Gå til innhold

Total War: Hvilken type unit synes du er best?


Anbefalte innlegg

Ja, akkurat det, hvilken type unit syns du er best??

Når jeg sier unit, mener jeg alle de forskjellige type krigerne.

(Peasants, Urban Cohorts, Town Watches, Equites, Mercenary hoplites osv.)

Velg gjerne en innenfor hver "gren" infanteri, kavaleri, buemenn og siegevåpen

eller velg en unit innenfor hver factions.

Det er opp til deg :yes: !

 

Fortell gjerne litt hvorfor også,

og evt ta med noen ulemper som uniten har også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste (som i mest brukbare/spesielle) enhet til diverse faksjoner:

Romerne: Urban cohorts

Greek Cities: Prøv å gjett. Eneste bra med disse er jo spartan hoplites (nesten eneste iallefall)

Carthage: Armoured elephants (selvfølgelig)

Gaul: Forester warband

Parthians: Persian cavalry/cataphracts (begge er bra)

Egyptians: desert axemen er veldig gode, men beste er nok chariot archers

Spain: Bull-warriors

Germans: Night raiders

Sikkert flere som er veldig gode, men jeg husker ikke alle:P

 

Ultimate sammensetning av hær: Forester warband, heavy onagers, Spartan Hoplites og Cataphracts.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

det er topp 3 units av infanteri:

 

Spartan hoplites(kanskje den beste av de beste)

 

Sacredband infantry, veldig gode selv når man ikke bruker phalanx. men det lønner seg å ha de oppgradert for at man skal få full ytelse

 

og den siste må være urban cohorts, de bør også være litt oppgraderte

 

av andre units er forester warband en utrolig bra unit, ikke nok at den har like lang rekkevide som Creten archer men den skader faktisk mer, og de er like gode til å slåss som Pricipeis(sp)

 

hvis gallerne får tatt over en by med mur vegg og de har en del av disse folka er det nesten umulig å ta byen,

 

så har man Catafuckerne som er veldig veldig gode til å spille bowling med.

Lenke til kommentar

Har akkurat starta en ny campaign som Seleucid og jeg må nesten nominere Militia Hoplite til en av de bedre units som kan lages med den laveste level barracks. Utrolig fine til litt defensive slag. Særlig hvis fienden bruker en haug med archers ol. på deg før de går til angrep, de skjolda fungerer utmerket. Hvis du setter dem i en formasjon med 4-5 mann i dybden er det ikke mye som kan dundre gjennom dem uten problemer. (forfra)

 

En annen unit som også er veldig bra i forhold til teknologinivået må vel nesten være Spear Warband eller hva de heter, snur på en femøring og fortsetter å sloss med spyd samme hva som skjer. Litt dårlig beskyttelse, så de liker ikke archers...

 

Tenkte jeg bare skulle nevne noe annet enn "toppen av kransekaka" som er nevnt allerede.

Lenke til kommentar
De beste unitene er selvfølgelig forester warband, spartan hoplites og kameler :D:thumbup:

kameler er svært praktiske når du (jeg) må kjempe ett langt defansivt slag. de har lang utholdenhet, og er ikke så værst til å sloss heller, det er ett par minus med at de ikke holder så rette og tette linjer, også er de tregere enn hester

Lenke til kommentar
De beste unitene er selvfølgelig forester warband, spartan hoplites og kameler :D  :thumbup:

kameler er svært praktiske når du (jeg) må kjempe ett langt defansivt slag. de har lang utholdenhet, og er ikke så værst til å sloss heller, det er ett par minus med at de ikke holder så rette og tette linjer, også er de tregere enn hester

Er dei ikkje ekstra gode mot kavaleri og?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Cataphracts, heavy kavaleri, valser over ALT :love:

Hadde to grupper med Cataphracts, mot 650 romere, mistet 5 Cataphracts, og det var ingen romere igjen, dei er rett og slett uslåelige :D

Sorry, det er nok feil, men det spørs jo hvem og hva du sloss mot.

 

til informasjon slakter jo eqites feks, libyan spearmen om angrepet settes i verk riktig.

 

MEN, cataprachts er glimrende uniter til å bryte fiendens rekker for å sende tropper gjennom sprekken og angripe fra to sider.

 

OG, ikke misforstå meg her, jeg digger også cataprachts :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...