Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med fordeling av Tele2 ADSL

Anbefalte innlegg

For å gå rett på sak:

Jeg har satt opp Tele2-adsl til ei venninne av meg, men har noen problemer. Familien hennes har to pcer, og begge skal ha internett. Siden modemet (og jeg regner med det har innebygget router?) bare har én utgang, kjøpte vi en switch.

Problemene kommer når begge pcene er koblet i switchen (og modemet) samtidig. Da går pingen gradvis i været, og i løpet av få sekunder har ingen av maskinene internettilgang.

Den ene maskinen har også veldig høy ping selv om det er bare den som er problemet. Vi snakker om 1000-4000 ms. Har lagt opp kabelen til denne maskinen selv, men kan det virkelig være problemet? Den har ikke noe loss, og jeg har skjekket rekkefølgen på lederene nøye i hver plugg.

Noen som har en peiling på hva som kan være problemet? Kan det være et virus? Software? Andre muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har scannet for spyware eller virus, er det jo å anbefale. Samtidig er en brannmur også greit å ha.

Dessuten kan du prøve et program som netlimiter for å se hvilke programmer som bruker internett.

Skjer dette kun når begge maskinene er koblet til samtidig?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...