fjaler Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har et problem med ruteren som har gitt meg grå hår en stund. Ruteren er en 3com 3C857 og jeg har Telenor ADSL. ADSL modemet er fra Lucent. Jeg er ganske sikker på at dette er problemet mitt som jeg fant på 3coms knowledgebase OfficeConnect Gateway Family - Peer to Peer software locks up the gateway Problem: Peer to Peer software locks up the Gateway or Router Fact: OfficeConnect Gateway Family Fact: OfficeConnect Secure Router Fact: OfficeConnect VPN Firewall Fact: OfficeConnect ADSL Wireless 11G Firewall router Fact: Peer to Peer Fact: Emule Fact: Edonkey Fact: Kazaa Fact: File sharing Cause: Peer to Peer software creates a queue of people connected to your machine, each connection uses a specific port assigned to it. Also does a queue of the people you are connected to assigning more ports to your connections. If you have many connections in the queue, the firewall has to process and watch each of these connections. For example a queue of 2000 is equal to 2000 web connections. On a wireless connection this can cause the wireless network to become unstable. Fix: Reduce the amount of allowed people in your queue, reduce the amount of files you have on your wish list to download. Reducing this allows the firewall to free more memory for doing it's job and not get flooded with these requests, hence not loosing the access to the internet and needing to restart your 3Com device. Also, make sure that the virtual memory on your Windows is set to let Windows handle it. Restricting the swap file size will cause memory restrictions that would cause disconnections too. Har prøvd litt av forslagene til å fikse problemet men det blir ikke bedre. Dette skjer ca. 2 ganger pr. dag. Kutter jeg strømmen til ruteren og setter den på igjen fungerer alt som før etter et par minutter. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har du siste firmware til routeren? Kjører selv 3C554-versjonen med eMule i uker og måneder mellom hver gang jeg må restarte den. Lenke til kommentar
fjaler Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Ja jeg har oppdatert til siste firmware versjon, kanskje jeg bare skal bytte den ut hvor mye koster din? Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har ca det samme problemet med den D-Link DI-624. D-Link finner ikke ut av problemet, så nå skal jeg hente router nr 3 på posten imorgen. Neste gang jeg snakker med dem skal jeg forklare det tror jeg. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Dette er den jeg har, men denne versjonen er nyere, med WDS-støtte og Nitro. Endret 8. desember 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå