Gå til innhold

Nedsatt oppførsels karakter....


Nicklas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag var det en lærer fra min skole som ringte og sa at jeg får nedsatt oppførsels karakter pga at jeg har gjort herverk på en PC der. Altså PC'en lå i deler på gulvet. Jeg så en kjøleribbe som lå der. Jeg kastet den, og den ble "ødelagt" ... bøyd. Derfor er det grunnlag for å gi meg nedsatt oppførsels karakter og 350 kr i erstatning til dem.

Jeg har aldri fått en anmerkning på dårlig oppførsel engang, men nå plutselig får jeg nedsatt? Jeg skal si meg enig i at det var galt å kaste den kjøleribba slik at den ble mere ødelagt enn det den egentlig var. Men synes ikke dere straffen var litt drøy? Det er snakk om 10. trinn på ungdomsskolen. Det er mange elever som har pelt og plukka på den pc'en .... men de inrømmer ingen ting. Jeg ble snakka med og de spurte om jeg hadde gjort noe med den PC'en ... jeg inrømte med en gang å ha ødelagt en kjøleribbe i den.

 

Jeg kan ikke fatte at det kan være mulig å ta det så strengt :hrm: Kan dere komme med deres mening om dette? Hvis dere er enig med meg, hva skal jeg si til de?

 

Takker for alle svar!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan klage på disse avgjørelsene. Og kommer du med gode argumenter blir det sikkert omgjort.

Oki, men hva er gode argumenter her?

 

Eneste han læreren sier er: "Hvis jeg skulle kommet på besøk til deg... hadde det vært riktig av meg å ødelegge din datamaskin da!?" Han sier det hele tiden minst 3 ganger hver gang jeg snakker med han om dette. Jeg har IKKE ødelagt noen som helst pc ... den var ødelagt og den delen jeg ødela kan jeg godt rette ut med min hender. :(

Lenke til kommentar
Du kan klage på disse avgjørelsene. Og kommer du med gode argumenter blir det sikkert omgjort.

Oki, men hva er gode argumenter her?

 

Eneste han læreren sier er: "Hvis jeg skulle kommet på besøk til deg... hadde det vært riktig av meg å ødelegge din datamaskin da!?" Han sier det hele tiden minst 3 ganger hver gang jeg snakker med han om dette. Jeg har IKKE ødelagt noen som helst pc ... den var ødelagt og den delen jeg ødela kan jeg godt rette ut med min hender. :(

Som sagt, ødela du ikke maskinen, og som du sikker er, er du villig til å betale for den kjøle ribben du ødela. Tror også læreren burde skjønne dette, og at du ikke gjord det med vilje...

 

Print ut siden her hvor alle sier at dette er urimelig og gi det til læreren din :p

 

(visst ikke noen synst det er fortjent da.. ?)

Lenke til kommentar

ok..

skal vi se her...

kjøleribba lå bare der, andre elever hadde allerede fjernet den ifra cpu

andre elever har lenge ødelagt pcn

noen ganger får man bare noen rare idè'er som man bare følger, selv om det ikke er riktig

ingen skade er skjedd, faktisk tvert imot, når kjølefinnene ble bøyd ble det dannet mikrskopiske sprekker, og når den traff hva enn den traf fble det sansynligvis laget flere ujevnheter. dette fører til et større areal, og dermed bedre kjøleeffekt når den siden blir montert.

 

du har aldri fått anmerkning før, og man kan ikke få nedsatt uten å få advasel først...

 

 

og sån kan du fortsette i det uendelige...

 

alt handler om å vri på sannheten.. :) (bare ikke for mye)

 

*edit*

jo, det teller kanskje for å komme inn på VGS, men jeg er ikke sikker...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

Det høres jo helt idiotisk ut å få nedsatt oppførselskarakter for noe slikt. Noen ganger gjør man "ubevisste ting", som f.eks å plukke opp en løs ting og kaste den, eller å plukke på andre ting. Hadde det vært bevisst hærverk hadde det vært noe annet. Ta det opp med foreldrene dine, evt. rektor.

 

Uansett.. hva har det å si? Det er ungdomskolen.. ingen ser på den kakarakteren uansett.

Lenke til kommentar
Det høres jo helt idiotisk ut å få nedsatt oppførselskarakter for noe slikt. Noen ganger gjør man "ubevisste ting", som f.eks å plukke opp en løs ting og kaste den, eller å plukke på andre ting. Hadde det vært bevisst hærverk hadde det vært noe annet. Ta det opp med foreldrene dine, evt. rektor.

 

Uansett.. hva har det å si? Det er ungdomskolen.. ingen ser på den kakarakteren uansett.

jo, rådgiver og VGS...

 

jeg har hørt historier om at det faktisk er noen arbeidsgivere som vil se de karakterene også, men det kan hende det bare var noe læreren sa for å få oss til å jobbe bra...

Lenke til kommentar
Det høres jo helt idiotisk ut å få nedsatt oppførselskarakter for noe slikt. Noen ganger gjør man "ubevisste ting", som f.eks å plukke opp en løs ting og kaste den, eller å plukke på andre ting. Hadde det vært bevisst hærverk hadde det vært noe annet. Ta det opp med foreldrene dine, evt. rektor.

 

Uansett.. hva har det å si? Det er ungdomskolen.. ingen ser på den kakarakteren uansett.

jo, rådgiver og VGS...

 

jeg har hørt historier om at det faktisk er noen arbeidsgivere som vil se de karakterene også, men det kan hende det bare var noe læreren sa for å få oss til å jobbe bra...

Siden når ser rådgiver og VGS på oppførselskarakter? Det er karakterene i fagene de ser på

Lenke til kommentar
Det høres jo helt idiotisk ut å få nedsatt oppførselskarakter for noe slikt. Noen ganger gjør man "ubevisste ting", som f.eks å plukke opp en løs ting og kaste den, eller å plukke på andre ting. Hadde det vært bevisst hærverk hadde det vært noe annet. Ta det opp med foreldrene dine, evt. rektor.

 

Uansett.. hva har det å si? Det er ungdomskolen.. ingen ser på den kakarakteren uansett.

jo, rådgiver og VGS...

 

jeg har hørt historier om at det faktisk er noen arbeidsgivere som vil se de karakterene også, men det kan hende det bare var noe læreren sa for å få oss til å jobbe bra...

Siden når ser rådgiver og VGS på oppførselskarakter? Det er karakterene i fagene de ser på

Skole ja.. men i fremtiden som jobb o.l. kan enkelte arbeidgivere også oppkalle lærer for å se på orden/oppførsel-karakter (spesielt når det står mellom flere personer om en stilling).

Lenke til kommentar
Det høres jo helt idiotisk ut å få nedsatt oppførselskarakter for noe slikt. Noen ganger gjør man "ubevisste ting", som f.eks å plukke opp en løs ting og kaste den, eller å plukke på andre ting. Hadde det vært bevisst hærverk hadde det vært noe annet. Ta det opp med foreldrene dine, evt. rektor.

 

Uansett.. hva har det å si? Det er ungdomskolen.. ingen ser på den kakarakteren uansett.

jo, rådgiver og VGS...

 

jeg har hørt historier om at det faktisk er noen arbeidsgivere som vil se de karakterene også, men det kan hende det bare var noe læreren sa for å få oss til å jobbe bra...

Siden når ser rådgiver og VGS på oppførselskarakter? Det er karakterene i fagene de ser på

Skole ja.. men i fremtiden som jobb o.l. kan enkelte arbeidgivere også oppkalle lærer for å se på orden/oppførsel-karakter (spesielt når det står mellom flere personer om en stilling).

Etter første år på videregående kan du gi faen i ungdomsskolen sitt vitnemål, da. Hvem bryr seg om hvordan fyren var når han var 15-16 år gammel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...