Freqtal Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg filmet noe med videokamera i går og hadde tenkt å redigere på det i Pinnacle Studio 9. Men det som skjer når eg skal prøve å åpne filen, e at det kommer en stygg melding med "The video file C:\Jøssda could not be opened" Filen e en helt vanlig .avi-fil(tror eg då, står no i hvert fall det). Ka kan problemet være? Hjelp! Lenke til kommentar
CTH-DK Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er rigtigt at programmet ikke kan åbne avi filformater, men hvis du har f. eks. quicktime med et såkaldt mpeg-4 codec, så kan du skifte filformatet til lige hvad du vil. Men jeg er dog heller ikke sikker på at quicktime vil åbne avi filer MVH Casper Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Det er rigtigt at programmet ikke kan åbne avi filformater, men hvis du har f. eks. quicktime med et såkaldt mpeg-4 codec, så kan du skifte filformatet til lige hvad du vil. Men jeg er dog heller ikke sikker på at quicktime vil åbne avi filer MVH Casper Jeg fikk åpnet den i QuickTime, men kordan gjør eg den om då? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Mulig det virker hvis du fjerner den norske bokstaven ø i filnavnet? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Mulig det virker hvis du fjerner den norske bokstaven ø i filnavnet? Den heter ikke "Jøssda" . Var bare noe eg skrev, den heter "Reklame" Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Den heter ikke "Jøssda" . Var bare noe eg skrev, den heter "Reklame" Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Kanskje det går bedre hvis du kaller den Reklame.avi og ikke bare Reklame? Hvorfor tror CTH-DK at Pinnacle Studio 9 ikke takler AVI-filer? Det gjør vel alle redigeringsprogrammer. Du trenger QuickTime Pro og ikke bare gratisversjonen hvis du skal få gjort noe særlig med QuickTime. Endret 9. desember 2004 av Beatnik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå