Gjest Slettet+918234 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei. Skal kjøpe ny CPU. Valget er falt på en P4 3.2Ghz 775 Socet. Skal jeg kjøpe en CPU som er boxed eller en som jeg må sette på vite selv på? Hvis dere mener jeg bør kjøpe en som jeg må sette på vifte selv på, hvilken type vifte bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 BOXED kjøleren pleier å være grei nok hvis du ikke overklokker. Kan hende at den bråker mere. Lenke til kommentar
Khaosgott Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 av det jeg har funnet ut under min søken på svar på hvorfor Prescott 3.4 ghz blir så forbanna varm, så har jeg funnet ut at prescott kanskje ikke var det lureste valget i verden. Boxed vifta mi er ikke no særlig, mens andre er godt fornøyd med den. Vanskelig å si egentlig hva du bør. Jeg venter på min thermaltake silent heat 775 fra komplett ihvertfall.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har klokket min nåværende 1,4Ghz til 1,6Ghz, så jeg kommer nok til og prøve og klokke den neste cpuen jeg får også. Den CPUen jeg har nå ligger på ca 40 grader når jeg er i windows, ca 49 når jeg spiller. Kjipt og kjøpe en dårlig vifte. Tenkte kansje noen hadde litt er faring med slike vifter. Er det mye stress og sette på vifta selv på CPU`en? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Er det mye stress og sette på vifta selv på CPU`en? nei. Lenke til kommentar
Khaosgott Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 da hadde jeg mottatt og montert thermaltake silent 775. Funker over all forventning. Idle Temp sank ikke så utrolig mye, men spille temp sank med 14-20 grader i forhold til boxed vifta.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hei.Skal kjøpe ny CPU. Valget er falt på en P4 3.2Ghz 775 Socet. Skal jeg kjøpe en CPU som er boxed eller en som jeg må sette på vite selv på? Hvis dere mener jeg bør kjøpe en som jeg må sette på vifte selv på, hvilken type vifte bør jeg kjøpe? BOXED fungerer helt fint det, holder helt greit til vanlig bruk og litt overklokking. Legger du litt mer penger i kjøling, da vil du få en roligere vifte, samtidig som CPUen får bedre kjøling. Noe som vil gi mer rom for overklokking. Denne er ett godt alternativ, ikke på lager. Endret 16. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 jeg ville ihvertfall ha kjøpt en ny vifte så du får overklokket mer. ---- gidder ikke lage ny tråd om dette --- hvis jeg kjøper en kjøler uten vifte, skal jeg da bare montere på en 80mm vifte, og skal den blåse luft inn i kjølern, eller trekke luft ut??? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Blåse inn på ribben. Kjøp uansett boxed utgaven, prisforskjellen er minimal og den fungerer ganske greit. De fleste S775 hovedkort har automatisk vifteregulering (hasighet/støy) som gjøre dem relativt stillegående i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå