Gå til innhold

Metall'ens påvirkning på ungdom

cwerner

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd om dette, Synes dere metal-sjangeren påvirker ungdom negativt eller positivt?

Selv synes jeg metal er veldig positivt, men det er sikkert noen som har noen andre meninger? isåfall vennligst skriv hvorfor?

Vær så snill å ikke kom med innlegg som: METAL SUGER! osv... isåfåll, begrunn svaret ditt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg har den verka positivt, fekk øyra mine vekk frå Trance :)

Men eg trur ikkje det betyr noko som helst. Kanskje for nokre ekstreministar, men det skjer med spel, som GTA, der 2 guttar begynte å skyte mot bilar med ei automatrifle.

Musikk er positivt i mine auge, men variasjon er viktig, og eg kan høyre på ganske masse forskjellig musikk.

Lenke til kommentar

Sjøl syns jeg Symphonic/melodic metal er sykt bra...

Jeg blir glad når jeg hører på det!!

Band som Nightwish og dimmu borgir :w00t:

Også Power metal som Manowar, Hammerfall, Freedom call o.s.v.

Liker ikke sånna overdrevne bråkeband som Gorgoroth, ragnarok o.s.v.

Syns musikken må ha en melodi...

Dimmu borgir er bra fordi de ikke bare spiller bråk, men har symfonisk, melodiøs musikk

Endret av simeik
Lenke til kommentar

Kan ikke påstå at jeg tror at det har noen utpreget virkning noen vei...

Og er foresten ikke en METALL !!!1!1!! type, tror egentlig ikke at det er så mange som vet at jeg hører på metall!

Er heller ikke slik at hvis noen starter en diskusjon om trance vs metall så hiver jeg meg inn og kveler den som heier på trance, smaken er som baken... (hørte faktisk på en del tecno før :p )

Hører foresten på Crimson Glory as we speak!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Det triste med metallen er at den har en tendens til å skape "METAL 4 LIFE!!!11!-typen" mennesker, som etterhvert finnes overalt - blandt annet på dette forumet.

Jeg føler metal kommer ofte litt senere uti ungdomsårene, slik at når det først kommer, så er det som et sjokk. Slik var det hvertfall for meg (nå snakker jeg helst om black metal). Jeg hadde alltid sagt "Pøh, er jo ikke musikk. De står jo bare der å tilber satan og bråker. Er jo ikke musikk engang" :wallbash:

Men etter å ha hørt en Cradle of Filth sang ca. 3-4 ganger (hatet det i begynnelsen, var jo bare bråk) så plutselig ble jeg hekta.

Jeg og var sånn "OOOO METAL!!! HØR PÅ DET!!!" i begynnelsen fordi jeg var så vanvittig glad for å ha funnet sjangeren og viste det må være mange folk der ute som hadde likt det hvis de bare fikk muligheten.

Lenke til kommentar

Det er dog bemerkelsesverdig hvor langt sjangeren har utviklet seg i løpet av et par tiår.

Band som f.eks. Judas Priest som ble sett på som beinhardt på begynnelsen av 80-tallet er jo ikke noe mer ekstremt enn 'vanlig' litt tøff rock idag. For ikke å snakke om Kiss som i beste fall høres ut som et popband m/gitar nå idag :)

Men ikke for det; de gamle er ofte eldst - hentet idag billettene mine til Judas Priest-konserten i Spektrum jeg og gleder meg som en unge :D

Lenke til kommentar
Band som f.eks. Judas Priest som ble sett på som beinhardt på begynnelsen av 80-tallet er jo ikke noe mer ekstremt enn 'vanlig' litt tøff rock idag.

Ikke glem at at Elvis ble regnet som rockestjerne da!

Edit: Ok, delen med stjerne stemmer nå forsåvidt da ;)

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Tipper det ikke har så mye effekt hverken positivt eller negativt i forhold til andre sjangrer. Eneste er at det virker som om det er "jeg-digger-dimmu-og-er-derfor-jævli-kul"-folket som skriker høyest om hvilken sjanger som er best.

Men jeg digger metal. Blir bare slått av klassisk musikk :wee:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke metall er positivt. Det er en sjanger man setter seg inn i.

Kan være en negativ side. At man blir så inn i raske takter og mye trøkk at man distanserer seg fra roligere musikk.

Dimmu og Trompet Miles f.eks.

Noen liker rask musikk, noen liker tregere musikk :)

Men av erfaring har eg merket at metalheads(ikke tåpelige fanboys) har en tendens til å like 70's rock (ihvertfall noe av det, særlig Pink Floyd). Og det er jo litt rolig musikk da. :)

Det triste med metallen er at den har en tendens til å skape "METAL 4 LIFE!!!11!-typen" mennesker, som etterhvert finnes overalt - blandt annet på dette forumet.

Du finner helt sikkert en eller annen "TR4NCE FOE LIFE!!!111one oneonE!!" typeer også, eg tror det finnes slike folk i alle sjangre.

Det som jeg merker er "tapere" som begynner med metall og legger om livstilen for å hevde seg...  Respekterer sjangeren men er for mange fans som skal være så ekstreme.. synes det bare er tåplig

Eg kler meg i mørkere kler enn eg gjorde før.(ikke bare svart..)

Og nei eg var ikke populær før. Men eg tror ikke dette gjør meg noe mer populær eller at eg blir hevdet noe av det, heller omvendt i så fall. (Eg går på kristen skole ;))

Ekstreme? Hva mener du med det?

Eg er enig i å følge metal-"stilen" slavisk er dumt, men hvis en kler seg litt mørkere og har noe greier, hva er galt med det?

Eg digger metal(men også mye annet). Og det har nok påvirker meg litt ja, men det gjør all musikk. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

OM metal er positivt? Tja, jeg mener all musikk er positivt! Hører selv på musikk så ofte jeg kan, t.o.m når jeg sover.. Personlig tar jeg full avstand fra trance, listepop, r&b, rap og liknende musikk, hvis det i det hele tatt kan kalles musikk da;) Men det er jo en annen diskusjon, som vi kanskje ikke skal ta her...

Personlig er jeg av den litt mer rolige typen, mer fan av power metal som manowar, hammerfall. Men er ikke trangsynt eller ensformig så jeg hører på alt mulig. Bra band som ikke kan kalles mettal er feks Bon jovi ogsavage garden.

Black/death metal er også en ganske bra sjanger, men ikke heeelt min type musikk.

"mine" fire store: Metallica, Iced Earth, Hammerfall og ManOwaR.

Andre bra band: Dream Theater, Nightwish, Within Temptation, Judas Priest, AC/DC, Iron Maiden, Blind Guardian, Cans, Scorpions.

Hvilken sjanger du hører på er ikke så viktig.. bare det er metal ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...