Gå til innhold

Nedsatt oppførsels karakter....


Nicklas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De ser vel på orden/oppførsel når du søker på videregående. Ihvertfall ser de på fråvær. Men tror bare det er sommerkarakterene som pleier å gjelde, bortsett fra noen privatskoler som vil se julekarakterer.

 

Finnes jo mange sprø lærer som bare er ute etter å ta folk hele tiden. vi har et par av dem, faktisk ganske mange. En av dem driver å filmer alt det "fæle" vi driver på med i friminuttene og sånn (snøvasker småunger, hiver snøball på vinduer, bråker ++++). Men ofte er slike ting bare for å skremme folk, ganske sjelden det går videre i systemet.

 

hos oss er det sånn at hvis vi ordner opp og evt. betaler/fikser så går det ikke på oppførsels karakteren.

Haha.. Dere oppfører jo dere idiotisk, er ikke rart læreren reagerer.

 

Noe så utrolig latterlig! Men du får bare klage, og får du foreldra dine på din side har du nesten ingenting å frykte.

 

Jeg hadde en norsklærer i 8-9ende (går i 10ende nu) som forskjellsbehandla skikkelig mellom jentene og guttene i klassen. Det som da var problemet var at hun pekte seg ut enkelte elever å hakke på, og jeg var en av dem. Det som toppa kaka var at hun i en time beskylte meg for masse dritt, og hengte meg ut som et eksempel. Hun pekte da på meg og sa "Michael e et godt eksempel, blablabla!" med sånn "haha, synd for deg"-blikk. Jeg reagerte da ved å skyve pulten min hardt inn i kateteret (jeg satt fremst) imens jeg ropte "Bruker du meg som eksempel?!", siden det hun sa var helt motsatt av sannheten. Jeg ble da sendt ut på gangen, og hun fikk folk til å rekke opp handa for å si sin mening om meg... Latterlig! Dette hørte jeg, og reiv opp døra og sa/ropte "Dette er faen meg ikke noe diskutere meg time".

 

Hun gav meg dessuten dårlige karakterer, og hun blei diskutert mye om på konferansetimer, og jeg hadde foreldrene mine på min side. Dessuten var det jo mange andre som blei hakka på av denne lærærn, og andre termin i 9ende fikk vi ny lærer! Og vips, jeg gikk opp en og to karakterer! new_yes.gif

 

Lærere er seriøst en egen art.. Det er tydeligvis et fåtall av NORMALE personer som utdanner seg til lærere.. makan til maktsyke, bitre, gammeldagse mennesker skal man jammen meg leite lenge etter

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Jeg er enig i læreren... det er altfor få som får nedsatt oppførsel i dette landet.

 

Dessuten mener jeg at alle de som finner stiler på internett og bare printer ut (og blir avslørt) bør få nedsatt. Jeg hørte om 10-15 slike tilfeller i løpet av vgs og ikke en eneste gang fikk personen nedsatt. Helt utrolig spør du meg... det er jo uærlig, og uærlige folk bør stemples slik at fremtidige arbeidsgivere slipper å bli utsatt for dem.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i læreren... det er altfor få som får nedsatt oppførsel i dette landet.

 

Dessuten mener jeg at alle de som finner stiler på internett og bare printer ut (og blir avslørt) bør få nedsatt. Jeg hørte om 10-15 slike tilfeller i løpet av vgs og ikke en eneste gang fikk personen nedsatt. Helt utrolig spør du meg... det er jo uærlig, og uærlige folk bør stemples slik at fremtidige arbeidsgivere slipper å bli utsatt for dem.

Jepp, det burde ført til nedsatt oppførsels-karakter.

Lenke til kommentar
Læreren min trodde jeg hadde gjort det en gang  :dontgetit: hun trodde det fordi den var så bra skrevet, men fikk 5 til slutt på den da  :thumbup:

 

Synest dere at nedsatt oppførsels karakter for herverk er gale? Vi får nedsatt visst vi blir tatt for å hive en eneste snøball!

Det får vi også. Og hvis man mobber/erter en person så kan man bli utvist i 2 dager (det er jo egentlig greit da). Har man tyggis eller lue på i timene så får man anmerkning på oppførsel og får man 3 av den så blir det parade. Det er helt sykt.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Jeg er enig i læreren... det er altfor få som får nedsatt oppførsel i dette landet.

Sier du det?

8/16 elver i min klasse får nedsatt til jul.

5/8 er nede på det nederste "trinnet"

 

Jeg går ikke på en stor skole, vi er vel 53 stk i hele Tiende, og av de er det ca 25 som får nedsatt Åtferd(Oppførsel). 30 av de 53 får nedsatt Orden. 15 har både nedsatt orden og åtferd.

 

 

Og, ja det finnes dårlige lærere, det er en eller to på hver skole som er i dette landet.

 

Til trådstarter:

Her har vi et klassisk eksempel på at lærerene ikke vil gi utrykk for at elevene kan hejre vilt, dvs, uheldigvis nok, så ble du eksempelet. Jeg kan tenke meg at de ville slutte med at folk herpa den pcen. Med andre ord, de ville statuere et eksempel

Lenke til kommentar
Læreren min trodde jeg hadde gjort det en gang  :dontgetit: hun trodde det fordi den var så bra skrevet, men fikk 5 til slutt på den da  :thumbup:

 

Synest dere at nedsatt oppførsels karakter for herverk er gale? Vi får nedsatt visst vi blir tatt for å hive en eneste snøball!

Det får vi også. Og hvis man mobber/erter en person så kan man bli utvist i 2 dager (det er jo egentlig greit da). Har man tyggis eller lue på i timene så får man anmerkning på oppførsel og får man 3 av den så blir det parade. Det er helt sykt.

Det kaller jeg sykt :no: Jeg bruker lue hele tiden, det er bare en lærer som sier vi skal ta de av og det gjør jeg selfølgelig

Lenke til kommentar
Her har vi et klassisk eksempel på at lærerene ikke vil gi utrykk for at elevene kan hejre vilt, dvs, uheldigvis nok, så ble du eksempelet. Jeg kan tenke meg at de ville slutte med at folk herpa den pcen. Med andre ord, de ville statuere et eksempel

Hehe ja ;) Han kunne ikke ta noen andre for dette fordi de løy alle sammen. Og jeg var den eneste som inrømte at jeg hadde gjort noe med den. Så da må han straffe meg på vegne av de andre som egentlig gjorde det :ohmy: Det har jeg ikke tenkt på, det er sikkert derfor han gjør dette :)

Lenke til kommentar
Det kaller jeg sykt :no: Jeg bruker lue hele tiden, det er bare en lærer som sier vi skal ta de av og det gjør jeg selfølgelig

OT: Har aldri forstått folk som sitter med lue inne hele tiden. Greit nok ute når det er kaldt, men seriøst: Hva er vitsen med lue innendørs? :dontgetit:

 

(Og ikke kom slengende med "det er et moteplagg," klær er til for at vi mennesker skal føle oss vel, ikke bli moteslaver.)

Lenke til kommentar

Vi får lov å ha hue og tyggis vi. Vi har også egne "snøballområder" der snøvasking og snøballkasting er lovlig, men dettwe bryr svært få seg om. Alltid like gøy når en eller annen lærer forviller seg opp der. Men å mobbe noen får vi selvfølgelig ikke lov til og det er jo helt greit

 

Får G i både orden og oppførsel hvert år jeg.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Jeg fikk brev om at jeg kommer til å få nedsatt orden og oppførsel til jul nå.

Grunnen var nynorsktenatmenen min.

Det var visstnok krenkende ovenfor folk med nynorsk som hovedskriftspråk (læreren min) og svært frekk.

 

Har saken gående med skolerådet i Akershus nå, ser ut som om hun må se seg om etter ny jobb snart. :)

De er faktisk drithyggelige der.

 

Bare argumenter for at du har rett og de har feil og si at du kommer til å ta det opp med alle mulige høyere instanser, da blir de dritredde...

Lenke til kommentar

joda, men jeg synes det er dumt når lærerene henger seg opp i det, og så klikker hvis du er borte en tilm eller noe.. :(

 

selv ble jeg tatt for å kopiere en stil, og det var ikke fordi jeg ikke gadd å skrive selv, men fordi jeg ikke klarer.

 

på hver eneste tentamen norsk tentamen, så har jeg gått inn døre å tenkt at dette går dårlig, jeg går ut igjen å tenker at dette må bli en femmer, og merkelig nok gikk karakteren ned etter hver prøve, jeg endte vel på 2/3 i karakter.. :(

 

en engelsk tentamen klarte jeg bare å skrive 1/4 side, og da satt jeg i nesten to timer, så det er faktisk noen som ikke er så flinke til å dikte, derfor synes jeg det er synd at dikting har en så vesntlig del i norsken...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar
Dessuten mener jeg at alle de som finner stiler på internett og bare printer ut (og blir avslørt) bør få nedsatt. Jeg hørte om 10-15 slike tilfeller i løpet av vgs og ikke en eneste gang fikk personen nedsatt. Helt utrolig spør du meg... det er jo uærlig, og uærlige folk bør stemples slik at fremtidige arbeidsgivere slipper å bli utsatt for dem.

Skal vi se, i en tredjeklasse i fjor ble 9 av 11 gutter tatt for å ha levert inn en stil fra propaganda.no. De hadde levert den samme. Er det mulig? (Ja, dette skjedde faktisk på skolen min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...