SkyMarshall Arts Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ja jeg og dama krangler om en gammel nyhet fra Holmenkollen eller en eller annen kjent skibakke i Norge. Det skal visstnok ha omkommet en person etter og ha fått en kork i hodet som hadde blitt kastet ut fra toppen av skibakken. (cola-cork i metall). Det var visst på forsiden av alle landets store aviser osv. Kan noen bevise eller motbevise dette? jeg klarte ikke lete frem noen info om det. Takk Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvordan i alle dager er det mulig å dø av en colacork? Tull, vissvass og pølsevev. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Colakorken har for liten massetetthet til å oppnå nok fart til å drepe en person, med mindre han/hun får den inn i munnen, setter den i halsen, og blir kvalt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 .. eller man kvepper til og ramler oppi en tønne med grusom syre, som tilfeldigvis står ved siden av deg. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har du ikke sett på Mythbusters? De beviste at en mynt ikke kan drepe noen uansett hvor høyt man slipper den fra. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har du ikke sett på Mythbusters? De beviste at en mynt ikke kan drepe noen uansett hvor høyt man slipper den fra. Nettopp, på et punkt vil luftmotstanden tilsvare kraften den blir dradd mot bakken med. Og når kreftene er like stor, vil farten være konstant. Siden korken er ganske stor i forhold til vekt, vil den oppnå konstant fart ganske fort, på en "lav" fart. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Mythbusters modifiserte vel ei rifle til å skyte ut denne mynten, og den gjorde ikkje akkurat noko spesielt med hodeskallen den traff. Kan ikkje forestille meg under dei villaste omstendighetar at ein Cola-kork skal drepe nokon, viss den ikkje tilfeldigvis satte seg fast i halsen på den forulykkede... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 På hvilken kanal sendes mythbusters? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 På hvilken kanal sendes mythbusters? Discovery Channel.... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Når går det..? (way OT) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Når går det..? (way OT) Hver ukedag, klokken 20:00 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Ok, poenget er at det faktisk ikke er noen som har noe fakta på dette eller? Det var i fjor vinter i en norsk kjent skibakke, og det var på forsia i VG! I wanna know for crap sake ... (btw: mythbusters er moro) Endret 8. desember 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis jeg slipper en mynt fra eifeltårnet så skader ikke det personen den treffer? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis jeg slipper en mynt fra eifeltårnet så skader ikke det personen den treffer? Kun om du treffer den personen rett i øyet. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis jeg slipper en mynt fra eifeltårnet så skader ikke det personen den treffer? han kan få den i øyet.. det kan jo være vondt.. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis jeg slipper en mynt fra eifeltårnet så skader ikke det personen den treffer? Du kan jo forsøke Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis jeg slipper en mynt fra eifeltårnet så skader ikke det personen den treffer? kan skade, men vil ikke være dødelig akkurat - Du kan jo teste selv å kaste en 20-kroning så langt oppi luften. Deretter løpe under den ... du får vondt!!! kanskje litt veldig vondt, men det er ikke dødelig.... Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har vært i Eiffeltårnet og jeg VET at folk dør hvis de får en mynt i hodet fra den høyden Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ok, poenget er at det faktisk ikke er noen som har noe fakta på dette eller?Det var i fjor vinter i en norsk kjent skibakke, og det var på forsia i VG! I wanna know for crap sake ... (btw: mythbusters er moro) Jeg har aldri hørt om noen slik hendelse... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Sikker på at det ikke var en colaglassflaske, en kork er jo alt for lett til å drepe noen da. Eller kanskje han fikk den i øyet og han ble blind og snublet i snøen med hodet først og kom seg ikke opp og til slutt druknet han Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå