camxer Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei, jeg skal skaffe meg en stue pc og tenker derfor på å kjøpe et S3 DeltaChrome S8 256MB. Det jeg skal bruke den mest til er jo selvfølgelig å se film men det også ville vært kult å spille Half-Life 2 på bigscreen . Jeg leste reviews og fant ut at S3 har store problemer med ytelse i en del spill på grunn av "rå" drivere, men de var ikke helt nye og de testet ikke half-life 2. De har gitt ut ny driver og fra det jeg har lest så ser det ut at den sliter mest med opengl, men ytelsen i direct3d ble mye bedre. Så jeg spør om noen har et slikt kort og har prøvd å spille Half-Life 2 med den. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du har kanskje lest denne men jeg legger den ved likevel: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8735 Den nevner ikke HL2 spesielt men spillytelsen ser ikke veldig bra ut generelt og HL2 er vel ikke mindre krevende enn spillene som nevnes i testen. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Du har kanskje lest denne men jeg legger den ved likevel: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8735 Den nevner ikke HL2 spesielt men spillytelsen ser ikke veldig bra ut generelt og HL2 er vel ikke mindre krevende enn spillene som nevnes i testen. Jeg har lest den, og den er "gammel" siden det har kommt nye drivere som skulle forbedre "ytelsen" i spill. Og det er viktig for meg om den takler HL2 med nye drivere og med "grei" ytelse. Jeg får en følelse at jeg kommer til å bli en av de "få" som har et slikt skjermkort Endret 8. desember 2004 av camxer Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Jeg har lest den, og den er "gammel" siden det har kommt nye drivere som skulle forbedre "ytelsen" i spill. Og det er viktig for meg om den takler HL2 med nye drivere og med "grei" ytelse. Dette blir mer eller mindre spkulasjoner basert på tester jeg har sett av dette kortet. Slik jeg ser det er det dessverre ikke mye en kan gjøre med drivere angående dette kortet. Det vil aldri oppnå høy ytelse i spill. Jeg skal ikke påstå at det er umulig å spille HL2 i ekstremt lav oppløsning uten AA og AF men jeg ville bli forundret om det gikk veldig glatt. :Edit Kan legge til at til under 500 kr er det sikkert et brukbart kort, men det finnes få om noen kort i denne prisklassen som imponerer i HL2. Endret 8. desember 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
camxer Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Jeg har lest den, og den er "gammel" siden det har kommt nye drivere som skulle forbedre "ytelsen" i spill. Og det er viktig for meg om den takler HL2 med nye drivere og med "grei" ytelse. Dette blir mer eller mindre spkulasjoner basert på tester jeg har sett av dette kortet. Slik jeg ser det er det dessverre ikke mye en kan gjøre med drivere angående dette kortet. Det vil aldri oppnå høy ytelse i spill. Jeg skal ikke påstå at det er umulig å spille HL2 i ekstremt lav oppløsning uten AA og AF men jeg ville bli forundret om det gikk veldig glatt. Jeg har sendt en e-mail til S3 graphics og de skrev at med den nye driveren ble ytelsen vesentlig forbedret i spill og klarer å konkurrere med radeon 9600. Det har endelig fått til 4xAA og 16xaniso som funker. Men det som plagte meg at det som jeg egentlig spurte om som var ytelsen i HL2 svarte de ikke på . Jeg forventer ikke mye av det kortet det koster tross alt 500kr. Edit: Kortet jeg kommer til å kjøpe er av nyere rev. enn den som er testet på hw.no Jeg kommer ikke til å bruke AA og aniso, siden det blir ikke spillbart så jeg spør om er om det går an å spille HL2 i 800*600 medium detaljer?? Endret 8. desember 2004 av camxer Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har sendt en e-mail til S3 graphics og de skrev at med den nye driveren ble ytelsen vesentlig forbedret i spill og klarer å konkurrere med radeon 9600 dette tviler jeg på at er sant!(hvis det ikke er 9600se de tenker på da) er nok bare no de sier for at du skal kjøpe det grafikk kortet! vil nok tru at det carnifex sier er riktig! det er/kommer aldrig til å bli, noe bra spille kort! men du kan sikkert kjøre hl2 på lav grafikk med det! Lenke til kommentar
camxer Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Er det ingen som har dette kortet???? Endret 8. desember 2004 av camxer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå