Gå til innhold

Til dere som er redde for å oppgradere BIOS.

asad

Anbefalte innlegg

Jeg har et gigabite hovedkort ( se profilen ). Jeg slet litt med sata oppsettet mitt og det ble til slutt at jeg måtte innstallere ny bios. "alle" sa jeg skulle gjøre dette via dos, lage diskett og hele pakka. Istedenfor gjorde jeg dette via @bios, som tok meg hele 2 min, og biosen ble oppgradert! Genialt opplegg spør du meg.

Har aldri oppgradert bios før :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, Asus har visstnok itillegg til sin AsusUpdate(Som oppdaterer alt fra windows), en funksjon som gjør at om du trykker Shift+f2 i bios startupfasen så oppdaterer den biosen direkte derfra dersom du har imaget til biosen liggende på en floppy i maskinen. ;)

Lenke til kommentar

(Edit:Om du finner en genial måte å oppdatere MSI sin bios på så blir jeg dødsglad ><)

MSI Har faktisk LiveUpdate de også, dvs en programvare som laster ned og oppdaterer BIOSEN din for deg, i windows. Genialt! :)

Endret av cyrilf
Lenke til kommentar
Sikkert et program som produsenten har laget for å kunne flashe BIOS inne i Windows.

Asus har og et bra og enkelt opplegg for slikt.

Veldig greit for de som ikke er super-nerd (slik f.eks jeg).....

...for ikke å snakke om Abit. Deres flash-utility har vært redningen for mange bios-fryktende pc-brukere...

Off-topic: w00t; 1000 posts :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg har et gigabite hovedkort ( se profilen ). Jeg slet litt med sata oppsettet mitt og det ble til slutt at jeg måtte innstallere ny bios. "alle" sa jeg skulle gjøre dette via dos, lage diskett og hele pakka. Istedenfor gjorde jeg dette via @bios, som tok meg hele 2 min, og biosen ble oppgradert! Genialt opplegg spør du meg.

Har aldri oppgradert bios før :whistle:

Kan vel i tillegg slenge med a Gigabyte faktisk i tillegg har såkalt DualBIOS. Det vil si at du effektivt har to BIOSer på hovedkortet ditt, og at backupBIOS tar over hvis du flasher feil på hovedBIOS.

DET er genialt, det. :)

-KJ

Lenke til kommentar

Har selv opplevd at noen kjører konsekvent på backupBIOSen, da de har overklokket og noe står stilt på feil innstillinger i hovedBIOS. Dermed starter den fra backupBIOS når den skal starte.

Har ikke lest de artiklene du referer til, men har opplevd "døde" Gigabyte-kort på bakrunn av feilen over. Da har det som oftest hjulpet å resette BIOS eller å pelle ut batteriet og la det ligge ute en stund. ;) (Husk å trekke ut strømmen først.)

-KJ

Lenke til kommentar
Sikkert et program som produsenten har laget for å kunne flashe BIOS inne i Windows.

Asus har og et bra og enkelt opplegg for slikt.

Veldig greit for de som ikke er super-nerd (slik f.eks jeg).....

Det er et program som følger med ja,i tillegg har gigabyte dual bios ,som er kjekt om du får en feil ,da har du altids en ny mulighet .

Edit. så ikke at jevel hadde nevnt dette :blush:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har aldri oppgradert bios før  :whistle:

Men i inntsallasjonen står det at det ikke finnes noen disker og innstallasjonen ikke kan fortsette.

Please noen, hjelp.

Gikk det bra alikevel de eller?? Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...