Gå til innhold

Geforce ti4400 vs. ti4600

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg ny pc nå for det meste til spillbruk.

Har bestemt meg for et system med en AMD xp 1900+

prosessor. Er det verdt pengene å kjøpe et ti4600

skjermkort i stedet for ti4400? Er det evt. lurere å kjøpe et annet kort? Vil jeg få full utnyttelse av ti4600 med den prosessoren jeg har valgt?

Regner også med å bruke pc'en til en del 3d-modellering, spesielt i 3dstudio max 3. Noen som vet hvordan disse kortene fungerer der, og om det er stor forskjell på dem?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har XP1900 og Ti4400,det holder i massevis for meg i hvertfall..

Uansett så er det jo bare og klokke opp 4400 kortet til 4600 hastighet hvis du trenger det.

Men ytelsen er lik..det skiller seg kanskje 10-15% og det er ikke verdt pengene mener nå jeg :smile:

Mio

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et ASUS GF4Ti4600 og er veldig fornøyd med dette kortet, eneste som blir litt dårlig er den 4 år gamle dritt skjermen min som så vidt klarer 1280*1024@60Hz :sad:. Men med ny skjerm er det som en drøm med dette kortet!

Hvis du ikke driter penger kjøp deg et GF4Ti4400 hvis du vil ha det hotteste av det hotteste og ikke har noe annet å bruke penga dine på, kjøp et GF4Ti4600. Du merker så lite forskjeld på disse kortene så det er til å le av når man tenker på pris. Så Velg deg et GF4Ti4400 (Gainward?) og det holder i massevis lenge.

Jeg kjøpte GF4Ti4600 p.g.a. det var tilbud på det på Komplett når jeg bestillte PC'n min. Så gå for et GF4Ti4400 du!

Og siden Skjermkort og CPU er så nytt vil du få full utnyttelse av kortet. Og skjermkort har jo i dag en GPU som jobber for seg selv og avlaster dermed CPU kraften til å brukes på grafikk, men du vil få full utnyttelse av kortet!

Jeg er ganske sikker på at du merker nesten ingen forskjeld på disse to kortene i 3Dsmax og andre 3D og design programmer, kortene er begge så kjappe at du antakelig ikke vil merke noen forskjeld.

Mvh.

Simen Bakke

System: Merida Arapahoe, 20" Aluminiums ramme, Shimano Deore XT 24Gear, Shimano Rapidfire og TopGun Lite Dempere.

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-02 18:02 ]

Lenke til kommentar

Kjøp bulk/oem versjonen av 4600. Tror den har omtrent lik pris med retail 4400 versjonen.

Da får du det beste og slipper også å betale ekstra for alt det unødvendige skrotet som følger med retail versjonen.

Riktignok kan man jo klokke et 4400 opp til 4600, men et 4600 kan man jo klokke enda videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...