ripset Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Er det noe som vet om et godt freeware-program å bruke til å belaste prosessoren med for å få kjørt opp varmen på denne, slik at jeg kan få testet kjølingen min. Fint om jeg også kan få en link til å kunne finne programmet på nettet. Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Sisoft SANDRA har en belastningsmulighet, prøv denne http://www.3bsoftware.com/ Yngve Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Komisk problem, vanlig er å bruke quake3 eller lignende spill.. Disse finnes også som demo. Dersom du ikke klarer å belaste CPU 100% burde vel ikke dette være noe senario å bekymre seg for? Lenke til kommentar
meeko Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Last heller ned SETI. Da søker du etter liv i verdensrommet samtidig. Programet belaster prosessoren 100%, men det tar ganske lang tid å fullføre en pakke. feks C500 - 18timer PIII1GHZ - 9timer http://setiathome.ssl.berkeley.edu/ Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Det er ganske enkelt. Gå inn på http://www.7volts.com/ og la 7 voltslogoen være fremme hele veien. Dette javaprogrammet tar all ledig kapasitet fra CPUen. Så den belastes 100%, så kan du følge med på tempen samtidig. Vær obs på at i et spill så produserer skjermkortet veldig mye varme som er med på å varme opp kassa di. Dette Java programmet belaster ikke grafikkkortet, så det er kun CPU kjølinga en får testet.. Det er ikke tull heller altså. Mvh kjelli Lenke til kommentar
normal Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 bruk 3dmark 2000/1 eller for bare prosessor, søk etter CPU Stab Test Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Ja Seti er fin å bruke, UD device også, så gjør en noe nyttig samtidig som en tester prosessoren. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Encode en MPEG4 (Div.X). Tallknuser 2 da m4x. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 kjør 3dmark 2001, cpu stabtest, prime95, set@home +++ på ein gong. Då blir nok både cpu, skjermkort, ram og det mesta anna ganske så stressa... og du vil finna (absolutt?)maks temp, krasjar ikkje systemet ditt etter eit par dagars kjøring med dette, er det og stabilt :razz: Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 CPU STAB kjører full CPU load hvis det er temp du hadde tenkt å sjekke.. Søk på CPU stability download på yahoo.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Henger meg på anbefalingen av CPU StabTest. Det har 3 funksjoner : cpu stability test, cpu warming only og troubleshooting. Genialt enkelt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå