Gå til innhold

PC hyler etter kjøleribbe-rens og RAM-justering

sveggi

Anbefalte innlegg

Jeg så at cpu'en min lå på 56 grader, jeg bestemte meg derfor for å rense litt.

Jeg fjernet mye støv å så fort at tempraturen sank 3 grader,men d var enda enormt mye støv.

Jeg skrudde av dataen, skrudde av vifta å fjernet alt støv, så skrudde jeg vifta på plass.

Men så så jeg at rammen hang litt skjeivt, så jeg tok den ut, og festet den skikkelig.

Når jeg da skrudde på data begynte dn å hyle skikkelig, så jeg skjønte jeg hadde satt den i feil.

Jeg festet dn skikkelig, men nå får ikke dataen kontakt med skjermen :cry:

Det står bare "no contact" på skjermen.

Jeg testet med et nytt skjermkort for å se om det var skjermkortet som var ødelagt, men det skjedde ingenting nytt nå.

Maskinen sviver som vanlig den får bare ikke kontakt med skjermen

altså:

1. data fungerer bra, men høy tempratur

2. jeg renser den for støv, fester ram brikken (feil vei)

3. dataen hyler, jeg fester ram brikken skikkelig

4. dataen starter men skjermen er svart

Noen som har peiling hva problemet er???

Hilsen Sveggi som vil ha en fungerende data! :thumbdown:

EDIT: ps. denne er kanskje feilpostet, følte denne passet best.

er den feilpostet kan bare moderator flytte den til passende kategori

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvordan klarte du å sette rammen feil vei? er ikke der noen små hakk i rammchipen som skal avverge dette?

Siden det ikke er skjermkortet som er ødelagt kan du kan teste om det er rammen som svikter.

Jeg har opplevd noe lignende da var bare å resette Bios.

-mvh Kriss

Lenke til kommentar

Asså jeg satte rammen opp ned for å være helt nøyaktig, så det var jo litt tåpelig gjort. Men jeg trodde også at det var spor som avverget dette,

Jeg husket ikke hvordan det sto når jeg tok di ut, så jeg bare testet, og når den passet tenkte jeg at det var riktig.

Resette BIOS? Hvordan?

Endret av sveggi
Lenke til kommentar

Enkleste er å ta ut det lille batteriet som er på hovedkortet, du kan også se i manualen, der skal du finne en chipp du kan forandre på for å resete cmos.

Men jeg trur du skal teste med nye minnekort for å se om det er det som gjør at du ikke får bilde på skjermen. men uansett når du ikke får bilde på skjermen må du feilsøke, ta vekk alt du ikke trenger for å starte maskinen, ta vekk harddisker, cdrom og div. pci kort, alt som skal være igjen er minne, cpu, skjermkort og strømforsyning. og hvis det fortsatt ikke fungerer må du bytte en etter en del som er igjen, så vil du til slutt finne ut hva som forårsaker problemet :p

Lenke til kommentar
EDIT: ps. denne er kanskje feilpostet, følte denne passet best.

er den feilpostet kan bare moderator flytte den til passende kategori

Plasseringen er helt grei, men den originale emnetittelen "Trenger hjelp! hva er galt?" var helt på trynet. En svært høy prosentandel av trådene her på forumet, handler om folk som trenger hjelp med et eller annet, og da er det gjerne bedre å skrive hva du trenger hjelp med.

Du får flere svar, og vi får litt mindre jobb.

Lenke til kommentar

snakker du om rammen eller ramen? rammen til vifta, eller ram'en som i minnebrikke? virker som dere snakker litt rundt hverandre her, en av dere skriver feil.. minnebrikka kan du umulig ha klart å sette i feil uten bruk av alt for mye kraft, du må jo forandre brikkens fysiske form eller hovedkortet sitt fysiske form for å få brikken inn feil. men dersom det er rammen til vifta du snakker om kan den sikkert settes i feil, satte du vifta oppned? det skal ikke ha noen effekt, men dersom du støvsugde med støvsuger inne i maskina er ikke dette å anbefale pga statisk eletrisitet som endel komponenter inne i pc'n kan være følsomme for. Man skal blåse maskina ren.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om ram brikka, jeg har 512 ram. Vet ikke hva det andre er men, men det er minnet det er snakk om her.

No signal self test mode står det på dataskjermen :hmm:

Jeg fatter ikke hva som er galt, begynner å bli ganske lei av å ikke kunne bruke dataen. :cry:

Kan det være kabelen fra dataen til skjermen?

psilocybe : ja, jeg ser det nå, ganske tåpelig, men jeg har ikke hørt om kjøleribberens, hehe :whistle: skal tenke på dette neste gang.

eln: Ja det er den eneste ram brikka jeg har, og jeg håper egentlig at ingenting er ødelagt :cool: men er noe ødelagt er det bare til å kjøpe nytt, men det kan jo ta en stund :(

Endret av sveggi
Lenke til kommentar

en kamerat hadde ett lignende problem, da var feilen at skjermkortet ikke satt skikkelig ned i agp-slot'en (en "smart" løsning for å feste ekspansjonskort var i veien slik at kortet ikke kom helt ned i slot'en. Etter endel testing fant vi ut av dette og når kortet ble innstallert skikkelig fungerte det. PS Det fungerte også før, selvom det var festet feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...