Gå til innhold

Er Morrowind artig å spille?

Anbefalte innlegg

fikk morrowind i dag og det er utrolig heftig..det er vel mange som er enige med meg :smile:

Det hakker ikke med meg hvis jeg har på halveispå den view tingen..

Hva synest dere om spillet?

Noen som ikke liker det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få deg et GF4Ti-kort, så hakker det ikke med full view distance heller :grin:

Må bare si at nesten alle forventninger til spillet ble innfridd! Det eneste som skuffet meg litt var faktisk musikken. Kunne godt ha vært litt mer av den synes jeg.

Har spilt rimelig mye, blitt level 5 og trasker rundt i området rundt Balmora. Er travelt opptatt med quester og slikt og har ikke begynt skikkelig på "storyen" enda. Har iallefall utforsket skikkelig sørvest på kartet!! :smile:

Et spørsmål:

For å få fatt i kodeboken fra hun på Thieves Guild, er man nødt til å drepe/stjele for å få den? Jeg har steget litt i gradene i håp om å få tilgang til boken, for deretter å stikke av med den, men så langt har det ikke nyttet. Litt irriterende, fordi jeg vil ikke drepe folk unødvendig heller! Personen min har jo fortsatt en smule moral, da!

Lenke til kommentar

Den boka om poetry jeg må finne/kjøpe til en kar i Ald'ruhn eller noe, for å få informasjon, hvor finner jeg den? Det går meg på nervene.. :smile:

Stikk til den nærmeste bokhandleren rett rundt hjørne og kjøp " words of the wind " (eller noe slikt) Du snakker bare med han kare og han sier hvilke du kan kjøpe.

Lenke til kommentar

Hos meg hakker deg hvis jeg setter alt på fullt! (1024res) her er specsene mine.

AMD 1400/266@1533 40/49

256MB DDR ram

ATI RAdeon 8500 275/275

WD 15GB HD

hercules Fortissimo II

Any way det burde ikke hakke!

Men jeg lurte litt på noe quet ting jeg og.

Man får jo oppdrag av han tigeren i kjelleren av Mageguildet. Og et av dem er å finne tilbake to dokumenter som en av de andre i mageguildet har tatt. Jeg har funnet det ene dokumentet som ligger mellom 2 kister i første etasje men det andre dokumentet har jeg ikke funnet!

Jeg er på level 5, var på L2 når jeg fikk det oppdraget med dokumentene men jeg fant jo ikke det forbanna arket så jeg gikk måløst rund i flere uker og bare slaktet andre (onde mennesker).

Vannet i dette spillet er det beste lagde vannet i noe spill ever. Eller er det andre spill som har det samme? Kombinert Morrowind vannet med SOF2 skogen og det hadde vært helt utrolig!

Lenke til kommentar

Det siste dokumentet er slit og finne. for det ligger på et sted du ikke tenker så mye på. leta gjennom HELE mage guildet og snakka med alle. det ligger der sengene er under skapet du ser det såvidt...

like ved han som ga deg oppdraget. i naborommet.

Det eneste kjipe med morrowind er at penger er slit og skaffe. man kan fly rundt med 1 soul gem med verdi 40K og ikke få solgt den. takk for at det finnes plugins. :smile:

og det andre er at når dere blir level 20 så blir spillet alt for lett utenom hoved storyen.. den er slit. men side quests er ikke noe problem lenger..

Lenke til kommentar

jeg ble skuffa at det ikke var multiplayer på den...

og så lurer jeg på en ting...feks jeg starter spillet og velger mage skills altså jeg blir en mage

men....armor...light,medium og heavy jeg kan jo velge alle og bruke alle....er det ikke best og velge heavy da... ??! kan noen fortelle meg hvvorfor jeg burde ha lightarmor eller heavy armor som major skill......

Lenke til kommentar

Fordi heavy armor er forferdelig tungt, noe som gjør at du trenger styrke, som igjen gir deg mindre poeng på magikerstats. Jeg har 100 i styrke og bruker omtrent 50% av bærekapasiteten på utstyr(daedric).

Til dere som klager på musikken:

Det er utrolig lett å legge til sin egen musikk i dette spillet. Bare kopier inn dine egne mp3 filer i spillets mp3 mapper(det er en for combat, en for explore og en for explore). Jeg har Ringenes herre, zelda, enya +++ i explore mappa og endel rock, tekno osv i combat mappa for litt heftigere kampmusikk, men dette bestemmer du jo helt selv. Veldig bra måte å gjøre det på!

[ Denne Melding var redigert av: iWiN på 2002-06-03 13:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 13:04, iWiN skrev:

Det er utrolig lett å legge til sin egen musikk i dette spillet. Bare kopier inn dine egne mp3 filer i spillets mp3 mapper(det er en for combat, en for explore og en for explore). Jeg har Ringenes herre, zelda, enya +++ i explore mappa og endel rock, tekno osv i combat mappa for litt heftigere kampmusikk, men dette bestemmer du jo helt selv. Veldig bra måte å gjøre det på!

Vel og bra..

Men så var det denne kodeboken da! :smile: :smile: :smile:

Har lagt fighters guild på is inntil videre og har heller begynt på storyen.

Lenke til kommentar

En av de verste tingene jeg har oppdaga med Morrowind (i ettertid etter jeg skrev omtalen) er at det er et altfor begrenset utvalg av monstre. Alle er enten humanoids eller så er de hunde lignende/dinosaur lignende. Det blir litt tamt. Jeg kunne godt tenkt meg å stå foran en 50 meter høy Ogre, svær drage eller en gjeng sinte store edderkopper.

Men, Morrowind er nydelig. Med min nye PC har jeg alle settingsene på fullt (absolutt alt MAX) og det går glatt som bare det. Kan til og med ta den høyeste oppløsningen og fortsatt går det 100% glatt.

Nice!

Lenke til kommentar

Faktisk så er det samme **** hvilken oppløsning du kjører dette spillet på...FPS'en forblir den samme. Har hørt en del som har prøvd DirectX 9 BETA, og de får dobbelt så mye FPS(!), begynner nesten å mistenke Bethesda for å ha optimalisert spillet for DX9.

Uansett...spillet går ikke helt tilfredsstillende på noen som helst PC nå. Skulle likt å hatt en patch! (Eller DX9)

Er mange som kjører spillet på P4 2GHz ++, 512 Mb Rdram ++, GF4 4600 og klager på dårlig FPS....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...