hamsterbom Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er lite informasjon om dette.. Kan de som har erfaringer fortelle om hvilke problemer dere møtte og hvor effektiv kjølingen ble? Dette er et varmemonster av et skjermkort, må vell fram med peltier for å få noe ut av det. Tviler vannkjøling kommer så langt. I vinduskarmen(-4grader) pluss 1x40mm, 1x50mm ,2x80mm og 2x120mm på full blås hadde heller liten virkning, 412@432 core ca. 10mhz ekstra er lite å skryte av. Og jeg vill ikke sitte i vinduskarmen å spille Lenke til kommentar
john_craz Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 prøv å få alle til å blåse i samme retning! Eller kjøp 4 delta 120mm Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 prøv å få alle til å blåse i samme retning!Eller kjøp 4 delta 120mm Viftene var bare en test, kan jo bli hørselhemmet. Det blir vannblokk og sannsynligvis peltier, så da lurte jeg på litt erfaringer.... Er det mulig å montere 226watt 50x50mm feks.? Hvordan er det med ram brikkene ang. kjøling? Vill 172watt 24v peltier klare å få gpu i minus?(om ikke slipper jeg å isolere baksiden av skjermkortet) Er det mulig å modde bios for å øke volt til gpu og ram?(skal få hjelp til lodding, men hyggelig å kunne unngå lodding) Og hva vill dette si "Potted"? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 ...412@432 core ca. 10mhz ekstra er lite å skryte av.... *OffT* ehm... 412MHz-432MHz=20MHz... *OnT* Tror det kan være vannblokken din som ikke er helt god... fikk nesten høyere klokk på core med 9800pro kortet mitt og original kjøler... Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 ...412@432 core ca. 10mhz ekstra er lite å skryte av.... *OffT* ehm... 412MHz-432MHz=20MHz... *OnT* Tror det kan være vannblokken din som ikke er helt god... fikk nesten høyere klokk på core med 9800pro kortet mitt og original kjøler... Dårlig formulert av meg, beklager. 412@422mhz med orginal kjøling og 422@432mhz med masse vifter i vinduskarmen. Skal gjøre innkjøp på vannblokk til gpu, men lurer på om jeg vill få noe serlig økning.....kanskje ca. 450mhz? eller ikke det engang. Helst over 460mhz før det begynner å bli morro Lenke til kommentar
ADT Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 ...412@432 core ca. 10mhz ekstra er lite å skryte av.... *OffT* ehm... 412MHz-432MHz=20MHz... *OnT* Tror det kan være vannblokken din som ikke er helt god... fikk nesten høyere klokk på core med 9800pro kortet mitt og original kjøler... Dårlig formulert av meg, beklager. 412@422mhz med orginal kjøling og 422@432mhz med masse vifter i vinduskarmen. Skal gjøre innkjøp på vannblokk til gpu, men lurer på om jeg vill få noe serlig økning.....kanskje ca. 450mhz? eller ikke det engang. Helst over 460mhz før det begynner å bli morro Kan jo selfølgelig også hende at du rett og slett har en svak kjerne. Invistering på ca. 400 for en vannblokk til GPU er ganske sløst i så fall. Har du sjekket temperaturen når kortet makser ut? Er den ikke forferdelig varm, blir det ikke bedre med vannkjøling... Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Original viften stoppet plutselig og skjermkortet nådde 107 grader, men det gikk fint hang seg ikke engang. Da var jeg bare i windows da.. Kjøpte meg denne. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSATI3 Ville ikke bruke så mye penger om det bare var noen få prosent å hente, men nå nådde jeg core@432mhz og mem@389mhz. Virkelig stabilt og ca. 4-5mhz til å gå på,men da begynner litt artifacts og streker å vise seg. Jeg lurer hvor vanskelig det ville blitt å lure en pelt under ati silenceren? Tror det skal gå om jeg finner på noe lurt med festene på baksiden. Og jeg bare lurte.. Nyter minne like godt av minus grader som gpu? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Original viften stoppet plutselig og skjermkortet nådde 107 grader, men det gikk fint hang seg ikke engang. Da var jeg bare i windows da.. Kjøpte meg denne. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSATI3 Ville ikke bruke så mye penger om det bare var noen få prosent å hente, men nå nådde jeg core@432mhz og mem@389mhz. Virkelig stabilt og ca. 4-5mhz til å gå på,men da begynner litt artifacts og streker å vise seg. Jeg lurer hvor vanskelig det ville blitt å lure en pelt under ati silenceren? Tror det skal gå om jeg finner på noe lurt med festene på baksiden. Og jeg bare lurte.. Nyter minne like godt av minus grader som gpu? hehe, snakker du om å kjøle et peltierelement med ati silenceren? i så fall kan du bare drømme videre, må nok ha heftig vannkjøling for å få til det... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Helst over 460mhz før det begynner å bli morro tongue.gif Dit kommer du lett med en voltmod. Jeg økte Vcore på mitt Sapphire pro fra 1,69V til 1.91. Kortet går nå artifacts fritt på 460 core og 382 mem. 'Problemet' mitt er å få rammen særlig høyere, men du har sannsynligvis mye bedre minne (2,2ns) mot mitt 2,8 ns. Core blir noe usannsynlig varm på denne hastigheten, god kjøling er et 'must'. mvh r. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 (endret) hehe, snakker du om å kjøle et peltierelement med ati silenceren? i så fall kan du bare drømme videre, må nok ha heftig vannkjøling for å få til det... Jeg tenkte på å fikse litt på den, fjerne plasten og original viften. Så montere en 80mm vifte på ribbene, men det vill sikkert virke dårlig siden det ikke er store ribbene? Snakker nå om 80w pelt + ca. 50-60w fra gpu så ca. 130watt? eller åssen blir dette? roger_h99: Hvordan kjøler du skjermkortet ditt? Har du volt moddet minne? Jeg når 389 på minne umoddet, tror 9800xt vill gjøre godt av mere båndbredde enn 23.4gb/s. Endret 24. desember 2004 av hamsterbom Lenke til kommentar
ADT Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 det er ingen grunn til å tenke på pelt sammen med viftekjøling, enkelt og greit... Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 det er ingen grunn til å tenke på pelt sammen med viftekjøling, enkelt og greit... Oki, det er greit å vite. Kunne gått galt... Forum er flotte greier Det er ingentig i veien med å anbefale denne?? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW50T Kan jeg oppleve å makse denne? Og kan jeg senere bytte ut pelten med en på 172watt siden begge er 40x40mm? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) roger_h99: Hvordan kjøler du skjermkortet ditt? Har du volt moddet minne? Har den største av disse på GPU, den minste på NB. Denne blokka er ikke beregnet for å ta unna allverden, tror det er mye å hente på en bedre blokk. Uansett, å øke spenningen på gpu var det som gjorde utslaget for meg; fra 425 Mhz til 460 Mhz uten artifacts. Leste også at gutta hos xtremesystems.org har fått dennne chippen over 600Mhz.. mvh r Edit: minnet er også voltmoddet, men uten at dette hjalp særlig mye (fra 372 til 382). Endret 28. desember 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
xt9800 e bæst Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har den standard kjøleren til sapphire, med ATI Tool kom jeg til 440 mhz core før jeg begynte å se artfiacts, kjører helt stabil på 432 og ligger på 73 grader/Load har bestilt AC Silencer 3 idag, begynner å angre litt allerede. Lenke til kommentar
smy Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 har hercultes 9800xt med AC Silencer 3 klare 485/405 stabil tror kanskje 500 med vann men men bruker ikke kort lenger hehe old gudd dagene ja Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har vannkjøling og cpu ligger på 27grader nå, så da ligger vel GPU på det samme. 9800pro@xt med xt core... Klarer 452Mhz på core uten noe som helst voltmod.. Er ikke varmen som stopper meg, men at jeg må stille V på core opp! Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) kjører mitt pro på 436-387 hele tia, artifactsfritt. alltid kaldt med en 12cm på 12v og ultimatekjølern, ikke voltmodda, hjelper det å sette agp volltage høyere? Endret 8. april 2005 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå