Gå til innhold

BenQ FP937s. Baklys?, DVI vs.analog?


Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg har en 19" CRT skjerm og skal anskaffe meg en LCD i samme størrelse. Utifra det jeg har lest av tester og slik, ser det ut som at denne skjermen er et veldig godt kjøp med tanke på spilling som primærbruk. Men jeg har noen få spørsmål som muligens noen av dere kan hjelpe meg med

 

- Anbefaler dere at jeg bruker DVI fremfor analog? hvor merkbar er forskjellen? etter det jeg har skjønt, kan man ikke justere bildet med DVI. Stemmer dette?

 

- Noen sier at de har opplevd mye baklys, andre sier at det er lite merkbar. Har noen personlig efaring med denne skjermen og baklys spesielt?

 

- Har noen andre anbefalinger?

 

*Intetsigende emnefelt rettet*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke merket noe til baklyset, men jeg har heller ikke verdens beste sammenlikningsgrunnlag.. jeg har heller aldri sett etter baklyset.. :)

 

jeg anbefaler bruk av dvi... jeg syntes det er styr å få den stillt inn ordntli inn med vga av en eller annen grunn...ser ikke noen grunn til å ikke kjøre dvi, siden det bare er geometrien du ikke kan stille på (flytte bildet og strekke det og sånt), og det er ikke nødvendig med dvi..

Lenke til kommentar

Hmm, nå er jeg forvirra her. Fant denne skjermen til 3900 spenn. Etter hva jeg har lest så skal den vel egentlig hete FP937s+ og ikke FP937+. Er det en skriveleif eller er dette en annen modell igjen ? Finnes det da FP937s, FP937+ og FP937s+ ? Hmm, antar at det er en skriveleif inntill videre. Da lurer jeg på det som står her: 8ms(15+10ms) ... Har produsenten skrytt på seg specs, så det egentlig er 15+10= 25ms eller hva er de tallene bak 8ms.

 

Er så mye surr syntes jeg. Så mye småtterier man må finne frem til selv av info angående elektroniske duppeditter man skal kjøpe seg. Antar at de fleste andre føler det slik også, så kanskje en eller annen har en liten forklaring til ovenstående "problem" ? :roll:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Hmm, nå er jeg forvirra her. Fant denne skjermen til 3900 spenn. Etter hva jeg har lest så skal den vel egentlig hete FP937s+ og ikke FP937+. Er det en skriveleif eller er dette en annen modell igjen ? Finnes det da FP937s, FP937+ og FP937s+ ? Hmm, antar at det er en skriveleif inntill videre. Da lurer jeg på det som står her: 8ms(15+10ms) ... Har produsenten skrytt på seg specs, så det egentlig er 15+10= 25ms eller hva er de tallene bak 8ms.

 

Er så mye surr syntes jeg. Så mye småtterier man må finne frem til selv av info angående elektroniske duppeditter man skal kjøpe seg. Antar at de fleste andre føler det slik også, så kanskje en eller annen har en liten forklaring til ovenstående "problem" ? :roll:

Det ser ut til at de har endret navn på den nå :) Når det gjelder måten responstiden er oppgitt på, så tror jeg noen har lagt til specs i fylla. Ikke engang BenQ selv har oppgitt noe lignende :p

Lenke til kommentar
Hmm, nå er jeg forvirra her. Fant denne skjermen til 3900 spenn. Etter hva jeg har lest så skal den vel egentlig hete FP937s+ og ikke FP937+. Er det en skriveleif eller er dette en annen modell igjen ? Finnes det da FP937s, FP937+ og FP937s+ ? Hmm, antar at det er en skriveleif inntill videre. Da lurer jeg på det som står her: 8ms(15+10ms) ... Har produsenten skrytt på seg specs, så det egentlig er 15+10= 25ms eller hva er de tallene bak 8ms.

 

Er så mye surr syntes jeg. Så mye småtterier man må finne frem til selv av info angående elektroniske duppeditter man skal kjøpe seg. Antar at de fleste andre føler det slik også, så kanskje en eller annen har en liten forklaring til ovenstående "problem" ?  :roll:

Det ser ut til at de har endret navn på den nå :) Når det gjelder måten responstiden er oppgitt på, så tror jeg noen har lagt til specs i fylla. Ikke engang BenQ selv har oppgitt noe lignende :p

Dæven døtte. Nå har kara på pyton.no endra specs óg modellnavn. Nå heter den plutselig FP937s+ og har 12ms. Faen ta de folka. FP937s+ modellen har 8ms og FP937s har 12ms. Får de se og skjerpe seg her á. Useriøs bedrift :hrm:

Lenke til kommentar

Hei gixxerman :)

 

Vi hadde Julebord i går, men det tror jeg ikke hadde så mye å si for info vi har lagt inn / ut på vår side.

 

Når det gjelder BenQ FP937s+ fikk vi beskjed fra vår leverandør EET at skjermen het FP937+ og hadde 8ms og utifra disse dataene (kan også sees på sidene til EET Norge AS www.eet.no) la vi skjermen ut!

 

Da vi oppdaget feilen, ble det straks rettet i produkt info opp i vårt system!

 

Om dette har ført til noen problemer, beklager vi så meget for det!

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no - Salg

Endret av Pyton.no - Salg
Lenke til kommentar
Hei gixxerman :)

 

Vi hadde Julebord i går, men det tror jeg ikke hadde så mye å si for info vi har lagt inn / ut på vår side.

 

Når det gjelder BenQ FP937s+ fikk vi beskjed fra vår leverandør EET at skjermen het FP937+ og hadde 8ms og utifra disse dataene (kan også sees på sidene til EET Norge AS www.eet.no) la vi skjermen ut!

 

Da vi oppdaget feilen, ble det straks rettet i produkt info opp i vårt system!

 

Om dette har ført til noen problemer, beklager vi så meget for det!

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no - Salg

Så er det en FP937s+ dere selger til 3962,- ?

 

På siden deres står det at den har 12ms mens hos BenQ står det 8ms Er det samme skjermen på disse to linkene?

Lenke til kommentar
mens emnen er varm og vi snakker om ms, når det er oppført f.eks 25ms, betyr det egentlig at skjermen har en peak på 25ms eller er dette det den kjører på uansett?

Da lavere tall er bedre er det naturlig for produsentene å oppgi beste verdi (som er den laveste).

 

ISO 13406-2 spesifiserer at responstid skal måles mellom fargene svart-hvitt-svart. Hvorvidt dette er representativt for andre fargere avhenger helt av type panel. TN er svinerask i svart/hvitt, men treg som juling i andre farger (på papiret), mens IPS er rimelig jevn. Har en graf liggende et sted hvis noen er lystne :)

Lenke til kommentar
Jeg har en 19" CRT skjerm og skal anskaffe meg en LCD i samme størrelse. Utifra det jeg har lest av tester og slik, ser det ut som at denne skjermen er et veldig godt kjøp med tanke på spilling som primærbruk. Men jeg har noen få spørsmål som muligens noen av dere kan hjelpe meg med

 

- Anbefaler dere at jeg bruker DVI fremfor analog? hvor merkbar er forskjellen? etter det jeg har skjønt, kan man ikke justere bildet med DVI. Stemmer dette?

 

- Noen sier at de har opplevd mye baklys, andre sier at det er lite merkbar. Har noen personlig efaring med denne skjermen og baklys spesielt?

 

- Har noen andre anbefalinger?

Jeg sitter på FP937s nå...

...hva er baklys for noe??

Beste skjermen jeg har sett på lenge, lenge...

(Nå skal det sies at jeg har lite annet å sammenligne med)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...