Peterman Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 huff og huff Endret 8. desember 2004 av Peterman Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Hvilken sjanger du hører på er ikke så viktig.. bare det er metal Eller bare det er musikk? Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 Endret 8. desember 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Sjøl syns jeg Symphonic/melodic metal er sykt bra...Jeg blir glad når jeg hører på det!! Band som Nightwish og dimmu borgir Også Power metal som Manowar, Hammerfall, Freedom call o.s.v. Liker ikke sånna overdrevne bråkeband som Gorgoroth, ragnarok o.s.v. Syns musikken må ha en melodi... Dimmu borgir er bra fordi de ikke bare spiller bråk, men har symfonisk, melodiøs musikk Enig der! Selv synest jeg Metal er positivt...Uten metal(hvilken som helt musikk) blir mitt syn på livet annderledes selv om jeg ikke kan forestille meg ett liv uten musikk. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg spilte Metallica for å døyve bekymringen, og fikk en slags fred ved det. Etterpå har jeg tenkt at det var Satans fred. Når ble metallica satan musikk? og kan man kalle heavy metal for satan musikk egentlig? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 metal er bare sunt....så tyngre jo bedre. man får liksom ut agresjonen sin på en måte...? Men jeg synes det er ganske avslappende å høre på metall å da... Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 metal er bare sunt....så tyngre jo bedre. man får liksom ut agresjonen sin på en måte...?Men jeg synes det er ganske avslappende å høre på metall å da... kunne ikke vært mer enig Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Beklager for off-topic men: Sweet amber: er det James Hetfield på trommer det som du har som bilde? =) On-topic: Den artikkelen Peterman posta: Metallica er satanmusikk? HVa ville de sagt til Dark Funural eller noe grind-core... Irriterendes artikkel. Lenke til kommentar
BiaZ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) OnT: Metal eger Men skjønner ikke at folk skal henge seg sånn opp i at akkurat den sjangeren de hører på er den beste musikken. Som vi vet er smaken som baken (delt). Jeg hører på all slags metal, masse pop, vanlig rock, klassisk i noen tilfeller, blues, litt jazz osv. osv. osv. Jeg digger all musikk bare den er fengende. OffT: Jeg tror metal har en bra effekt på ungdom, som all annen musikk. Så lenge folk ikke blir ekstreme da. Synes det beste er at folk bare digger musikken, uten å rakke ned på andre musikktyper. Endret 8. desember 2004 av BiaZ Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 OnT:Metal eger Men skjønner ikke at folk skal henge seg sånn opp i at akkurat den sjangeren de hører på er den beste musikken. Som vi vet er smaken som baken (delt). Jeg hører på all slags metal, masse pop, vanlig rock, klassisk i noen tilfeller, blues, litt jazz osv. osv. osv. Jeg digger all musikk bare den er fengende. OffT: Jeg tror metal har en bra effekt på ungdom, som all annen musikk. Så lenge folk ikke blir ekstreme da. Synes det beste er at folk bare digger musikken, uten å rakke ned på andre musikktyper. Helt enig at metal er den mest komplette sjangeren innen musikk, det at folk rakker ned på den skjønner jeg bare ikke. Sammenlikn med listepop og trance feks. Trance, lagd på pc'en av en nerd med fritidsproblemer, hvor lang tid bruker en på å lage en fengende trance sang? Garanter langt ifra så lang tid det tar å lage en mettal låt hvis du regner med tiden du har brukt på å opparbeide kunnskaper og ferdigheter (som oftest regnet i år ). Metalen har ihvertfall en veldig god effekt på meg, det å sitte å høre på godmusikken min er en viktig del av livet mitt. Aner ikke hvor lenge jeg hadde klart meg uten musikken min! Akkurat nå spilles Iced Earth - I died for you, en depresiv sang om kjærlighet og død. Helt genial den sangen, spesielt med Matt Barlows geniale stemme! Synes metal er en veldig "begravd" sjanger, med tanke på medier, reklame osv. Akkurat hvorfor det kan jeg bare ikke skjønne. Synes metal bør stilles på lik linje med hobbit kurt og resten av den gjengen der Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Ingen andre en selveste Lars Ulrich det Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) hører på litt forskjellig selv jeg...Kan noen nevne en låt jeg bare MÅ høre for og bli hekta på metal eller? Har ikke så mange selv forstår dere Når vi snakker om metal som grenser til mer ekstreme saker, så kan det være lurt å begynne med noen av disse. Tror jeg anbefaler In Flames, Dimmu, Children og Cradle til nybegynnere. In Flames - Bullet Ride, Pinball Map, Man Made God og December Flower Opeth - The Leper Affinity, Bleak, The Drapery Falls og The Moor Children of Bodom - Lake Bodom, Children of Bodom, Needled 24/7 ogAces High Finntroll - Trollhammaren Ásmegin - Alle sangene egentlig. Dimmu Borgir - Mourning Palace, Progenies of the Great Apocalypse, Metal Heart, Burn in Hell Cradle of Filth - Hallowed be thy Name, Her Ghost in the Fog, Dusk And Her Embrace og From the Cradle to Enslave Endret 8. desember 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 huff og huff HAHAHAHAHAHAAHAHA beste på LENGE! Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 huff og huff Hoho, den var fin. – I timene skrev jeg Metallica-tekster i boka, og i friminuttene løp jeg til internatrommet for å høre. Jeg levde i en egen verden. En natt ble jeg veldig redd for å dø, og for å gå fortapt. Jeg var redd for å møte Gud. Da skjønte jeg at Satan hadde brukt musikk til å få makt over meg, forteller Kristian. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 huff og huff Hoho, den var fin. – I timene skrev jeg Metallica-tekster i boka, og i friminuttene løp jeg til internatrommet for å høre. Jeg levde i en egen verden. En natt ble jeg veldig redd for å dø, og for å gå fortapt. Jeg var redd for å møte Gud. Da skjønte jeg at Satan hadde brukt musikk til å få makt over meg, forteller Kristian. hahaha! er det mulig! Tror neppe de engang vet hva/hvem satan er jeg! hihi.. mongofolk Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Tror neppe de engang vet hva/hvem satan er jeg! Det gjør ikke jeg heller, kan du opplyse meg? Lo godt av den der ja. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 "Det er helt smertefult hvor mongo enkelte kan være" Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Kristian fra artikkelen var jo på mange måter heldig. Hadde han hørt på musikk som faktisk hadde onde og depressive tekster, hadde han vel vært dau nå Endret 9. desember 2004 av Peterman Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 HHAHAHAAH, ER DET MULIG! Sånt får meg til både å le, og miste troen på menneskeheten. Jeg tror metal har en bra effekt på ungdom, som all annen musikk. Så lenge folk ikke blir ekstreme da. Synes det beste er at folk bare digger musikken, uten å rakke ned påandre musikktyper. Enig. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Han Kristian skulle vel ha hørt på Opeth - Leper Affinity ett par ganger da Opeth - Leper Affinity We entered Winter once again Naked, freezing from my breath Neath the lid all limbs tucked away This coffin is your abode from now and onwards Your body is mine to avail Such a tragic sight you are Slave under my creed Spurring me with those tears I am beyond death Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Se her hva metal kan gjøre med ungdom: http://www.nlm.no/?pid=673§ion=news&rowcount=0&id=2592 huff og huff Noen ganger begynner eg å lure på om kristendom er farlig for ungdom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå