daahl Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Heisann ! Sitter med rutern min her og skulle gjerne hatt åpna protokoll 41. Hørte med en venn som sa at jeg måtte åpne protokoll 41 for å få vhoster og ipv6 addresser til å fungere ordentlig. Så til spørsmålet, hvordan åpner jeg denne protokollen i min SMC Barricade 7008 ruter.? Har lest manuelen nøye gjennom og har ikke sett noe som helst om protokoll åpning. Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 åpne protokoll??? så vidt jeg vet er protokoll et regelsett for kommunikasjon. mener du port? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Routeren må vel dessuten støtte IPv6 hvis du har tenkt på bruke det på noen måte...og det er vel snakk om porter ja. Prøv å finn "virtual server" i router configen din. Der kan mest sannsynlig legge inn forwarding av porten. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 hm, jaok. Vist rutern støtter ipv6, trenger jeg ikke gjøre noe med protokoll 41, vhoster og alt bør bare funker ? Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ganske sikker på at det ikke er noe som heter protokoll 41 . . Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For å få IPv6-tunnel til å fungere så trengs å åpne for _PROTOKOLL_ 41, som på vanlig tungemål heter "IPv6-in-IPv5-tunnel". Hvorvidt dette fungerer på routeren din (tviler på at du har mulighet til å åpne for den, da det ikke er helt standard, og billigroutere somregel ikke støtter mer enn TCP, UDP og IP. Det kan hende at routeren din har åpent for protokoll 41, men jeg tviler som sagt på at du får stilt noe på det. Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For å få IPv6-tunnel til å fungere så trengs å åpne for _PROTOKOLL_ 41, som på vanlig tungemål heter "IPv6-in-IPv5-tunnel". Hvorvidt dette fungerer på routeren din (tviler på at du har mulighet til å åpne for den, da det ikke er helt standard, og billigroutere somregel ikke støtter mer enn TCP, UDP og IP. Det kan hende at routeren din har åpent for protokoll 41, men jeg tviler som sagt på at du får stilt noe på det. Jaggu, se der, da har jeg lært noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå