Gå til innhold

Nedsatt oppførsels karakter....


Nicklas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle egentlig ha nedsatt karakter i et fag på videregående, men hun hadde ikke gitt meg advarsel så hun kunne ikke ;)

Hehe, nå ble jeg nesten glad. For den eneste beskjeden jeg har fått er at jeg skulle betale 350 kr i løpet av uka. De har ikke gitt meg noen advarsel i det hele tatt. De bare ringte hjem mens jeg var på skolen og fortalte mine foreldre at jeg hadde fått nedsatt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Altså 350 spenn for en kjøleribbe? Skal de kjøpe en Thermalright kobberkjøler eller? :S

Hehe... det er det jeg har sagt til dem også. Men de sier at de må kjøpe en prosessor også, siden den "satt" på kjøleribba :p

 

EDIT: Det er en annen en som også har fått skylda for å ha ødelagt pc'en .. han må også betale 350 kr :) Det var altså for en ram brikke på 64mb :p

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

1. Det er siste år på VGS som telles mer... ikke 10. klasse... Når du leverer vitnemål til jobbsøknad, så leverer du jo 3. året.

 

2. Selv om du er elev, så betyr det ikke at du trenger å bli behandla på den måten læreren vil. Hvis lærere behandler deg dårlig ved å komme med spydige kommentar som "hvis jeg kom hjem til deg" saken... Så har du noe DU kan klage på.

 

3. Klag med et skriftlig, og vellskrevet brev. Ikke begynn å krangle med lærere om rett og galt. Send brevet til Rektor, og hvis ikke det fungerer, send til skoleetaten... Er kanskje å ta litt av, men det viser bare at du er serriøs. Husk å skrive ordentlig, med all fakta på bordet, og ikke kom med: "Lærene kaller meg løgner, JEG HAR IKKE GJORT DET!!!"

 

Ha dette i hodet: Selv om du er elev på skolen, så har ikke lærerene rett til å gjøre hva de vil. Teknisk sett så skal du ha like mye å si i disse saker. Få foreldrene dine med deg, det vil nok få fart på saken.

 

til syvende og sist: nedsatt oppførsel i 10. er ikke verdens undergang... Er en del som får det, men nedsatt for du gjorde er uakseptabelt...

Lenke til kommentar

To kompiser dytta på hverandre i gangen i dag, ved et uhell ble han ene dyttet inn i læreren så hun fikk "vondt", de fikk brev med hjem++ Trua med politianmeldelse(?) da vi protesterte :hm:

 

Bare jeg som mener at hun (læreren) gikk for langt?

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Jeg skulle egentlig ha nedsatt karakter i et fag på videregående, men hun hadde ikke gitt meg advarsel så hun kunne ikke ;)

Samme her :yes: Var på ungdomsskolen though, men alikevel. Jeg hadde en 4'er i musikk etter første halvår. Neste halvår hadde vi bare en føkkings prøve, og den kom jeg såklart uforbredt på, strøyk med glans men fikk aldri advarsel, og dermed fikk jeg 4 på vitnemålet :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar
Altså 350 spenn for en kjøleribbe? Skal de kjøpe en Thermalright kobberkjøler eller? :S

Hehe... det er det jeg har sagt til dem også. Men de sier at de må kjøpe en prosessor også, siden den "satt" på kjøleribba :p

WTF? Ble prosessoren ødelagt da? :dontgetit:

 

Det er en streng straff, men likevel ikke urimelig. After all, det er idiotisk oppførsel. Anbefaler deg å oppføre deg eksemplarisk i andre termin, så ordner det seg 90% sikkert. :)

Lenke til kommentar
Altså 350 spenn for en kjøleribbe? Skal de kjøpe en Thermalright kobberkjøler eller? :S

Hehe... det er det jeg har sagt til dem også. Men de sier at de må kjøpe en prosessor også, siden den "satt" på kjøleribba :p

WTF? Ble prosessoren ødelagt da? :dontgetit:

 

Det er en streng straff, men likevel ikke urimelig. After all, det er idiotisk oppførsel. Anbefaler deg å oppføre deg eksemplarisk i andre termin, så ordner det seg 90% sikkert. :)

Prosessoren ble ikke ødelagt og det ble egentlig ikke kjøleribba heller (bare litt bøyd) :)

 

PC'en stod på klasserommet. Etterhvert har den blitt mer og mer herpa, og lærerene ser at den ligger der i en haug og de gjør ingen ting. Men så snart jeg tar bortpå den så får jeg all skylda omtrent :thumbdown:

Lenke til kommentar

man kan ikke få nedsatt uten advasel, BASTA!!

 

jeg likte idè'en med å gjøre det skriftlig, men prøv først muntlig i en venlig tone, så slipper du kanskje all den skrivingen...

 

og hva mener du med at cpu "satt på"

mener du at læreren trodde det, elelr at du tok den av eller at den datt av?

Lenke til kommentar
man kan ikke få nedsatt uten advasel, BASTA!!

 

jeg likte idè'en med å gjøre det skriftlig, men prøv først muntlig i en venlig tone, så slipper du kanskje all den skrivingen...

 

og hva mener du med at cpu "satt på"

mener du at læreren trodde det, elelr at du tok den av eller at den datt av?

Læreren vil gi meg skylda for det også. Jeg har KUN "ødelagt" kjøleribba. Men jeg var tilstede da CPU ble tatt av.

 

Jeg skulle ha blånekta for alt fra første stund. Da hadde de latt meg være kanskje. Akkuratt slik som de andre tullingene (elevene) som hadde ødelagt den. Så ordtaket: "Ærlighet varer lengst" tror jeg mindre på nå, ja ;)

Lenke til kommentar
Altså 350 spenn for en kjøleribbe? Skal de kjøpe en Thermalright kobberkjøler eller? :S

Hehe... det er det jeg har sagt til dem også. Men de sier at de må kjøpe en prosessor også, siden den "satt" på kjøleribba :p

WTF? Ble prosessoren ødelagt da? :dontgetit:

 

Det er en streng straff, men likevel ikke urimelig. After all, det er idiotisk oppførsel. Anbefaler deg å oppføre deg eksemplarisk i andre termin, så ordner det seg 90% sikkert. :)

Prosessoren ble ikke ødelagt og det ble egentlig ikke kjøleribba heller (bare litt bøyd) :)

 

PC'en stod på klasserommet. Etterhvert har den blitt mer og mer herpa, og lærerene ser at den ligger der i en haug og de gjør ingen ting. Men så snart jeg tar bortpå den så får jeg all skylda omtrent :thumbdown:

det minner meg om noe..

noen hadde herpa en overhead i klasserommet, og læreren hadde timen før eller noe sett meg når jeg prøvde å få lampa til å lyse uten lokket på, jeg fikk faktisk all skylda uansett hvor mye jeg sa at det ikek var meg, men for en gangs skyld fikk jeg ikek annmerkning av den læreren, som er en idiot...

 

noen herpa brillene mine på skolen: erstatning = NEI!! og det skal man liksom ha krav på

 

i tiende klasse hadde hun sagt til en elev at hun ikke var så nøye på karakterene, det snur jeg om til å runde opp for smiskerne, og runde for de hun ikke liker..

 

hun likte heller ikke at jeg var mot EU, og bare så det er sagt, jeg er fortsatt sterkt imot EU..

 

hun sa også i en norsk time at de som var flinke i norsk, kom hun bare til å sjekke at hadde gjort leksene, mens de som ikke var flinke i norsk kom hun til å sjekke hva de hadde gjort i lekser... (stort nederlag for meg)

 

arrogant var hun også, jeg klarte å komme for sent til en muntlig en gang, og jeg var 5 min forsent. hun sa at hun hadde vært der å sjekka 5 min senere, og påstod klokka mi gikk feil, det sa jo jeg at den ikke gjorde, men hun ville ikke høre på meg... (vi teller vel ikke 1-3 sekunder?)

 

og i 8 eller 9, husker ikke hvilken, når det kom folk for å snakke om konfirmasjon, så tok hun litt over når de som snakka for kristlig konfirmasjon, og reklamerte for borgerlig og hvor fint det var. når de som skulle snakke om borgerlig konfimasjon skulle snakke, så fikk de nesten ikke snakke i det hele tatt, hun tok helt over og begynte å fortelle om hvor fine konfirmasjonene til sønnene hennes var.

 

og sikkert masse mer som jeg har glemt...

 

jeg har jo en kjip lærer nå også, men han er iallefall ikke dum...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...