Anathema Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Hei... Har nettopp skrudd sammen den nye pcen min. Den består av følgende: A64 3500+ MSI k8nNeo platinum 1024 corsair value Sapphire toxic X800Pro vivo Men når jeg starter maskina får jeg ikke komme inn i win xp! Det står at jeg kan starte i sikkerhetsmodus og alt det der, men ingen av delene funker. Starte på vanelig måte går heller ikke... Den finner harddisken i BIOS, så nå trenger jeg litt hjelp fra dere BTW: rett før den "krasjer" og restarter sier den noe om "detecting array" Endret 8. desember 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Detecting array, betyr at den leter etter disker i raid, eller disker som kan settes i raid. kjenner ikke til dit hk, er systemdisken på en sata kontroller? er hk nytt? kanskje defekt? prøv å flash bios Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har du installert OS på nytt etter montering. Hvis ikke, bør du gjøre det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) HK er nytt, ja! Det er en helt standard Maxtor IDE disk Har ikke installert OS på nytt nei, for jeg har ikke CD.. Edit: Dette er hovedkortet Endret 8. desember 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 OS bør installeres på nytt som regel når man skifter hovedkort, selv om det kan fungere om du skifter til et med samme brikkesett. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg hadde en P4 før, tror du det er det som skaper uhyggelighetene ? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg hadde en P4 før, tror du det er det som skaper uhyggelighetene ? Det kan være det, installer windows på nytt, jeg pleier alltid å formatere partisjonen med operativsystem. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Hmmm, synd jeg ikke viste dette før... Har endel bilder ol jeg gjerne skulle hatt ut , men det er for sent nå... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvis du har det gamle hovedkortet enda og gidder å ta deg bryet, kan du jo montere HD på det igjen. Da vil nok maskinen starte som før. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Det var ikke rent lite jobb å bytte det jeg gjorde, så jeg gidder rett å slett ikke det ... My loss Er det ingen annen utvei enn formatering ? Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Du trenger ikke å formatere. Boot fra Win XP cd'en, og du får et valg om å reparere installasjonen du har fra før. Da vil bare systemfiler ol. byttes ut, og alt du har på harddisken som ikke har noe med operativsystemet å gjøre vil ikke bli rørt. Grunnen til at det ikke virker nå er at Windows ikke kjenner igjen komponentene dine, og derfor ikke klarer å kommunisere med de. Endret 8. desember 2004 av Leroy Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Kjøp deg en harddisk eller lignende på Komplett, så får du windows til rundt 900 kroner. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Eneste problemet her er at jeg ikke har en xp cd Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Kjøp deg en harddisk eller lignende på Komplett, så får du windows til rundt 900 kroner. Kjempe lurt Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Kjøp deg en harddisk eller lignende på Komplett, så får du windows til rundt 900 kroner. Kjempe lurt Ja, hvorfor ikke ? Grunnen til at du fortsatt har problemet, er at du ikke har CD. Her er forresten en link. Prøvde bare å være hyggelig Edit: Du kan evt. laste ned Windows64 ( det er vel fortsatt gratis?) og brenne ut på CD. Endret 8. desember 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg er ingen utømmelig penge sekk, skjønner du Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Eneste problemet her er at jeg ikke har en xp cd Ja da sliter du litt.. Da må du nesten få lånt deg en CD eller kjøpe en, du må ha den for å få reparert installasjonen. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 funker en restore disk fra en bell pc ? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) funker en restore disk fra en bell pc ? Tror jeg neppe. Disse kommer vel som oftest ferdig med drivere o.l. Her mener jeg at du kan laste ned Windows 64-bit Edition. (Du kan evt. prøve å vekke Magnus. Han har en CD, bare du skaffer key selv) Endret 8. desember 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Som jeg kan brenne ut på cd, og formatere fra ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg