metal lettere å gå.

Er det forresten ingen her på forumet som liker doom metal? Har inntrykk av at alle snakker om black og death.

Tips: Sjekk ut Swallow The sun.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg, men jeg går kanskje under definisjonen "superkristen".

Jeg hører ikke serlig mye på metal, men det er bare fordi jeg ikke liker det..

Det som blir feil for meg, uansett musikkstil er når man begynner med hylling av Satan og slikt.

For Bibelens syn på musikk generelt, se Salme 150.

Gud skapte oss faktisk med musikksmak :)

Lenke til kommentar
Faktisk vill jeg gå så langt som å si at metalfolket er de som kanskje er MEST åpen for nye muligheter innen musikk. Jeg og en kamerat av meg kan lett sitte i timesvis å høre på Bach eller Vivaldi.

For noe tøv.

Og hva er egentlig "metalfolket"? Det ligger jo i navnet at det er en gruppe personer som har en såpass sterk tilknytning metal at de ikke hører på så mye annet. Hvis du er så allsidig, så kan du umulig tilhøre noe "metalfolk". Forøvrig, hvis jeg skulle trekke noen generelle slutninger om folk som hører på metal, så er mitt inntrykk at mange av dem liker å høre på nettopp klassisk også - Med andre ord musikk i "ytterkantene".

Metal er en musikkform som uttrykker aggresjon eller dysterhet med en veldig energi som virkemiddel (Kan ikke skjønne annet...) og det er greit nok. Av og til er jeg nettopp litt sur eller dyster, så da kan jeg høre på sånt, men jeg hører stort sett på mye annet som spiller på helt andre følelser. Derfor tror jeg at folk som bare hører på metal har et veldig smalt forhold til musikk. Enten er de konstant i dystert eller aggresivt humør, noe som er veldig usannsynlig, eller så er de bare interessert i det "kicket" man får av metal og ikke noe av det andre man får av å høre på musikk.

Musikk handler om mye mer enn det, spør du meg.

Lenke til kommentar
Nå er det en gang slik at det å forbinde metal band med satan hyllere blir helt feil. Selv om et band har mørk vokal og musikken spilles fort betyr ikke det at de hyller satan.

Nei, men når de har tekster som "Antikrist":

"Stig opp på min trone bleke lik

Fall på kne er død i ett foran mine føtter

Ta imot mitt kalde kyss på din panne

Jeg har lagt veien som fører til Helvete klar

Vi løfter det sverd til kappstolte menn

La massakeren begynne i dag

Hogg hodet av hver kristen

og voldta deres kvinner og barn

Vært kristne kors du finner skal du vende om

Hver en bygning som bærer guds navn skal brende

Hver en kristenmanns grav skal vi kjende

Hver natt skal du våkne menneskedyr

og kjenne blodet som brenner dypt i deg

Hver natt skal du rave som en sanseløs i gaten

og utslette hvert et tegn du ser til liv

Hør min tale menneskedyr

Mine ord er din fremtid

Jeg er Satans legemlige gjørelse

Jeg er din herre

Jeg er ondskapen

Jeg er antikrist"

SKJUKE FOLK!!!!!

Lenke til kommentar

Nå er det mange som egentlig ikke hyller satan, men kritiserer kristendommen. Dvs, mange tror at banden faktisk hyller en ondt skiggelse som de mener finnes nedenfor denne verden. Men i de fleste tilefeller så er det bare dette en måte å kritisere relegion på, for hvis de hadde trodd på ham selv så hadde jo de også vært relegiøse.

Dessuten så tror eg ikke at alle sånne "onde" metallere mener de de skriver. Altså, se på tekstene til fks. Cannibal Corpse.... de kan ikke mene noe sånt vettu!

Noe som må bli sagt: LANGT IFRA ALL METAL HAR SÅNNE "onde" TEKSTER!!!

For min del så bryr eg meg ikke såå mye om tekstene, synes både Dimmu Borgir(antikristne) vel som Extol(kristne) kan være veldig bra musikk. Det er ikke ideologien som definerer bra musikk. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Nå er det en gang slik at det å forbinde metal band med satan hyllere blir helt feil. Selv om et band har mørk vokal og musikken spilles fort betyr ikke det at de hyller satan.

Nei, men når de har tekster som "Antikrist":

"Stig opp på min trone bleke lik

Fall på kne er død i ett foran mine føtter

Ta imot mitt kalde kyss på din panne

Jeg har lagt veien som fører til Helvete klar

...............

SKJUKE FOLK!!!!!

Jeg la spesiellt merke til at du sa "men når de har tekster som "Antikrist"

Dette blir etter min mening helt latterlig. Du sier "når de," skal vi sette en strek under de. De er flertall. Det virker på meg som om du her sier at siden det bandet der med den sangen der spiller satanistisk musikk er alle metal band satanistiske.

Hvis jeg kommer med en helt annen metal tekst. Som overhodet ikke nevner satan engang. Hva sier du da? Kanskje er ikke alle satan band satanistiske....

Det å dømme hele sjangeren pga en enkelt sang blir veldig, veldig feil.

EDIT: Vil bare nevne at sangtekstene i metal sjangren er en veldig viktig grunn til at jeg hører på metal. Hvis dere som tror all metal er satanistisk hadde sett dere litt rundt. Hadde dere kanskje sett at man innenfor metal sjangren finner vanvittig mange fine og viktige sangtekster.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...