Gå til innhold

Cpu temperaturen er feil?

mchl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har byttet hovedkort fordi det gamle ble ødelagt. Jeg fikk et nytt tilbake fra komplett. Når jeg hadde hatt på pc-en en stund så restartet den seg. Jeg gikk inn i biosen og så at cpu-en var 90 grader. Så jeg slo av data'n og kjente på cpu-en og kjøleren, men den var maks 50 grader.

Har slått på pc-en og sett at prosessoren går for fullt.

Er det cpu-en, hovedkortet eller biosen som det er noe feil med?

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har byttet hovedkort fordi det gamle ble ødelagt. Jeg fikk et nytt tilbake fra komplett. Når jeg hadde hatt på pc-en en stund så restartet den seg. Jeg gikk inn i biosen og så at cpu-en var 90 grader. Så jeg slo av data'n og kjente på cpu-en og kjøleren, men den var maks 50 grader.

Har slått på pc-en og sett at prosessoren går for fullt.

Er det cpu-en, hovedkortet eller biosen som det er noe feil med?

Mvh Michael

Hvilken prosessor har du og hvilken kjøling er det på den?

Lenke til kommentar

Hvis prosessoren kjører på fullt så kan det godt være at det er en prosess som forårsaker dette, sjekk oppgavebehandlingen (trykk ctrl-alt-del inne i windows)

Hvis du så noe med CPU og 90 grader inne i Bios kan dette være "overheat-protection" punktet, dvs. at pc'en slår seg automatisk av når cpu oppnår den oppgitte temp, men som sagt: sjekk prosessene og se etter om det er noen mistenkelige prosesser som bruker usedvanlig mye av cpu'en din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...