UniT X Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei! Lurte på om det har mye å si at jeg har åpent kabinett?...temp på skjerm kortet kommer opp i 72-74 grader når kabinettet mitt er lukket og 52-54 grader når jeg har fjernet en side...er ikke noe plass til ekstra vifter så lurer på om jeg må begynne å skjære hull...men jeg lurer på om det har noe å si og ha åpent kabinett det kommer jo fult av støv inni pcen alikavell... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er ikke noe problem, bortsett fra flere hybelkaniner og sånt kan man jo fjerne. Om det har nytte for seg gjør det ingenting. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Dersom du bruker vifter, har du jo mulighet til å montere støvfilter. Men tror ikke det skal være noe problem å ha kabinettet åpen, dersom du rengjør det av og til. Bruker selv trykkluft på boks kjøpt på biltema. Brukte støvsuger tidligere, men har sener hørt at det ikke er så lurt Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 okay...vell det er det flere som tror det samme som meg Slipper jeg og stresse med å skjere hull og kjøpe vifter Lenke til kommentar
AmbassadorNOR Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Lurte på om det har mye å si at jeg har åpent kabinett?...temp på skjerm kortet kommer opp i 72-74 grader når kabinettet mitt er lukket og 52-54 grader når jeg har fjernet en side...er ikke noe plass til ekstra vifter så lurer på om jeg må begynne å skjære hull...men jeg lurer på om det har noe å si og ha åpent kabinett det kommer jo fult av støv inni pcen alikavell... Jeg har selv åpent kabinett på den ene side. Jeg må det ellers så går skjermkortet seg varmt. Det er ikke så kjekt midt i ett spill Har bestilt meg en kjølevifte til kortet som jeg vel får om noen dager. Jeg kjører Gainward Geforce 5900 Ultra 256ddram bare så det er sagt Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Nå er jo ikke 72-74° på et skjermkort nødvendigvis noen krise. Hadde det vært mitt kort, hadde jeg latt døren være på til jeg eventuelt fikk problemer med stabilitet eller artifacts. Vet ikke hvilket kort du har, men det er jo vanligvis flere ting man kan gjøre uten å sage i kabinettet. For eksempel å la det være mest mulig åpent under skjermkortet (i tilgrensende pci-spor), eller å la en liten vifte blåse mot baksiden av GPU (på oversiden når kortet er montert i tower). Jeg var engang en kontinuerlig-temperatur-senkende-viftefantast, men fant til slutt ut at det er viktigere med lavt støynivå såfremt systemet er stabilt. Lykke til, uansett hva det blir til. Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 har et Gainward Geforce 6800GT Golden Sample...kobber kjøling og to vifter...kjøpte en vifte til pci slot som blir rett under skjermkortet...den blåser ut og ikke inn...men det hadde ingen særlig effekt.... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Tempen på mitt 6800GT kryper som regel opp over 70-tallet når jeg fyrer som verst på hybelen. Ikke noen krise, korta skal tåle litt bank, de har jo tross alt throttlinggrense på 120 grader. Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Men det er vell slik at dess kaldere dess bedre??? Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Men det er vell slik at dess kaldere dess bedre??? det er også klokket da til 400\1100 ultra hastighet...glemte og si det Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 har et Gainward Geforce 6800GT Golden Sample...kobber kjøling og to vifter...kjøpte en vifte til pci slot som blir rett under skjermkortet...den blåser ut og ikke inn...men det hadde ingen særlig effekt.... Det er vel kanskje mulig å modde vifta til å blåse andre veien? (snu polene på selve vifta? går det?) Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 vell kanskje....det er denne vifta her:http://www.psdata.no/ps.asp?it=97526&mlevel=011600.....er kanskje stor fare for at jeg ødelegger den vist jeg bryter den opp... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Skal ikke tvinge deg til å gjøre noe som helst men hadde jeg hatt en vifte som ikke fungerte som jeg ville og som kun kosta 74kr så hadde åpna den og sett hva jeg fikk til Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 men jeg vet ikke om det fungerer som sagt Lenke til kommentar
T-St0ne Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Lurte på om det har mye å si at jeg har åpent kabinett?...temp på skjerm kortet kommer opp i 72-74 grader når kabinettet mitt er lukket og 52-54 grader når jeg har fjernet en side...er ikke noe plass til ekstra vifter så lurer på om jeg må begynne å skjære hull...men jeg lurer på om det har noe å si og ha åpent kabinett det kommer jo fult av støv inni pcen alikavell... Har selv kjørt med åpent kabinett i ca 3mnd.. ikke å anbefale. Merkbar økning av støy, samt helt vanvittig mye støv som samler seg inni mellom alle krinkelkroker. For min del gikk dette ut over skjermkortet "ATI Radeon 9800XT" som slukte alle hybelkaniner rått Nå sitter jeg her med kort som kjører på 87-100 grader (nei det går ikke bra). Vel å merke med lukket kabinett, men det snør en hvis plass før jeg kjører med åpnet kabinett igjen. Min mening. Men om du velger å gjøre det likevel, rengjør OFTE! Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hehe...vell det hørtes ikke helt bra ut...men det er ikke noe støv filter på pcen ellers så det er litt rart om det skulle ha noe å si....prossesor vifta mi har jo blitt hårete men det var før jeg åpnet kabinettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå