Gå til innhold

Usannsynlige tap i R: Total War?


Anbefalte innlegg

Hallo der. Har nylig spillt mitt favorittspill (Du gjettet helt rett, rome total war). Jeg ble angrepet av en stor hær, og trodde jeg skulle vinne. Men jeg så senere at jeg ikke kalrte dette. Så jeg valgte withdraw (eller hva det nå heter) på alle enhetene mine. Jeg kom meg av kartet uten å ha blitt angrepet en eneste gang. Faktisk var fienden på andre siden av kartet når alle mine enheter var ute av kartet. Og gjett hva. Jeg fikk "average defeat" og hadde mistet langt over halve hæren min, blandt annet faction leaderen og to fulle grupper praetorian cavalry. Er ikke dette litt irriterende? Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Diskuter dette her:P

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo der. Har nylig spillt mitt favorittspill (Du gjettet helt rett, rome total war). Jeg ble angrepet av en stor hær, og trodde jeg skulle vinne. Men jeg så senere at jeg ikke kalrte dette. Så jeg valgte withdraw (eller hva det nå heter) på alle enhetene mine. Jeg kom meg av kartet uten å ha blitt angrepet en eneste gang. Faktisk var fienden på andre siden av kartet når alle mine enheter var ute av kartet. Og gjett hva. Jeg fikk "average defeat" og hadde mistet langt over halve hæren min, blandt annet faction leaderen og to fulle grupper praetorian cavalry. Er ikke dette litt irriterende? Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Diskuter dette her:P

 

Herr Brun

Regner med at dette var på single player?

Lenke til kommentar
Men dette gjelder ikke bare når du retreater, men også hvis du taper på tid.

Og poenget er hvorfor i all verden er det lagd sånn? det er jo helt idiotisk!

 

Herr Brun

Jeg skjønner hva du mener.

Har ikke peiling på hva som kan ha vært problemet, siden jeg selv aldri har gjort en slik (feig :p ) handling.

 

Har du nyeste update da? (om det finnes noen patcher til Rome da)

Lenke til kommentar

Ja, er litt kjipt det der. Virker som om spillet ikke sjekker avstanden mellom dine og fiendens tropper når den autokalkulerer tap som følge av retrett.

 

En annen 'morsom' funksjon er når du har routa hele fiendehæren unntatt en kjapp unit som nekter å dø eller stikke av. Hvis du da ikke klarer å lure den uniten i ei felle innen tida går ut får du en draw selv om du sitter med 500 mann og fienden med 4! Dete skjedde med meg litt tidligere i dag, jeg angrep en del briter som hadde beleira ene byen min, det som skjedde videre var at jeg slakta det meste unntatt 4 chariots (fiendens general, derfor de ikke routa når resten av hæren var døde eller stakk). Nå hadde jeg ikke noe lett kaveleri i denne hæren da det lette kaveleriet var hjemmom en tur for en kjapp "retrain", så jeg klarte ikke å ta innpå samme hva jeg gjorde. Etter ei rekke forsøk der chariotene kom seg unna fella mi fikk jeg endelig trengt dem opp i et hjørne. Hva skjer så? Jo... Infanteriet har han omringa, kaveleriet er på vei forbi infanterilinja og omtrent 2 sekunder før det tunge kaveleriet dundrer inn i stridsvognene hans så er tida ute og spillet finner ut at det ble uavgjort! Hehe.

Lenke til kommentar

Da har du spilt et historical battle før du startet campaignen din. Det er en bug som gjør at hvis du gjør det går ikke kampene på tid. Og det er ikke alltid det blir draw med problemet amio beskriver. Jeg har tapt flere kamper på den måten, og det er ikke morsomt!

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig uenig med deg herr brun.

 

Fordi det er såpass lett å stikke av, må dette straffes på en eller annen måte. Ellers vil det bare bli slag når begge partene vil sloss. Det blir altfor lett å samle styrkene sine, før avgjørende slag.

 

Historisk sett var det avgjørende å holde sine tropper samlet. På den andre siden var det om å gjøre å dele og isolere fiendens tropper, slik at man lett kunne ta de ut.

 

Når man flykter fra et slag, er det vanskelig å holde disiplin. Man må jo tenke seg at verden fortsetter også utenfor "battle mappet". Da kan man regne med at fienden vil ta opp forfølgelsen, noe som kan føre til stygge tap. Husk også på at under slike forhold, vil mange av mennene desertere og løpe til skogs/slettes/fjells (stryk det som ikke passer).

 

Om du endrer disse reglene med en mod eller lignende er jo ditt valg, men personlig synes jeg dette er både mer realistisk og gameplaymessig bedre enn om det ikke hadde skjedd noe!

Lenke til kommentar

Men det er ikke noe system i det. Dette kombinert med alt for lite tid til å utføre slagene gjør at man mister unødvendig mye tropper. Man mister alt for mye. Det er greit at man mister en del tropper men hvor stor er sannsynligheten for at man mister halve hæren? Og ikke minst når man besieger og fienden har 20-30 menn igjen når tiden går ut og du mister resten av hæren. Det er helt idiotisk...

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Men det er ikke noe system i det. Dette kombinert med alt for lite tid til å utføre slagene gjør at man mister unødvendig mye tropper. Man mister alt for mye. Det er greit at man mister en del tropper men hvor stor er sannsynligheten for at man mister halve hæren? Og ikke minst når man besieger og fienden har 20-30 menn igjen når tiden går ut og du mister resten av hæren. Det er helt idiotisk...

 

Herr Brun

Det er kanskje litt dårlig systematisert ja.

 

Jeg har som regel nok tid. Tiden er til for å tvinge angriperen til å angripe.

 

Ganske sannsynlig til tider.

 

Det siste eksempelet er jeg enig i er en bug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...