Gå til innhold

Metall'ens påvirkning på ungdom

cwerner

Anbefalte innlegg

Jeg kan aldri tenke meg at musikk kan virke negativt på folk, uansett sjanger. Da må de fra før være mottakelige for "hjernevasking".

Bare for å nevne det: Jeg hører selv på metal, og de fleste av mine kamerater gjør det. Men vi klarer da helt fint å saklig diskutere andre typer musikk. Ingen av oss hører kun på det som "hardt", selv kan jeg sette på Bob Marley og storkose meg. Eller slappe av med litt Ennio Morricone.

Dere er kanskje lei av metalfolk som ikke kan se samme sak fra flere sider, og som bare liker en type musikk. Men jeg er også veldig lei av hvordan noen andre mennesker oppfatter oss. De er kun ett fåtall av oss som er slik som dere beskriver den stereotopiske metalfan.

Faktisk vill jeg gå så langt som å si at metalfolket er de som kanskje er MEST åpen for nye muligheter innen musikk. Jeg og en kamerat av meg kan lett sitte i timesvis å høre på Bach eller Vivaldi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det egentlig noe å lure på? Kanskje man ikke akkurat blir voldelig av kristendom (noe man selvfølgelig ikke blir av metal heller), men den kan ha en negativ virkning på ens liv. Det er ikke bra når folk går rundt og er redde for Satan, og redde for at de ikke klarer å tilfredstille Gud ved å følge bibelen.

Det er jo en annen diskusjon da. Men husk på at det er folkene som har skrevet artikkelen og ikke religionen i seg selv.

Jada. Kjenner mange flotte, hyggelige kristne folk jeg. Man blir jo ikke nødvendigvis "ødelagt" av det.

Men dette ble veldig off topic ja...

Sier meg enig med HalTan i at det ikke er svart/hvitt (få ting er det i grunn), men jeg kan ikke se at metal skulle være noe verre enn andre ting folk kan være opptatt av. Tvert imot.

Lenke til kommentar
Faktisk vill jeg gå så langt som å si at metalfolket er de som kanskje er MEST åpen for nye muligheter innen musikk. Jeg og en kamerat av meg kan lett sitte i timesvis å høre på Bach eller Vivaldi.

Helt enig! Jeg hører selv stort sett på metal av ulike typer, men jeg hører også en god del på klassisk musikk, pop, rock, jazz, ulike typer fusion, ulike typer prog osv. Den varierte musikksmaken jeg har nå fikk jeg først sansen for da jeg oppdaget det varierte og litt mer komplekse metalmusikken jeg hører på nå.

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe å lure på? Kanskje man ikke akkurat blir voldelig av kristendom (noe man selvfølgelig ikke blir av metal heller), men den kan ha en negativ virkning på ens liv. Det er ikke bra når folk går rundt og er redde for Satan, og redde for at de ikke klarer å tilfredstille Gud ved å følge bibelen.

Det er jo en annen diskusjon da. Men husk på at det er folkene som har skrevet artikkelen og ikke religionen i seg selv.

Jada. Kjenner mange flotte, hyggelige kristne folk jeg. Man blir jo ikke nødvendigvis "ødelagt" av det.

Men dette ble veldig off topic ja...

Sier meg enig med HalTan i at det ikke er svart/hvitt (få ting er det i grunn), men jeg kan ikke se at metal skulle være noe verre enn andre ting folk kan være opptatt av. Tvert imot.

Kjenner mange grie kristne folk jeg og og har ingenting imot kristne i det hele tatt. Men når religionen går så langt at en ikke engang kan høre på "heavy" musikk uten å bli beskyldt for å være satan selv. Da har det gått 15 hakk for langt

Lenke til kommentar
Kjenner mange grie kristne folk jeg og og har ingenting imot kristne i det hele tatt. Men når religionen går så langt at en ikke engang kan høre på "heavy" musikk uten å bli beskyldt for å være satan selv. Da har det gått 15 hakk for langt

Det at man "ikke skal høre på heavy" har absolutt ingenting med religionen å gjøre. Det er det enkeltindivider som finner på. Og det å komme med en slik påstand (artikkelen om at metallica er satan-musikk) viser bare hvor uvitende de er om musikken.

Lenke til kommentar

Det at man "ikke skal høre på heavy" har absolutt ingenting med religionen å gjøre. Det er det enkeltindivider som finner på. Og det å komme med en slik påstand (artikkelen om at metallica er satan-musikk) viser bare hvor uvitende de er om musikken.

Tja, det er vel både rett og galt og si det for du kan jo gjøre en liten undersøkelse på hvor du finner mest metal fans; Bibelskole VS. Byggfag/Mekk/Elektro...

Lenke til kommentar
Er det flere av dere metal "dudes" som har svarte klær pga musikkens klisjee?

Jeg går helt normalt kledd vil jeg si... Det meste er svart, men sånn har jeg kledd meg i alle år. Føler meg ikke comfy i farger :shrug:

Styrer unna nagler og alt det der... Det overlater jeg til fjortissgotherne og blækkisene.

Lenke til kommentar

Tja, det er vel både rett og galt og si det for du kan jo gjøre en liten undersøkelse på hvor du finner mest metal fans; Bibelskole VS. Byggfag/Mekk/Elektro...

Ja du vill nok fått forskjellig resultater i de tilfellene, men forskjellen er fremdelses begrunnet i personlige meninger. Det er ikke en leveregel i kristendommen at man ikke skal høre på heavy.

Lenke til kommentar

Ingen ting i veien med langt hår! :cool:

Er ikke så lenge siden jeg klippa meg, men sparer igjen. Grunnen til jeg klippa meg var at jeg skulle farge håret mitt sort på fylla engang. Så hadde han jævla fjompenissen klart og kjøpt lilla. Klarte ikke skille fortskjell på det i den tilstanden der. Ble bare rimlig forbanna når jeg sto opp og så meg i speilet.

Lenke til kommentar

Eg går i litt mørke klær ja...

Men det er først og fremst fordi eg rett og slett føler meg mye mer komfortable i dem. Dessuten så går eg ikke kun i svart(noen dager gjør eg det). Men eg går i mye forskjelig. Tsjortene er som regel en bandtsjorte(ikke nødvendigvis metall).

Og ja eg sparer faktisk til langt hår. Uansett, du kan si at det er uorginalt og kjedelig osv... men eg synes det er ennda kjedeligere å følge "gjennomsnitts ungdommen". Dessutens så hører eg ikke kun på metal.

Akkurat nå har eg ingen svarte klær på meg. ;)

EDIT: Kommer sannsynligivs ikke til å farge håret...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Bruker nesten bare skateklær og band t-skjorter. Men skal spare til langt hår. Har spart i ca. 1 år, men frisøren klippte det ALT for kort. Så nå er jeg tilbake til 1 cm. Om jeg skal farge det har jeg ikke bestemt meg for. Kommer sikkert til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...