Nicklas Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hvis jeg gikk og spurte skolens sureste drittsekk av en lærer om han ville være homo med meg, har han da grunnlag for å gi nedsatt ordenskarakter til meg????Det var noen som vedda imot at vedkommende turte, spørsmålet ble stillt i en høflig og venlig tone. Nedsatt oppførsels karakter iallfall Men alle sier jo at det ikke er noe galt i å være homo, så han kan da vel ikke sette ned karakteren pga det. Det ville vært galt. Men det er jo sikkert spørs på hvordan man sier det, for hvis man er useriøs så skjønner man jo at han kødder Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 I paralell klassen min på VGS har de bedt om at en av lærerne blir fjernet, og de har skrevet brev til rektor. men det har ikke skjedd noe særlig i den saken. Grunnen til dette er at læreren ikke klarer å hjelpe de elevene som trenger det, og ikke gidder å gå igjennom ting som flertallet i klassen ønsker gjennomgått. Men hvor mange anmerkninger trenger man for å få nedsatt på VGS? har fått 6 anmerkninger for forsent komming. er fette nok til å få nedsatt? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) men nedsatt oppførsel får man vel uansett eller? skal vertfall ingen ting til for å få det JO! Å få nedsatt ordenskarakter er ikke så vanskelig (kom 2 min for sent til 1/4 timene, glem et par lekser i uken, ha 15 dager fravær pr semester osv), men å få nedsatt oppførselskarakter er mye verre. På skolen min får de som mobber automatisk nedsatt oppførselskarakter, å ha med narkotiske stoffer på skolen skal visst også gi nedsatt, ellers kan man finne på MYE kødd før man får nedsatt. nei det skal ikke mye til å få nedsatt oppførsel heller. det kommer helt an på åssen type du er (utseende, klær, venner osv.). også er det sånn at hvis du har fått nedsatt orden flere ganger på rad så setter de automatisk ned oppførsel også etterhvert. det er også sånn at hvis de ikke kan sette ned orden mer, men allikevel vil det så setter de ned oppførsel i stedet. er vertfall sånn det fungerer her (selv om lærerene nekter for det) edit: skriveleif Endret 12. desember 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
Itchy Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 ta det mero, ungdomskolen teller like mye som ett lass daue pungrotter på en tampong fabrikk. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 ta det mero, ungdomskolen teller like mye som ett lass daue pungrotter på en tampong fabrikk. Spennende ord valg... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Slik bruk er ikke kun i mot skolens reglement, det strider mot norsk lov... 1) Kinaputter er ikke lov 2) Pyrotekniske effekter er det ikke lov å benytte utenom på nyttårsaften eller ved tillatelse fra politi og brannvesen. 3) Jeg er nokså sikker på at dere er under 18 år som er aldersgrensen for å holde på med pyroteknikk. 4) Sannsynligvis involverte dette også "uforstandig bruk" av fyrverkeri, kasting osv. Stemmer nok det. Uansett alvorlighetsgraden var ikke det jeg prøvde å poengtere. Det jeg mente var at svært få forbrytelser innen skoletiden og på skolens området blir forfølgt og straffet, iallfall etter hva jeg har sett og erfart. Men dette unnskylder selvsagt ikke hva han gjorde. Jeg beklager hvis jeg på noen måte gjorde inntrykk av en bagatellisering. For de som lurer: Nei, trass i at jeg brukte uttrykket "min venn", omhandler ikke dette meg. Det var faktisk enn jeg kjenner. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Dessuten mener jeg at alle de som finner stiler på internett og bare printer ut (og blir avslørt) bør få nedsatt. Jeg hørte om 10-15 slike tilfeller i løpet av vgs og ikke en eneste gang fikk personen nedsatt. Helt utrolig spør du meg... det er jo uærlig, og uærlige folk bør stemples slik at fremtidige arbeidsgivere slipper å bli utsatt for dem. Skal vi se, i en tredjeklasse i fjor ble 9 av 11 gutter tatt for å ha levert inn en stil fra propaganda.no. De hadde levert den samme. Er det mulig? (Ja, dette skjedde faktisk på skolen min) Jeg har kopiert rimelig mye av internett, men ALLTID skrevet dem om til egne ord. Ble litt pisst når jeg fikk 4 på et 6-7 siders iron maiden prosjekt, hun var musikk lærern vår men norsk lærern til en annen klasse. Hun skrev følgende på slutten av prosjektet: Dette ser ut til å være kopiert fra internett. Derfor gir jeg karakteren 4. Jeg klikka og ba hun om å lese gjennom det på nytt igjen. Da fikk jeg 5, men hun sa at dette må være kopiert fra internett for jeg hadde ingen INGEN ordfeil og skrev bedre norsk enn hun, og i og med at jeg er norsklærer og du er elev skal ikke dette være mulig! Dette var da i 9. Skrev en 7 siders engelsk stil på tentamen i 9. og fikk følgende tilbake melding: Bra skrevet, men du finner opp ting. 1. Oppgaven var: Write a science fiction story. 2. Ordene jeg "fant opp" var: Minigun (et våpen), Rocket launcher (et våpen), Stimpak (et dop utviklet av den amerikanske hær) Hater maktsyke lærere og til trådstarter: skriv et fint brev til rektor der du oppklarer saken og ber om ny lærer! Er det ikke meningen at du skal finne opp ting i science fiction? Romskip, stjernekrig osv.. My point exactly, men hun forstår jo selvsagt ikke det. Hun er et brød av dinemsjoner! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har også hatt dårlige lærere med altfor stor fokus på deres egne subjektive meninger... Trøst deg med en ting: en gang i fremtiden slipper du dette Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har også hatt dårlige lærere med altfor stor fokus på deres egne subjektive meninger... Trøst deg med en ting: en gang i fremtiden slipper du dette ja om et halvt år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå