JuGeun Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Om du burde få nedsatt eller ikke bryr jeg meg ikke om. Med den karakteren har ingenting å si. Måtte smile litt da jeg så en skrive det kunne ha noe å si om det var flere søkere til samme stilling. Ingen ser på ungdomsskolekarakterer. Forøvrig sier man ofte sånn for å skremme. Husker en gang på ungdomsskolen da vi ble kalt opp til rektor for hvisstnok ha ødelagt noen ovner i dusjen.. vi hadde det vel litt for gøy. Uansett, vi satt der og ble skremt litt "det kommer ikke til å koste dere mer enn 3000 [mulig det var 5000, noen år siden nå] hver" for sånn var loven osv. De skremte oss litt, et lite møte med gymlæreren, og etter det hørte vi ikke et ord. Ikke et lite knysst en gang. Og om du får nedsatt til jul så får du vel ikke nødvendigvis nedsatt på vitnemålet? Eller jeg som er litt utdatert på hvordan det fungerer? Forøvrig skylder jeg fortsatt ungdomsskolen min en bok. Fikk en liten regning for den men ingen purring osv. Life goes on. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 hehe.. ja, ungdommskolen min skulle absolutt ha meg til å betale for noen bøker som var stlålet ifra hylla i klasserommet, det var liksom min skydl det også.. betalte aldri regninga, og har aldri fått noen purring... en i klassen var så dum at han betalte da, og akkurat det samme hadde skjedd med han... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Har ikke akkuratt SÅ gode karakterer i de vanlige fagene, men jeg vil iallfall ha den beste i oppførsel uansett om den teller eller ikke for jeg vet jeg ikke er en bølle som driter i alt. Og da er den kanskje litt viktig for meg hvis jeg skal komme inn på det jeg vil på VGS. (EDIT: I.O.M at de andre karakterene ikke er fult så fine) Endret 8. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 vel, du har fått mange råd nå. Men jeg skjønner ikke hva problemet er? disse karakterene teller jo ingenting til neste termin? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Oppførselskarakter har vel ikke noe å si for inntakskravene på vgs? Noen år siden jeg søkte, men de putter da ikke den karakteren inn i scoren? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Oppførselskarakter har vel ikke noe å si for inntakskravene på vgs? Noen år siden jeg søkte, men de putter da ikke den karakteren inn i scoren? Jo, om man får LG er man ikke akkurat påp toppen av listen. I tillegg kan den skape trøbbel for deg på sommerjobb-fronten. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 du bør klage. en kompis av meg kasta en hengelås ut av vinduet fra 4 etasje på min skole. den datt 30 meter ned og streifet en dame som gikk med baby i hendene. tilogmed han fikk ikke nedsatt. dette var i Vk1 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Er det ikke noe med at man ikke kan sette ned karakter basert på en (bare en) hendelse..? Slik var det før vertfall.. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du forteller rett ut at: -Det ikke bare var du som hadde pelt på den -Datamaskinen er IKKE ødelagt, det er bare en kjøleribbe -Datan lå i deler fra før, den skal liksom bli brukt til skolearbeid, hvis dere først skal fikse så ta den med til et anna rom ihvertfall -Det er litt for dumt å nedsette noen pga. dette når du tenker på evt. røykere, frekk tale til lærere, tagging på pult osv. -Se på min fortid med oppførsel, så tror jeg helt ærlig at du ikke syntes at jeg fortjener nedsettelse Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Nedsatte karakterer er én ting, men 350 kroner, for svarte?!! For 350 kroner kan de kjøpe et monster av en kjøleribbe beregnet på den heiteste Prescot'en som finnes. Kan tenke meg at CPUen i den PCen ikke var mye å skryte av, så tilby heller å kjøpe en sånn til kr. 123 - burde holde i lange baner. Bare husk å demonter viften som følger med, så har du ett stk kjøleribbe som sikkert er 10 ganger bedre enn den jeg kan tenke meg de hadde fra før av. Endret 9. desember 2004 av Loomy Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 HAHAHA, det er noe av det dummeste jeg har hørt :!: Men iallefall så skal du ikke betale noe som helst hvis det du har skrevet er sant. Og å tro at den kjøleribba er verdt 350kr er også helt bak mål, dette kan du selv backe opp ved å vise læreren priser på kjøleribber. Hvis dette skulle bli et problem, selvsagt. Denne hendelsen er heller ikke verdt nedsatt oppførsel, da det tydeligvis skorter på kompetanse hos læreren her, og ikke hos deg. Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Og en ting til, det er jo et semester til. På ungdomskolen jeg gikk så telte ikke karakterer/orden/oppførsel for semesteret etterpå... Det er nytt semester neste år, og får du G i orden da er det vell ikke noe problem? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Høres ut som en maktsyk lærer det der ja.. Men som det er skrevet, oppfør deg pent neste halvår, så spiller det ingen rolle.. (hadde nedsatt orden og oppførsel 1 semester vært år av en eller annen grund..) Snakk evt med rådgiver på skolen, jeg var der 1 gang i uka første året på ungdomskolen, og måtte dit nesten 10 ganger før de satte ned oppførsel, fortell han hva som har skjedd så hjelper kanskje han deg \\SpD aka sende lapper med jentene i klassen på ungdomskolen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvilken kjøleribbe, type ? Har du bilde elns. Har haugevis alle typer av kjøleribber så du kan få en hvis jeg vet hvilken type Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Hvilken kjøleribbe, type ? Har du bilde elns.Har haugevis alle typer av kjøleribber så du kan få en hvis jeg vet hvilken type Hehe Det var snilt Jeg er ikke sikker på hvordan type det er, men den er til en Pentium2 CPU tror jeg Den er sånn avlang EDIT: Men du trenger ikke gi bort noe da, hehe Jeg bare betaler de det jeg syns er rimelig (Rundt 100 kr). Men takk alikevel! Endret 9. desember 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Irons Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 vil du ha en med cpu på Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvilken kjøleribbe, type ? Har du bilde elns.Har haugevis alle typer av kjøleribber så du kan få en hvis jeg vet hvilken type Hehe Det var snilt Jeg er ikke sikker på hvordan type det er, men den er til en Pentium2 CPU tror jeg Den er sånn avlang EDIT: Men du trenger ikke gi bort noe da, hehe Jeg bare betaler de det jeg syns er rimelig (Rundt 100 kr). Men takk alikevel! betaler du Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hvilken kjøleribbe, type ? Har du bilde elns.Har haugevis alle typer av kjøleribber så du kan få en hvis jeg vet hvilken type Hehe Det var snilt Jeg er ikke sikker på hvordan type det er, men den er til en Pentium2 CPU tror jeg Den er sånn avlang EDIT: Men du trenger ikke gi bort noe da, hehe Jeg bare betaler de det jeg syns er rimelig (Rundt 100 kr). Men takk alikevel! betaler du Hehe Jeg vet ikke hva jeg skal. Jeg snakket med de i dag og de sa at det ikke var noen grunn til å si at de måtte gi en advarsel først. For de så på det som herverk! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) De ser vel på orden/oppførsel når du søker på videregående. Ihvertfall ser de på fråvær. Men tror bare det er sommerkarakterene som pleier å gjelde, bortsett fra noen privatskoler som vil se julekarakterer. Finnes jo mange sprø lærer som bare er ute etter å ta folk hele tiden. vi har et par av dem, faktisk ganske mange. En av dem driver å filmer alt det "fæle" vi driver på med i friminuttene og sånn (snøvasker småunger, hiver snøball på vinduer, bråker ++++). Men ofte er slike ting bare for å skremme folk, ganske sjelden det går videre i systemet. hos oss er det sånn at hvis vi ordner opp og evt. betaler/fikser så går det ikke på oppførsels karakteren. Endret 9. desember 2004 av EvoZ Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Noe så utrolig latterlig! Men du får bare klage, og får du foreldra dine på din side har du nesten ingenting å frykte. Jeg hadde en norsklærer i 8-9ende (går i 10ende nu) som forskjellsbehandla skikkelig mellom jentene og guttene i klassen. Det som da var problemet var at hun pekte seg ut enkelte elever å hakke på, og jeg var en av dem. Det som toppa kaka var at hun i en time beskylte meg for masse dritt, og hengte meg ut som et eksempel. Hun pekte da på meg og sa "Michael e et godt eksempel, blablabla!" med sånn "haha, synd for deg"-blikk. Jeg reagerte da ved å skyve pulten min hardt inn i kateteret (jeg satt fremst) imens jeg ropte "Bruker du meg som eksempel?!", siden det hun sa var helt motsatt av sannheten. Jeg ble da sendt ut på gangen, og hun fikk folk til å rekke opp handa for å si sin mening om meg... Latterlig! Dette hørte jeg, og reiv opp døra og sa/ropte "Dette er faen meg ikke noe diskutere meg time". Hun gav meg dessuten dårlige karakterer, og hun blei diskutert mye om på konferansetimer, og jeg hadde foreldrene mine på min side. Dessuten var det jo mange andre som blei hakka på av denne lærærn, og andre termin i 9ende fikk vi ny lærer! Og vips, jeg gikk opp en og to karakterer! Endret 9. desember 2004 av Mr. Jenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå